Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här dom äter dom inte men dom är ju giftiga (än) så väck ska dom och dom sprider sig ju in i....
Tänker att dom kanske börja pilla i dom om det blir sämre mat till hösten och dom är ju lika giftiga torra som växande:down:

@bettysmatte blev nåt knas precis när jag skickade svaret till dig och hela buke stängdes ner för mig...
Samma här dom äter dom inte men dom är ju giftiga (än) så väck ska dom och dom sprider sig ju in i....
Tänker att dom kanske börja pilla i dom om det blir sämre mat till hösten och dom är ju lika giftiga torra som växande:down:

Jag började att misstänka att maken somnat när han la barnen idag, så efter ett tag gläntade jag på dörren och han sätter sig upp. Jag går ner för trappan och när jag når bottenvåningen gör jag en hög smäll. Han kommer haltandes ner för trappan och det rinner blod längs smalbenet. Jag kunde inte låta bli att börja skratta för situationen var så absurd, att han slagit sig så illa när han gick ur sonens säng. Men han kunde inte stå still utan haltade fram och tillbaks i vardagsrummet, när jag till slut fick honom att sätta ser ner hade all färg försvunnit från ansiktet och han började hyperventilera. Jag hann bli orolig när det inte slutade, han huttrade med hela kroppen och var vit om läpparna. Jag funderade på om jag behövde ringa efter hjälp, men vad ska man säga?

– 112 vad har hänt?
– Min man slog i smalbenet när han gick ur sonens säng.

Som tur var lugnade hans kropp ner sig efter ett tag, lite blöta kalla handdukar på benet och omplåstring. En rejäl smäll var det, han måste fått en bra bit av kroppstyngden på. Men det såg inte ut att behöva sys i varje fall men det gjorde nog fruktansvärt ont, och blev en stor bula.

Ja, ungefär så mycket drama vi har som småbarnsföräldrar en fredagskväll 😅

Härlig barbackaridning igår innan ridbanan skulle förberedas och så fint överallt inför nationaldagsutställningen imorgon, till och med fint klippt upp mot skogen 🤩. Älskar stämningen med hästar överallt och pampigt med svenska nationalsången men i år för ovanlighetens skull missar jag det då vi styrt bilen mot västkusten och 60-årsfest för sambons moster 🥳. Pållan har det finfint och katterna (och halva min kanin 😄) är i goda händer av grannarna vägg I vägg där hemma 🥰. Trött men ovant att sovna med massa ljud i storstan som ju Göteborg är 😄.

Myser och äter lite glass efter en kväll som tillbringades dels på gymmet, dels på restaurang tillsammans med gymkompisar. Ska snart sova trots att det är 11+ timmar tills klockan ringer inför ännu en tur till nämnda gym, men jag tror jag behöver en riktigt lång sömn (eller i alla fall ge kroppen chansen till en). Det har varit en otroligt lång vecka med massor av ångest och självförtroendekriser på i princip vartenda plan i livet, så jag ska verkligen ta vara på den lugna helg jag har framför mig och vara snäll mot mig själv :heart

Härlig barbackaridning igår innan ridbanan skulle förberedas och så fint överallt inför nationaldagsutställningen imorgon, till och med fint klippt upp mot skogen 🤩. Älskar stämningen med hästar överallt och pampigt med svenska nationalsången men i år för ovanlighetens skull missar jag det då vi styrt bilen mot västkusten och 60-årsfest för sambons moster 🥳. Pållan har det finfint och katterna (och halva min kanin 😄) är i goda händer av grannarna vägg I vägg där hemma 🥰. Trött men ovant att sovna med massa ljud i storstan som ju Göteborg är 😄.
Halva kaninen? Vad har du gjort med andra halvan? Käkat den? :nailbiting:

Alltså jag har förlagt en hel sallad.

Jag lever med katt och jag lever även med lite spontant ätande, så ibland om jag tar fram en pryl jag vill äta ur och sedan kanske ta mer av lite senare brukar jag slänga in den närmsta skåp istället för att bry mig om kylen. Ingenting kan stå framme. Ingenting är säkert. Inte bröd, inte sallad, inte ost...Vanligtvis rör det sig om två olika skåp. Tre möjliga.

Jag hade en blandsallad jag gjorde wraps med och eftersom jag inte visste om jag ville ha en till eller ej stoppade jag undan den i ett tillgängligt skåp. Nu vill jag inte ha mer så jag tänkte ställa bort allt i kylen innan jag går och lägger mig.
Nu är salladen Borta! 😂
Alltså jag har ingen jävla aning. Jag har även kollat lådan under rumsbordet där jag gömmer dipp ibland. Ingen sallad! Jag är en sån jäkla idiot, var katten har jag lagt den?!

Hade lite huvudvärk och framför allt ont i min ena hand (blindkäppen och musen som sliter?) så tog Alvedon, Diklofenak och Paraflex och blev pigg och har nu moppat golvet och städat spisen, båda vilka jag tänkte göra i morgon bitti. Nåja, smärtfri gör en faktiskt piggare och ger en mer energi, märker jag! Hundarna fäller så ständigt mängder med hundhår nu.

Barnbarnet har börjat jollra och le, helt underbart att se! <3 Sonen och hans flickvän har förlovat sig och dessutom flyttat till en fin lägenhet, en etta på 35 kvm, på något vis stor trots sina små kvm. Jag är SÅ glad för deras skull.Sonen filmar den på snap både före och efter de flyttade in, öppnade alla skåp och visade och även nu efteråt när de har plockat undan osv. Han är stolt och glad själv och det känns overkligt säger han. Förstår honom!

Nu ska jag sova.

Puh, ska hoppa in i duschen för att sen åka till fotbollsplanen och stå i kiosken. Jag måste bara gnälla lite, det kommer nog bli bra ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka