Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Onsdagar brukar vara min kontorsdag men i dag jobbar jag hemifrån. Ett öga hålls på hunden och så får han även små måltider utpotionerat.

Ute snöar det så det känns rätt bra att vara hemma med värmefilten framför datorn :)

Jobbar hemma, har varit förbi barnets skola för att lämna vinterkläderna som blivit kvar hos mig. Det kom ju en massa vitt så de behövdes igen :arghh:

Sen ringde telefonen och jag fick leverans av 100 kvm massivt trägolv som ska läggas in här hemma under renoveringen. Imorgon kommer hantverkarna 🤩

Nytt kombireglage monterat på moppen, det fanns bara framljus utan hel och halvljus, ingen blinkers, bakljus utan bromsljus, alltså väldigt basic men nu blir det ett modernt system trots att moppen är från mitten av 70-talet, allt för ökad trafiksäkerhet.

20250312_104559.webp

Riktigt irriterad blir jag på att återigen är det trasiga linser på det senaste i etui och nu återigen går en linsj*vel sönder i ögat...Aldrig varit om en så dålig beställning från lensway som denna. Endagslinser är ju dyrt så kul att betala för inget så nu får de fasen skärpa sig.
#detärbranärdetfungerar

Varit ute på SBA. Mensvärken är inte bättre men jag tröttnade på att vänta på den och gick iväg och gjorde ronden i alla fall.
Nu har jag bara stora huset kvar men det får vänta till i morgon, det räckte med att gå i det lilla huset.

Helt slut blev jag iaf 😅 Och kall.

Riktigt irriterad blir jag på att återigen är det trasiga linser på det senaste i etui och nu återigen går en linsj*vel sönder i ögat...Aldrig varit om en så dålig beställning från lensway som denna. Endagslinser är ju dyrt så kul att betala för inget så nu får de fasen skärpa sig.
#detärbranärdetfungerar
Jag har funderat på linser eftersom det kommit månadslinser för både brytningsfel OCH ålderssynthet men sen såg jag prislappen.:eek: Det får nog bli nya "glajjor" istället för jag behöver byta, glaskroppen lossnade i ena ögat så jag har lite mer synfel än innan. :meh:

Kom hem från en promenad nu. Kallt ute! Ska nu städa lite här hemma innan det är dags att åka och handla. Ska även ta mig till jobbet och kolla om min borttappade skosula ligger i skåpet där, det borde den göra :rofl:

Jag har fått hålla i en stav metalliskt uran, så galet coolt :love: Jag har också fått klappa på en behållare med radium, det var kanske ännu coolare :D
Jag har ett par borrkärnor som innehåller uranmalm som jag tänkt göra nåt kul med, jag har även ett glasrör som dom går in i så en tät fot, kärnan i röret och så fylla utrymmet med glycerin och sätta på ett lock med gröna lysdioder i borde bli en fin fönsterdekoration som kan skrämma slag på svagsinta. :laugh:

Pluggar till tenta och lagar mat :laugh:
Så praktiskt med crock-pot, speciellt dagar som denna när man inte riktigt har tid att stå i köket.

Normalt borjar jag en timma senare pa Onsdagar da skolorna har "delayed start" ... Men i dag har de halv dag i stallet sa eftermiddags skiftet borjar 11:15 istallet for 1:50. Det strular till hela "mitt pa dagen" for mig, men det blir en trevlig eftermiddag med mycket tid har hemma i stallet. :)

Spionen hade rätt angående snö, men det kom pyttelite och inget direkt att tala om i dag. Det är inget på marken precis. Så det var det. Hurra! :) Men minus på nätterna resten av veckan. Slipper i och för sig vara ute på nätterna, förhoppningsvis, så bra med plus på dagarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 595
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 877
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 344
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
854
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka