Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fantastiskt trött. Katten tog in en fladdermus strax innan tre inatt. :crazy: Konstigt swooshande runt öronen efter att katten ljudligt förkunnat deras ankomst genom kattluckan (kommer hon själv är hon alltid tyst). Som tur är klarade den sig till synes helt bra och flög ut av sig själv när jag öppnat för att försöka gå ut med den till en trygg plats/famlade efter en görbar plan.

Jag lyckades dessutom somna om (!) även om det nog tog fyra timmar.

För blåsigt ute för att vara vilsamt. Soffa och ljudbok istället.

Regnet hänger i luften men det är fortfarande varmt ute. Så skönt att bara gå och pyssla hemma. Badat den lilla slyngeln, han var duktig och nu fungerar det utan lugnande :bow: Hunden åkte med av bara farten så nu är hon också ren:up:...en stund i alla fall ;)

På väg hem från relax. Jättehärligt! Nu sover lilleman i bilen så vi körde en längre väg hem.

Glömde min ansiktsolja hemma så nu är jag torr som fnöske i ansiktet..

Har invigt balkongen för i år, blev en snabb lunch där ute (tyvärr lite väl blåsigt..men trevligt att upptäcka att om jag är själv så räcker det lilla bordet som är inbyggt i soffan fint till en av mina nya pastatallrikar! :up: De gamla tallrikarna är på tok för stora.). Duschat och tvättat håret. Fikat i soffan. Min latte dracks ur en handgjord mugg från en keramiker, verkligen verkligen trevlig att dricka ur :heart .

Hittade lite diverse hemma som jag kan få ihop till en middag, skönt att slippa åka till affären när jag ändå inte kände mig sugen på någonting!
Det kom en regnskur men nu är det fint igen, frågan är om jag ska pallra mig ut lite eller låta bli 🙈

Ätit middag. Tvätten i tvättmaskinen. Funderar på att fortsätta och packa undan vinterkläderna. Problemet är att sommarkläderna är mycket skrynkliga. Får kanske stoppa dem i en 30 graders maskin.

Jobbat färdigt för dagen!
Sommaren är här och det är en rätt angeäm helg på hotellet. Bentleyklubben (veteranbilar, till och med sådana med vevstart! <3 )är på besök, samt ett pop-up konstgalleri och ett bröllop. Perfekt väder för alla tre, det är alltid trevligt att se folk ha det trevligt.

Jag hade ju dessutom köpt en rätt stor bit Västerbottensost med avsikt att ge ungefär halva till kattvakten, men jag tänkte det är bäst jag frågar om hon gillar ost först - så jag frågade och det gör hon inte. HAHA! Mer åt mig. :D Hon får lite TuttiFrutti och en blombukett som tack istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka