Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om folk ger upp kommer det att gå åt skogen. Men vi kan alla göra små saker som gör tillvaron bättre för våra medmänniskor varenda dag!
Man MÅSTE ju orka?! Vad finns det för alternativ, menar du? Annars kan ju hela livet kvitta, och det gör det väl inte?Bra att du orkar. Själv känner jag mig deprimerad över världens tillstånd. Tyvärr. Bodde tidigare i ett bostadsområde där det sköts i stadsdelen fyra gånger per vecka i snitt. Polishelikopter varje helg hovrade över våra bostäder. Fick bevittna en skjuten människa på parkeringen bredvid mataffären. Bordell bedrevs i bostadsområdet mittemot oss och det sköts, såldes droger m.m. i samma bostadsområde. Oskyldiga människor i vårt bostadsområde fick in en kula i lägenheten från en skjutning. Så mentalt har jag tyvärr gett upp.
Asså jag älskar min mamma verkligen, hon är bäst i världen. Men jag skulle aldrig klara av att bo med henne som vuxen. Jag får huvudvärk och magsår bara av tanken.Jag skäms nästan. Bor ihop med min mamma (delad hyra är billigare) och hon åkte iväg till sommarstugan i måndags. Igår när jag kom hem så kände jag och katten oss piggare och gladare än på länge
Något det där med att vara introvert...![]()
BeklagarSka försöka ta mig ut och kratta ihop det som är kvar av dagens risbränning. Har ont i foten så orkade inte dra ihop allt utan får ta resten i morgon om jag orkar.
Bara en massa elände nu. Fick telefon att min lilla ponny dött i hagen idag. Gör fysiskt ont i hjärtat och tårarna bara rinner.![]()
Man måste inte orka. Det är fullt okej att bosätta sig långt ute i skogen, sluta ta del av nyheter och sociala medier och bara plocka svamp typ. Det är helt okej att isolera sig från samhället om man vill och behöver det.Man MÅSTE ju orka?! Vad finns det för alternativ, menar du? Annars kan ju hela livet kvitta, och det gör det väl inte?
Fast man måste inte orka ta del av negativa nyheter. Men att orka göra goda gärningar för samhället är viktigt. Genom t.ex. sitt arbete, som volontär, eller liknande.Man måste inte orka. Det är fullt okej att bosätta sig långt ute i skogen, sluta ta del av nyheter och sociala medier och bara plocka svamp typ. Det är helt okej att isolera sig från samhället om man vill och behöver det.
Fast man måste inte orka ta del av negativa nyheter. Men att orka göra goda gärningar för samhället är viktigt. Genom t.ex. sitt arbete, som volontär, eller liknande.
Varför måste man det? Jag har fullt upp med mitt eget liv, det finns noll och inget utrymme för annat.Fast man måste inte orka ta del av negativa nyheter. Men att orka göra goda gärningar för samhället är viktigt. Genom t.ex. sitt arbete, som volontär, eller liknande.
Jo men samma här, blev klart bättre av att ha eget boende- inget konstigt utan helt normalt ju att det oftast fungerar så.Asså jag älskar min mamma verkligen, hon är bäst i världen. Men jag skulle aldrig klara av att bo med henne som vuxen. Jag får huvudvärk och magsår bara av tanken.![]()
Än så länge väger fördelarna upp för detAsså jag älskar min mamma verkligen, hon är bäst i världen. Men jag skulle aldrig klara av att bo med henne som vuxen. Jag får huvudvärk och magsår bara av tanken.![]()
Jag bodde i ett kollektiv under gymnasieåren när jag var som värstJo men samma här, blev klart bättre av att ha eget boende- inget konstigt utan helt normalt ju att det oftast fungerar så.
Men gör du inga goda gärningar för samhället genom ditt arbete? Som förskollärare gör jag det varje dag, och det känns väldigt viktigt.Varför måste man det? Jag har fullt upp med mitt eget liv, det finns noll och inget utrymme för annat.