Vad gör vi? Del CCXII

Har en liten paus från att städa köket. Lovade sambon att jag skulle rett upp kaoset jag orsakat innan han kommer hem från resan imorgon. På ett sätt bra med en deadline, för då måste jag verkligen göra det, men det är så fruktansvärt tråkigt att städa... Liiite till, sedan tänker jag nog belöna mig med glass eller något annat gott :D

Där kom kissen. Riktigt usel timing.

Försöker se det positiva i det pga känner mig lite förtvivlad.
Hon kan kissa och det är inte stopp. Det var inget blod i kisset. Hon vill fortfarande äta.
Det gör ont i mig att se att hon fortfarande har ont. Bara två timmar till nästa Bupaq. Hoppas hon kan lugna sig snart...

Där kom kissen. Riktigt usel timing.

Försöker se det positiva i det pga känner mig lite förtvivlad.
Hon kan kissa och det är inte stopp. Det var inget blod i kisset. Hon vill fortfarande äta.
Det gör ont i mig att se att hon fortfarande har ont. Bara två timmar till nästa Bupaq. Hoppas hon kan lugna sig snart...
Kan du inte vätska henne? Eller får det inte bli utspätt?

<Snip> bara för att kunna sticka henne för sederingen blir en cirkus. En liten, stark, hal katt som använder tänder och klor och låter som en mistlur. <Snip>

Jag hade en hast som var sadan. Han stegrade sig, kastade sig at sidan, bockade pa stallet, och klapprade med tanderna och var hopplos med alla sprutor ... Och nar vetten antligen sederat honom tog han sig ur det sa fort hon/han kom tillbaka for att faktiskt gora nagot med honom.

Låter som en popularitetstävling :cautious:

Exact. Riktigt otrevligt later det.

Haft en riktig skitdag då jag mest legat och gråtit över mina djur och inte fått något vettigt gjort. Bokat om två mäklare, ska boka om den tredje med. Kört bort en säck med skräp men i morgon måste jag verkligen röja här hemma. Köra bort sopor, bränna ris, städa, tvätta och helst om jag orkar dra på mig selen och röjsågen så jag kan röja på tomten. Gräset är 2 dm nu, finns inte en chans att gräsklipparen ska klara av det! 😰

Sitter och gråter. Snart varit uppe 48 timmar. Katten har ont och springer och kissar överallt så jag stängde in henne i buren nu. Hon är hysterisk där inne också.

Ringde mamma för stöd som urartade och blev bråk. Borde jag vetat. Hon hotade med att komma och hämta katten för avlivning.

Hur jag ska klara att ha möte kl 8 i morgon vet jag inte

Sitter och gråter. Snart varit uppe 48 timmar. Katten har ont och springer och kissar överallt så jag stängde in henne i buren nu. Hon är hysterisk där inne också.

Ringde mamma för stöd som urartade och blev bråk. Borde jag vetat. Hon hotade med att komma och hämta katten för avlivning.

Hur jag ska klara att ha möte kl 8 i morgon vet jag inte
Du behöver inte klara av det. Skriv ett sms eller mail eller vad som helst till den som är ansvarig och säg att du tyvärr inte kan närvara, du behöver inte säga eller förklara mer än så just nu. I sådana här situationer är det jätteviktigt att skala bort så mycket man bara kan, allt som inte är absolut nödvändigt får stå åt sidan tills krisen är över. Väldigt få möten är så viktiga att de hänger på en specifik persons närvaro en specifik tid och dag.

Kan din pappa komma över och hjälpa till med katten en stund så att du kan få lite avlastning? Annars låter det som att ett samtal eller en tur till någon slags jourklinik kunde vara rimligt? Såhär kan du/ni ju inte ha det!

Det är så himla mysigt på det här stället! Både ute och inne.
Ikväll har jag gjort chili och bakat kaka. Gjorde banankaka med kakao och dumlebitar. Så gott!
Sambo har gjort egna ”kakor” ute av trädgårdsskräp. 😅
IMG_8582.webp

Du behöver inte klara av det. Skriv ett sms eller mail eller vad som helst till den som är ansvarig och säg att du tyvärr inte kan närvara, du behöver inte säga eller förklara mer än så just nu. I sådana här situationer är det jätteviktigt att skala bort så mycket man bara kan, allt som inte är absolut nödvändigt får stå åt sidan tills krisen är över. Väldigt få möten är så viktiga att de hänger på en specifik persons närvaro en specifik tid och dag.

Kan din pappa komma över och hjälpa till med katten en stund så att du kan få lite avlastning? Annars låter det som att ett samtal eller en tur till någon slags jourklinik kunde vara rimligt? Såhär kan du/ni ju inte ha det!
Tack kommer nog göra så. Jag gillar bara inte att göra min chef besviken.

Mamma och jag är sams igen tror jag. Jag gav upp och gav Bupac en timme tidigare och släckte och la mig i vår sovgrotta. Hon verkar ha lugnat sig lite? Hoppas hon kan komma till ro nu så jag iaf får microsova lite.

Ska ringa veterinären i morgon. Jag fattar att det säkert är så här för typ alla som ska ta urinprov på katt men jag fattar inte hur folk klarar det utan att bli förtvivlade.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 563
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 865
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 716
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka