Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska åka och fika med mina föräldrar och deras kompisar om en timme. Försöker få sonen att sova en stund innan dess så han inte ska vara hyper. Går sådär.

Tycker det är lite tråkigt med helger nuförtiden. Sitter hemma själv större delen av dagarna, maken jobbar tre av fyra helger liksom. Vill ju kunna hitta på något ihop!

Plus att det funkar ju inte så bra (det där att få saker gratis) om en är sjukt otrevlig. Jag tror jag fått mer gratis/perks genom att vara trevlig... rumsuppgradering, tidig incheckning, sen utcheckning etc. Just för att jag alltid är trevlig och frågar vänligt när det gäller in/utcheckning (det är absolut inget jag gör varje gång men ibland när jag fått ett möte i sista sekunden som jag inte kan ta i lobbyn eller liknande).
Nu är jag sällan på hotell eller liknande, men det fungerar likadant på mitt jobb i butik.
Ibland har vi gratisprover av tex foder eller liknande som vi kan dela ut till kunder. Är någon extra trevlig så ger vi dem lite extra. Är någon sur och grinig eller kommer in och i arg ton kräver att få gratisgrejer för att de vet att vi har sådant, då får de ingenting. Då har de kampanjerna magiskt slutat gälla nyligen :angel:

Likadant om någon vill returnera en vara efter att tiden för återköp/bytesrätt gått ut, eller om de inte har med sig kvitto, tydligt har förstört förpackningen mm. Är kunden trevlig och gör vad den kan för att underlätta för oss, ber om ursäkt och/eller har en rimlig förklaring till varför det blivit tokigt, ja då försöker vi lösa det ändå för att få en nöjd kund. Men häromveckan när en kund stod och skrek så det hördes i hela lokalen om hur fullständigt vidriga vi var, hur pissig butik det var, hur vi hade sämsta kundbemötandet ever mm. mm. bara för att vi frågade om kvitto.... Nej, vi kontaktar inte chefen då för att be henne gå igenom alla köp som gjorts den aktuella dagen för att se om det går att leta reda på kvittot och på så sätt lösa det ändå... Någon måtta får det vara.

Var ute med hunden ca 50 min.
Sen fick jag lax, potatis, sallad, stekt majs och aioli hos pappa och mamma. Så gott.
30 000 steg senare sitter jag nu i min soffa och tänker inte gå till torget.
att.F78Ehntne2TY63AAq-C7NvEsfEAwRaUpR6iCcv6I8Yc.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur