Vad gör vi? Del CCXII

Jobbar och samtidigt sitter jag och förbereder dotterns andra övningskörningslektion. Språkstörning och autism 1 gör det till en utmaning (vilket jag älskar) målet är att hon ska lära sig och ha skojigt på vägen!

Själv är jag mör efter förra veckans ridresa men så skojigt det var! Det är så spännande att åka till nya ställen och se hur de gör. Man lär sig alltid något nytt.

På väg hem från Stockholm. Eller rättare sagt, vi är snart i Norrköping. Bara ca tre timmar kvar i bilen!

Nu ska jag ringa Försäkringskassan och fråga hur i helvete de tänker. Jag får ingen föräldrapenning pga sjukskrivning, och jag får ingen ersättning för det på grund av föräldraledigheten.. Fått två nya handläggare, telefonnummer till den ena. Dags att ringa och jaga!
Vink vink! 👋👋

Jobbar och samtidigt sitter jag och förbereder dotterns andra övningskörningslektion. Språkstörning och autism 1 gör det till en utmaning (vilket jag älskar) målet är att hon ska lära sig och ha skojigt på vägen!

Själv är jag mör efter förra veckans ridresa men så skojigt det var! Det är så spännande att åka till nya ställen och se hur de gör. Man lär sig alltid något nytt.
Åh, jag hade behövt övningsköra med någon som dig!

Överlevde tandläkaren denna gång också.
Drömde inatt att hela munnen var full av hål och att det skulle kosta över 30 000 kr att fixa allt. Så var riktigt nervös när tandläkaren skulle berätta vad som var fel efter undersökningen.
Visade sig bara vara två lagningar som ska fixas och det skulle gå på 2 500 kr totalt. Mycket skönt!

Veterinären ringde. Självklart stod jag med kladdiga händer exakt just då och hen ringde inte många signaler så jag hade inte en suck att svara.
Fått sms från veterinären i stället. Knäppt, man kan ju önska att de skulle ringa två gånger efter varandra i stället.
Har läst smset tusen gånger men det finns inga svar. I princip är det att om hon kissar bättre avvakta och om hon inte blir bättre eller blir sämre så går vi vidare med blodprover.
Jag fattar liksom inte om det är så att katter bara random kan ha blod i urinen, och inflammatoriska celler som läker av sig själv och sen inte blir något mer än så?

Jaja jag får väl visa smset för veterinären på fredag och se om de kan tyda eller bringa klarhet... Sjukt irriterande att det inte går att ringa och fråga och få klarhet. Wtf liksom.

Veterinären ringde. Självklart stod jag med kladdiga händer exakt just då och hen ringde inte många signaler så jag hade inte en suck att svara.
Fått sms från veterinären i stället. Knäppt, man kan ju önska att de skulle ringa två gånger efter varandra i stället.
Har läst smset tusen gånger men det finns inga svar. I princip är det att om hon kissar bättre avvakta och om hon inte blir bättre eller blir sämre så går vi vidare med blodprover.
Jag fattar liksom inte om det är så att katter bara random kan ha blod i urinen, och inflammatoriska celler som läker av sig själv och sen inte blir något mer än så?

Jaja jag får väl visa smset för veterinären på fredag och se om de kan tyda eller bringa klarhet... Sjukt irriterande att det inte går att ringa och fråga och få klarhet. Wtf liksom.
Kan man inte ringa receptionen och be dem att förtydliga? Eller be dem att meddela veterinären att ringa igen då du vill samtala med dem. Vore inte så knepigt för dem tänker jag.

Kan man inte ringa receptionen och be dem att förtydliga? Eller be dem att meddela veterinären att ringa igen då du vill samtala med dem. Vore inte så knepigt för dem tänker jag.
Jag lyckades faktiskt få tag i den som skrev smset.

Nu ska jag bara hålla tummarna att det läker ut automagiskt och aldrig någonsin kommer tillbaka. Helst slipper jag ytterligare cirkus med blodprover och ultraljud...

Aldrig mera något företag som bara skeppar till Arlanda och inte fram till dörren, aldrig mera. Fy fan, vad krångel! :crazy:
Alltså, detta är ett paket som har ett värde på strax över $800 000 som en kund väntar på. Det. Får. Inte. Hamna. Fel.
😬😅

Vi har åtminstone en försäkring och jag är inte SÅ nervös av mig, tur nog 😅

Kolla upp idiopatisk cystit hos katt, det finns en del man kan göra även om det inte finns någon tydlig medicinsk behandling.
Tack, fick med ett sådant infoblad när vi åkte från veterinären. Det fanns lite tips där. Ska läsa på lite mer (jag tyckte det var bra tips men jag vill läsa mer) och börja införa lite förändringar för att förebygga tänker jag :)

Jag gillar inte såna där "vet inte varför men här är lite saker som kanske kan hjälpa det att inte hända igen" sjukdomar :p

Britt-Marie var här
Messenger_creation_E315190F-F1AB-466C-89AF-EB570B7320A2.webp

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 582
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 888
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 742
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka