Vad gör vi? Del CCXII

<snip>
Efter det ska vi börja träna buren igen så att jag vet att buren inte blir negativ för henne, men när jag nyss bäddade i buren traskade hon in där och satt några minuter (hon fick massa godis och beröm) så jag tror inte att de senaste dagarnas jobbiga händelser ändrat något. Det är mest att jag vill vara säker.
<snip>

Jag har en extra stor tvattho I tvattstugan. Dar ligger med jamna mellanrum godis sa Emma-Sue hittar godis nar hon hoppar upp I den bara for att konstatera att det ar en fantastisk plats att vara ... aven om det ibland blir bad med schampo nar man ar dar. :cautious:
Vissa saker ar aldrig helt "fardigtranade" :p

Tittar på youtube. Har hittat en intressant youtubekanal som pratar mycket om mat, men också en del andra grejer och tar upp en hel del nackdelar med diverse saker som folk "glömmer" (eller inte känner till) men som känns bra att veta. Nu verkar han förvisso inte ha med så mycket källhänvisning alla gånger, men det ger åtminstone mig tankar om att kolla upp en del produkter osv lite mer noga.

Här var tex lite intressant om Himalayasalt:

Men herregud vilken hemsk människa. 😄 Klarade bara att titta i typ 15 sekunder för jag ville veta vad det var för fel på den grekiska yoghurten och han pratar om hur vi inte var tjocka förut för alla bara lagade bra mat och gick på promenader istället för att kolla sociala media (när han verkar vilja att folk ska kolla på hans YT konto...) och sen "Undvik den för den är äcklig"...

Men herregud vilken hemsk människa. 😄 Klarade bara att titta i typ 15 sekunder för jag ville veta vad det var för fel på den grekiska yoghurten och han pratar om hur vi inte var tjocka förut för alla bara lagade bra mat och gick på promenader istället för att kolla sociala media (när han verkar vilja att folk ska kolla på hans YT konto...) och sen "Undvik den för den är äcklig"...
Det är så tråkigt, för förr var han verkligen rolig och intressant att följa. Nu känns han mest som någon som bara vill visa upp vilka dyra prylar han har istället för att laga spännande mat.

Det är så tråkigt, för förr var han verkligen rolig och intressant att följa. Nu känns han mest som någon som bara vill visa upp vilka dyra prylar han har istället för att laga spännande mat.

Jag håller med om att innehållet till stor del blivit tråkigare. Tittade ganska mycket på Matgeek för ett gäng år sen. Då var det kul och varierat ! En del mat, en del bakning, en del besök (bl a hos Frida Leijon), en del tester (bl a av färdig kall bea, diverse burgare etc).

Är hungrig. Ska fixa mat.
Tänkte kolla alla esc-bidragen men orkade inte. De låter som repriser från alla andra år, fast Estland och Sverige är okej av de jag hört hittills.

Åh vad det gör gott inuti att bara få sitta och prata med en ungdom som är lika glad för att ses som jag. Att få ett kvitto på att det man har gjort har betytt mycket. Jag är en känslomänniska och det berör verkligen.
Det gör det lite lättare att höra att man är tjatig med nuvarande ungdomar, att tänka på tacksamheten hos de som har gått vidare.
Jag vet att jag gör ett bra jobb men ibland är hjärnan lättpåverkad.

Har kört päronen på fest. Tog en liten vårragg efteråt.
Nu äter jag godis.
IMG_4365.webp

Jösses så skönt att det är fredag! Sista NP för terminen, allt flöt på bra men lite kaos i stan gjorde en viss oro. Pratade sen med fackordförande, extremt mycket där just nu och den ena som är vald till förhandlare är sjukskriven på obestämd tid, jag är valberedning och vi diskuterade extra årsmöte för att kunna göra ett fyllnadsval 🙄 problemet är bara att hitta någon som kan ställa upp, just nu verkar den enda lösningen att jag kliver av valberedning och låter dem välja mig. 🤯 orkar egentligen inte men samtidigt handlar det om hela vår arbetssituation.

Idag får jag guldstjärna gånger 1000 som släpat mig genom en massa ärenden.
Skulle fått hö. Men bonden ringde. Han jagade förrymda kossor och så hade lastbilen dött. Vi har ju kvar hö ett tag till. I värsta fall kommer han med en bal på mindre bil om de inte lagar lastbilen i helgen.
Stackarn!
Vi ska kasta oss i soffan nu. Känns lyxigt när man tänker på hans kväll och helg etc.

Det kryper och kliar i benet. Jäkla linda till att kasa runt.. Borde kontakta vården och fråga om stödstrumpa inte skulle vara ett alternativ ändå. Jämnare tryck dessutom. Undrar om 1177 vet eller om det är bättre att prata med ortopeden.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 600
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 906
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 759
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 034
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka