Vad gör vi? Del CCXII

Har kollat lite mail och hade en inbjudan från jobbet med möte och middag på kvällen. Kolliderar med mitt pass men man skulle även vara hel och ren, så nu har jag tackat nej och även motiverat att jag kommer sitta smutsig och trasig på jobbet istället. 🤭

Om folk ger upp kommer det att gå åt skogen. Men vi kan alla göra små saker som gör tillvaron bättre för våra medmänniskor varenda dag :) !

Bra att du orkar. Själv känner jag mig deprimerad över världens tillstånd. Tyvärr. Bodde tidigare i ett bostadsområde där det sköts i stadsdelen fyra gånger per vecka i snitt. Polishelikopter varje helg hovrade över våra bostäder. Fick bevittna en skjuten människa på parkeringen bredvid mataffären. Bordell bedrevs i bostadsområdet mittemot oss och det sköts, såldes droger m.m. i samma bostadsområde. Oskyldiga människor i vårt bostadsområde fick in en kula i lägenheten från en skjutning. Så mentalt har jag tyvärr gett upp.

Bra att du orkar. Själv känner jag mig deprimerad över världens tillstånd. Tyvärr. Bodde tidigare i ett bostadsområde där det sköts i stadsdelen fyra gånger per vecka i snitt. Polishelikopter varje helg hovrade över våra bostäder. Fick bevittna en skjuten människa på parkeringen bredvid mataffären. Bordell bedrevs i bostadsområdet mittemot oss och det sköts, såldes droger m.m. i samma bostadsområde. Oskyldiga människor i vårt bostadsområde fick in en kula i lägenheten från en skjutning. Så mentalt har jag tyvärr gett upp.
Man MÅSTE ju orka?! Vad finns det för alternativ, menar du? Annars kan ju hela livet kvitta, och det gör det väl inte?

Äter frukost och väntar på att det ska sluta klia i ansiktet 😅
Hoppas på regn i helgen så det lägger sig lite.
Ska tävla på riktigt för första gången på flera år, känns så konstigt att ha tävlingsoutfit igen 😅
Det är bara lokalt men det känns trist att rida i sina vanliga ridkläder på tävling även fast det är tillåtet.

Jag skäms nästan. Bor ihop med min mamma (delad hyra är billigare) och hon åkte iväg till sommarstugan i måndags. Igår när jag kom hem så kände jag och katten oss piggare och gladare än på länge 🙈

Något det där med att vara introvert... 😅
Asså jag älskar min mamma verkligen, hon är bäst i världen. Men jag skulle aldrig klara av att bo med henne som vuxen. Jag får huvudvärk och magsår bara av tanken. 🙈

Ska försöka ta mig ut och kratta ihop det som är kvar av dagens risbränning. Har ont i foten så orkade inte dra ihop allt utan får ta resten i morgon om jag orkar.

Bara en massa elände nu. Fick telefon att min lilla ponny dött i hagen idag. Gör fysiskt ont i hjärtat och tårarna bara rinner. 💔💔💔😭😭😭
Beklagar😢

Jag sitter och njuter av ledig dag.
Hade visst stängt av larmet så väcktes av hundar som måste ut.
Nu sitter katten på balkongen och hundarna ska ut igen

Man måste inte orka. Det är fullt okej att bosätta sig långt ute i skogen, sluta ta del av nyheter och sociala medier och bara plocka svamp typ. Det är helt okej att isolera sig från samhället om man vill och behöver det.
Fast man måste inte orka ta del av negativa nyheter. Men att orka göra goda gärningar för samhället är viktigt. Genom t.ex. sitt arbete, som volontär, eller liknande.

Fast man måste inte orka ta del av negativa nyheter. Men att orka göra goda gärningar för samhället är viktigt. Genom t.ex. sitt arbete, som volontär, eller liknande.

Fast alla orkar inte det heller.

Jag håller koll på nyheterna (delvis pga mitt jobb) men helt ärligt mår jag inte alltid bra av det. Min bransch och till viss del min AG är under attack från vissa intressenter och en del av dem backar inte för något - inkl vad som i praktiken var ett mordförsök på mig. Jag har kollegor i branschen som undrar hur f-n jag orkar... och jag vet inte alltid själv hur jag gör det.

Personligen har jag inte en så mörk syn på samhället, trots det jag varit med om, men jag förstår verkligen de som har det och inte orkar med speciellt mycket mer än att bara existera. Jag tänker inte skuldbelägga någon för det, sådana här saker ser jag som ytterst personliga. Jag har sett betydligt mörkare på min tillvaro än vad jag gör nu, under en lång tid var jag tämligen säker på att jag inte skulle leva till 30, dvs jag vet hur det är att stå i mörkret.

Jag hade kunnat bo med mamma (och pappa) apropå inläggen ovan. Tror inte att det skulle vara några som helst problem. Båda jag och min syster är där ofta. Men visst är det skönast att bo själv.

Joggat 8 km med Intervaller. Skönt att ta ut sig.
Dricker kaffe och funderar på om det är sushi som blir lunch. Det är ju fyra dagar sen nu.
IMG_4205.webp

Jo men samma här, blev klart bättre av att ha eget boende- inget konstigt utan helt normalt ju att det oftast fungerar så.
Jag bodde i ett kollektiv under gymnasieåren när jag var som värst :D vår relation blev mycket bättre av det!

När jag fick flytta hem igen efter det så hade mycket förändrats (psykologiskt hos mig) så det fungerade bättre.

När jag var arbetslös och min pappa sjuk i alzheimers så var det dock illa. Men nu är han död och miljön hemma är milsvid bättre, vi kommer rätt bra överens så det är helt okej! Bara det att hon är lite mera extrovert och jag introvert så jag blir lätt tröttare :laugh::D

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 545
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 831
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 684
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 491
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31