Vad gör vi? Del CCXII

Jag måste bara få dela med mig. De senaste två dagarna har jag lyssnat på en ny Stephen King bok som jag trodde var en typ av fortsättning på den jag lyssnade på innan; "the outsider.".
Jag har haft en massa andra personliga små kriser som distraherat under tiden och fick verkligen inte skiten att hänga ihop. Vad ÄR det här för knäpp bok?! Någon karaktär kände jag igen men jag fick verkligen inget sammanhang. Blev nästan förbannad ett tag, och lite orolig för mig själv, men höll ut och lyssnade hela vägen till slutordet trots att jag trodde att jag höll på att bli tokig eller att något var fel på ordningen i ljudfilerna. .
... och vet ni vad?
Det var en novellsamling med sex noveller, varav EN flöt ihop med den tidigare boken jag läst. 😅 Jag är så dum!

Nu ska jag starta om från början och avnjuta historierna en och en, som det var ämnat...

Senast ändrad:
Nu börjar det bli riktigt segt att vänta på veterinären. Vi var nummer 4 när vi kom och nu har vi varit här i 4 timmar.

Man märker verkligen skillnad på mina föräldrar, pappa sitter här och väntar och tycker det är segt men att vi inte ska åka hem förrän vi fått prata med vet.
Mamma smsar febrilt och försöker få mig att gå och ringa på personal och se till att veterinären ska komma :p

Nu börjar det bli riktigt segt att vänta på veterinären. Vi var nummer 4 när vi kom och nu har vi varit här i 4 timmar.

Man märker verkligen skillnad på mina föräldrar, pappa sitter här och väntar och tycker det är segt men att vi inte ska åka hem förrän vi fått prata med vet.
Mamma smsar febrilt och försöker få mig att gå och ringa på personal och se till att veterinären ska komma :p
jag håller med din mamma specielt om katten har ont

Har tömt ur min bottenvånings kök, wc, tvättstuga och matrum på allt utom skåpstommar. Mitt ex och mina föräldrar var här idag och gav lite hjälp på vägen. Imorgon börjar snickarna riva hoppas jag. Jag har en kyl och frys i hallen (blev annat som får bo på verandan @athena_arabians ) och ett provisoriskt kök på övervåningen (som saknar ytskikt). Vardagsrummet är ett slagfält för här har barnen lekt på liten yta halva helgen 😅 Imorgon ska jag lösa frukost till barnen i kaoset och sen åker dom till sin pappa några dagar.. Jag längtar mycket efter ett färdigt hus.

Var inne i stan med sambon en sväng och handlade när det blev bestämt att jag skulle tillbaka till stan och jobba några timmar ikväll 😊.
Älsklingen såg till att laga sin goda köttfärssås till middag så jag hann rida en stund dressyrarbete barbacka på ridbanan 😊.
Första arbetspasset avklarat; visst känner jag att erfarenheten och kunskaperna finns där bakom ringrostigheten och roligt att använda den igen men inom en ny inriktning 😊. Nu ska jag lyckas krypa ner bredvid älsklingen utan att väcka honom. God natt 🌙⭐️.

Hur går det med katten? ❤️

Har nu byggt om datarummet till kattskvättsäker grotta. Kommer sova där i natt på en billig madrass jag brukar ha ute på balkongen och ligga på.
Det blir lite som när Sparky var halvsidesförlamad. Men då var vi hemma hos mamma och grottan var i hallen. Mycket trängre och jag sov med huvudet i skohyllan typ. :p
Kunde vi då kan vi nu också.

Måste lösa problemet med att jag inte kommer kunna jobba i morgon också. Men det tar jag i morgon. Min chef vill nog inte bli väckt just nu...

Har nu byggt om datarummet till kattskvättsäker grotta. Kommer sova där i natt på en billig madrass jag brukar ha ute på balkongen och ligga på.
Det blir lite som när Sparky var halvsidesförlamad. Men då var vi hemma hos mamma och grottan var i hallen. Mycket trängre och jag sov med huvudet i skohyllan typ. :p
Kunde vi då kan vi nu också.

Måste lösa problemet med att jag inte kommer kunna jobba i morgon också. Men det tar jag i morgon. Min chef vill nog inte bli väckt just nu...

Vad sa veterinären?

Trött men på väg till jobbet. Men jag jobbar bara två dagar den här veckan och en av de dagarna är en kortare dag (pga tandläkarbesök...), så det reder sig.

Vad sa veterinären?
De vet inte än. Kristaller eller infektion eller bakterier.
Vad som är bra är att blåsan var tömd bra så det var inget urinstopp och därför inte så akut oroande.

Nu ska vi försöka fixa kissprov, och sen åka in med det asap när det händer. Hon har helt utan tjat från mig druckit två gånger redan på morgonen så jag är optimistisk. Vi fick med Bupaq också så det ska jag ge var 6e timme.
Just nu haltar hon och ser moloken ut men skriker inte i panik och smärta så det är bra.

Kommer behöva köpa ny vardagsrumsmatta om jag inte får ur blodet ur den, men det spelar ingen roll bara Sparky blir bra. Hoppas även min chef förstår och att vi kan komma fram till en bra lösning tillsammans, min förhoppning är att jag får jobba hemifrån iom att vi ska fixa medicin var 6e timme.

Idag ska vi till stan, igen. Lagom billigt att ligga och åka dit varje vecka 🙄 det är 17 mil enkel väg.
Men svärmor vill träffas och maken vill flyga. Så vi åker. Igen.

Fördelen är att vi kan gå på djurparken och titta på tre veckor gamla killingar :love:

Upptäckte precis att jag tagit fel på dag och ska vara på Danderyds sjukhus kl. 8.50. Hjärnan är inte vad den var innan smällen😵‍💫
Ringde och väckte min stackars pappa som återigen så klart ställde upp.
Jag tänker att jag är så oerhört lycklig lottad som har honom, min bästa människa och idol och att det är tur att han är lika pigg som vanligt trots sina 78 år.
Den dagen han inte finns längre är jag en halv människa.

Upptäckte precis att jag tagit fel på dag och ska vara på Danderyds sjukhus kl. 8.50. Hjärnan är inte vad den var innan smällen😵‍💫
Ringde och väckte min stackars pappa som återigen så klart ställde upp.
Jag tänker att jag är så oerhört lycklig lottad som har honom, min bästa människa och idol och att det är tur att han är lika pigg som vanligt trots sina 78 år.
Den dagen han inte finns längre är jag en halv människa.
Pappor är bäst. Min kom på mindre än 10 minuter när jag ringde om att katten mådde dåligt i går.

Hoppas det löser sig!

Jaha. Den här veckan är det meningen att offerten på sovrummet ska komma. Jag kommer att bli MÄKTA förvånad om jag tycker att vi kommer att ha råd att bygga... Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Ingenstans känner jag att jag har lyckats få kläm på priset. Japp, googlar man så hittar man färska siffror att pris ligger mellan 18500 - 35000 kr/kvm. Men tydligen är detta alldeles för LÅGT räknat 😬 ???

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 560
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 854
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 705
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden