Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl helt normalt att första skottningen kommer i januari, sista skottningen på ett år brukar vara i december.Visa bifogad fil 44749
Här finns det! Helt sjukt att första skottningen sker sista januari! Det brukar vara i november.![]()
Klänning känns festligt. Kul att kunna ha det i vardagen ändå
Jag jobbar med hästar så lite opraktiskt med klänning då![]()
Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100.
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?
Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid.
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.
Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör.![]()
Har drabbats av en udda tvångstanke. Tänk att sitta på typ tunnelbanan och prata högt i telefon och bara: ”nej men hade verkligen en toppensemester i Wuhan bara det att jag börjat känna mig så fett risig nu när jag kom hem”.
Och sen fortsätta med ”Men det är säkert bara jetlag” och hosta lite![]()
Men hjälp, vilken mardröm!Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100.
Backar genast. Det är något med namnet som säger att jag borde göra det. Får upp Hydrazin och dynamit i huvudet. Tightar till andningsmasken och får se märkningen Diamine - Hydrazine anhydrous på den andra flaskan. Går därifrån omedelbart.
Plockar fram telefonen och plockar fram säkerhetsdatablad på en gång. Varför i hela friden har vi sprängämnen här? Och vad i hela friden har man använt Diamine - Hydrazine anhydrous till?
Ska ringa pappa kemist och fråga hur jag ska hantera detta. Gissar att jag får ta med mig kollega som får ha med sig brandsläckare och 112 på speed dial. Har letat upp kärl att överföra flaskorna i, men är inte överlycklig av att jag kände lukten av ammoniak från ena flaskan, nu är jag ju paranoid.
När det är över och jag ställt skiten i brandsäkert skåp ska jag duscha i jobbets sjukt äckliga dusch, funderar på hur jag ska göra med mina kläder,om jag behöver slänga dem, kan ju inte veta helt 100 om jag fått något på kläderna. Får ringa och rådfråga hur jag bör göra. Hängslen, livrem, fallskärm, hjälm osv.
Vafan. Jag åker hem efter att jag säkrat att ingen annan kan andas in eller få på sig, eller råka stöta i så hela stället brinner upp. Varföööör.![]()
Okej, bra! Läste inte färdigt, blev så upprörd!Pratat med bästa pappa kemist som lugnat mig och påmint mig om att det faktiskt står att man absolut inte ska försöka släcka överhuvudtaget eftersom det kan eskalera explosion. Han förklarade hur jag bör göra för att säkra kemikalierna på ett så säkert sätt för mig som möjligt och att jag sedan ska kolla vad jag har för säkerhetsgrad på andningsmasken jag använde. Duscha var smart tyckte han, och att ringa och rådfråga kring kläderna. Sedan tyckte han att jag gott kunde be om en lungundersökning som arbetsgivaren kan stå för. Så jag slipper vara paranoid. Tack pappa kemist![]()
Hoppas allt gick bra!Stod och tittade igenom och registrerade kemikalier. Plockar fram två glasflaskor med plastlock och ställer på bänken framför mig. Ser att det läckt lite ur ena, luktar lite ammoniak. Snurrar den så jag kan se märkningen. HYDROMITE 100.