Vad gör vi? Del CCXII

Sitter i sängen med vidöppet fönster och lyssnar på fågelkvitter (nåja, de kvittrade tills en motorcykel dundrade förbi nere på gatan iallafall..). Så lycklig sen vi möblerade om sovrummet och sängen nu står så att man kan se ut ordentligt! :love:
Snedtak och djup fönsteralkov till trots.

Hoppat klubbtävling idag och bara myst på stallet. Så stolt över ”min” lilla häst ❤️
Annars bara suttit i soffan och läst bok. Perfekt söndag.

(@Sel ooh det ska jag göra!)

Dricker kaffe och chillar i soffan framför brittisk mysdeckare.
Alla helgens måsten utom en avklarade. Den sista innebär klättring på trappstege för korrigering av gardiner, känns som att det kan vänta tills imorgon.

Funderar på om jag ska åka in till webinarium och sitta ihop med andra (körs som gemensam sändning på projektorduk) eller online imorgon.

Jag har precis sett trailern för filmatiseringen av en av mina favoritböcker EVER! Jag är så hypad! De har pratat om filmatiseringen i minst femton år, och nu händer det! 😍
Stephen king/ Richard Bachmans The Long walk. Jag måste genast lyssna och läsa igen. Den släpps i September i år.
Jag håller tummarna för att den som gör filmen gör det bra och enligt boken!
Det är svårt att få till S.Ks böcker till film, endast ett fåtal har lyckats hittills :down:

Jobbat hela dagen med två timmars rast då älsklingen kom in en sväng till stan och tog med nya strumpor; lyckades trampa ena foten i en burk med vatten vid trädgårdsfix och det var då för kallt för att bada 😝. Blev en snabbhandling på CG och hittade snabbt de skorna jag ville och behöver ha på Skopunkten (hade sett ut på hemsidan) och nyttjade tre för två så ett par så fina tofflor med 👌. Resten av rasten kopplade jag av i trädgårdshörnan och idag stallfri då jag fick hjälp av hagkompisen med pållan då jag ju gjorde likadant tidigare I veckan 🤗.
Känns i både kropp och huvud att jag inte jobbat så här mycket på ett tag så nu kommer jag inom kort stupa i säng 🥱😴.

Ska till stan, igen. Tycker det är onödigt men maken vill flyga.. Det är trots allt ganska långt dit och kostar en hel del i bränsle.. Men han låter mig hållas med inköp till trädgården så jag får väl ställa upp.

Tömde en halvfull gammal burk pesto som stått på köksbänken i evigheter. Det hade blivit vakuum eller var det heter, för locket satt jättehårt och knäppte när det kom in luft. O_o

KATASTROFLÄGE!
Kaffet är slut. Glömde köpa nytt kaffe igår. Jag hittade ett gammalt öppnat paket längst bak i skåpet men kan inte svara för att det kommer att göra jobbet. Om det här är är det sista ni hör av mig så lär i alla fall detta: glöm ALDRIG att köpa kaffe. :banghead:

KATASTROFLÄGE!
Kaffet är slut. Glömde köpa nytt kaffe igår. Jag hittade ett gammalt öppnat paket längst bak i skåpet men kan inte svara för att det kommer att göra jobbet. Om det här är är det sista ni hör av mig så lär i alla fall detta: glöm ALDRIG att köpa kaffe. :banghead:
1747036732779.webp

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 626
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 925
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 783
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 081
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka