Precis hemkommen från läkarbesök. Dags att äta lunch och ge sig av till jobbet.
Läkaren, eller rättare sagt sköterskan, var ny, igen, eftersom "Hos oss ska du få träffa samma läkare varje gång!" i praktiken innebär "Hos oss får du aldrig träffa en läkare, och sköterskorna är olika varje gång"...
MEN den här sköterskan var nyanställd och gav ett mycket positivt första intryck. Bestämd men trevlig och verkade mycket erfaren och kunnig. Hon lyssnade noga, blev förvirrad, gick igenom mina journaler, suckade, läste vidare, skakade på huvudet och konstaterade att hon inte fattar vad i hela världen de pysslat med innan. Det har inte(!) gått rätt till med mina läkarkontakter i alla fall, det kunde hon snabbt och enkelt konstatera. Vi konstaterade också att journalen som skrevs förra gången (när jag snudd på funderade på att anmäla sköterskan efteråt) blev jättemärklig. Massor av saker som borde skrivits ner som missades, helt fel beslut fattades om allt möjligt och bara en allmän soppa av allt. Yay.
Den nya sköterskan blev i alla fall fast besluten att reda ut det här, följa upp allt noga och vi bokade redan nu en ny tid så att det blir så att jag kommer till henne och får en tid som jag faktiskt kan också. På det stora hela väldigt bra och det kändes så mycket bättre när jag cyklade hem jämfört med när jag cyklade dit. Äntligen(!) får jag träffa någon vettig. Det behövs.