Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy tusan. Huvudvärken(migrän?) gick över efter en dryg timme, eller ja det värsta. Känner mig öm och typ bakis och om en stund ska jag ta Ipren igen för det maler. Men jämfört med i natt är det inget. Fy för sån smärta.
Joggingrundan blev inte av.
Dricker kaffe och fått i mig en macka.
Jobb till 8-16. Hoppas att det funkar.
Tyvärr är värk i käken vanlig vid migränanfall ♥️ Krya på dig

Ja. Jag vet dock att jag ibland biter på natten så just den här gången är det svårt att veta vilket som berodde på vad.
Men det är käke och huvud på höger sida när jag har migrän så det var nog det.

Jag har nog fått ett sommarjobb med fortsatt extra på helg till hösten (måste vänta in att de får säkerhetsprövningen godkänd innan erbjudande, men jag förväntar mig att den går igenom)!
:bump:
Sen ska bara schemat se vettigt ut så är det grönt! Tjohoo!

Fick också godkänt (med marginal) på senaste skriftliga tentan! Är nu motiverad att plugga till nästa två 😬

Har varit hos terapeuten och han har skrivit en ansökan till en talande spishäll, får se hur det går med det, det anses som standardförhöjning, vem fan som nu vill ha något som babblar till en när man inte har behov av det?!

Har jobbat och därefter varit på apoteket.

Rastat doggar i det fina vädret och haft magknip och suttit på toa, sedan faktiskt soooovit gott en stund också.

Har ätit en macka, tänkte äta upp sista skiva av brödet och ta näringsdryck hädanefter och nu mumlar min mage saker. Ja bara den inte värker är jag nöjd ;)

Tänkte se From innan jag snart lägger mig igen!
Jag vill inte ha teknik som pratar med mig om jag inte måste. I detta fallet är det ju ett hjälpmedel, inte något du väljer för att få högre standard på bostaden.

Jaha! Glödlampa på för min del. Min migrän är diffus och jag har inte riktigt lärt känna den än, sedan jag fattade att det är migrän. I bland får jag ont i käken helt oförhappandes och blir samtidigt avgrundstrött. Kanske är migränen som spökar då :idea:

Hur kan det vara tillåtet för vården att alla tycker att man är någon annanstans ansvar? nu har en remiss gått från akuten till ÖNH. ÖNH nekade den och skrev till akuten att den skulle till vårdcentralen istället. Vårdcentralen fick den och skickade den vidare tillbaka till ÖNH. ingen vet vad någon annan gör i vården, ingen tittar uppenbarligen i journalen heller där allt står.

Jag går bara ner mig mer psykiskt av att inte få hjälp någonstans. ÖNH nekar mig fler läkartider och vårdcentralen tycker jag är ÖNHs ansvar. Hur ska jag överhuvudtaget kunna fokusera på rehab i detta läget? Jag vill ha en vettig fast läkarkontakt som följer förloppet och kan göra någon slags adekvat bedömning om vidare sjukskrivning men det får jag inte för ingen anser att jag är deras ansvar. Hur blev vården så djävla dålig?

Hur kan det vara tillåtet för vården att alla tycker att man är någon annanstans ansvar? nu har en remiss gått från akuten till ÖNH. ÖNH nekade den och skrev till akuten att den skulle till vårdcentralen istället. Vårdcentralen fick den och skickade den vidare tillbaka till ÖNH. ingen vet vad någon annan gör i vården, ingen tittar uppenbarligen i journalen heller där allt står.

Jag går bara ner mig mer psykiskt av att inte få hjälp någonstans. ÖNH nekar mig fler läkartider och vårdcentralen tycker jag är ÖNHs ansvar. Hur ska jag överhuvudtaget kunna fokusera på rehab i detta läget? Jag vill ha en vettig fast läkarkontakt som följer förloppet och kan göra någon slags adekvat bedömning om vidare sjukskrivning men det får jag inte för ingen anser att jag är deras ansvar. Hur blev vården så djävla dålig?

Ja det är tufft. Min mammas man ramlade på jobbet och bröt armbåge + hand samt skadade axeln visar sig nu att flera senor gått av. Han bollas mellan VC fysioterapheut och ortopeden. Sist han var hos fysio skulle han kontaktaka ortopeden och fick han inget gehör där skulle han gå till vc och fick han inte hjälp där skulle han tillbaks till fysio så kanske de kunde hjälpa.

För en pågående skada som han flera gånger får komma in för uppföljning på

Ja det är tufft. Min mammas man ramlade på jobbet och bröt armbåge + hand samt skadade axeln visar sig nu att flera senor gått av. Han bollas mellan VC fysioterapheut och ortopeden. Sist han var hos fysio skulle han kontaktaka ortopeden och fick han inget gehör där skulle han gå till vc och fick han inte hjälp där skulle han tillbaks till fysio så kanske de kunde hjälpa.

För en pågående skada som han flera gånger får komma in för uppföljning på

Ja sjukt är vad det är. Det gynnar inte direkt rehab att man hela tiden ska behöva jaga ett nytt läkarintyg. Det är det enda jag orkar fokusera på just nu och är fullständigt energidränerande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur