Vad gör vi? Del CCXII

Jag sitter på ett café och tittar ut över ett soligt Atlanten medan jag avnjuter en otroligt god frukost i form av gröt gjord på en blandning av bovete och ris toppad med inlagda päron, rostat valnötssmör, valnötter, rivet limeskal och och citronmeliss. Helt vansinnigt gott! Jag hade egentligen tänkt ta en macka eller bulle av något slag eftersom det är ett bageri jag sitter på, men när jag såg detta på menyn kunde jag inte motstå :d Löser problemet med att köpa med mig en kanelbulle (surdeg!) till stranden sedan :D

Förutom att jag har ont i en axel och att ångesten tycker att det här är en ypperlig vecka att tränga sig på mer än nånsin för gud förbjude att jag skulle få slappna av och njuta till fullo, så är livet väldigt bra just nu.

KATASTROFLÄGE!
Kaffet är slut. Glömde köpa nytt kaffe igår. Jag hittade ett gammalt öppnat paket längst bak i skåpet men kan inte svara för att det kommer att göra jobbet. Om det här är är det sista ni hör av mig så lär i alla fall detta: glöm ALDRIG att köpa kaffe. :banghead:
Har 24 paket kaffe hemma :up:
Ja jag är lite bunkringsbenägen :)
Nej jag tänker inte uppge min adress ;)

KATASTROFLÄGE!
Kaffet är slut. Glömde köpa nytt kaffe igår. Jag hittade ett gammalt öppnat paket längst bak i skåpet men kan inte svara för att det kommer att göra jobbet. Om det här är är det sista ni hör av mig så lär i alla fall detta: glöm ALDRIG att köpa kaffe. :banghead:
Du skulle inte överleva länge hemma hos mig, där finns inte något kaffe alls.

Har fixat med en omgång tvätt, packat inför nattjobb, packat inför teamdagar och beställt några födelsedags- och mors dag-presenter.
Nu ska jag till stallet och sen en snabbis till Willys innan jag ska duscha och sova ett par timmar.

Precis hemkommen från läkarbesök. Dags att äta lunch och ge sig av till jobbet.

Läkaren, eller rättare sagt sköterskan, var ny, igen, eftersom "Hos oss ska du få träffa samma läkare varje gång!" i praktiken innebär "Hos oss får du aldrig träffa en läkare, och sköterskorna är olika varje gång"...

MEN den här sköterskan var nyanställd och gav ett mycket positivt första intryck. Bestämd men trevlig och verkade mycket erfaren och kunnig. Hon lyssnade noga, blev förvirrad, gick igenom mina journaler, suckade, läste vidare, skakade på huvudet och konstaterade att hon inte fattar vad i hela världen de pysslat med innan. Det har inte(!) gått rätt till med mina läkarkontakter i alla fall, det kunde hon snabbt och enkelt konstatera. Vi konstaterade också att journalen som skrevs förra gången (när jag snudd på funderade på att anmäla sköterskan efteråt) blev jättemärklig. Massor av saker som borde skrivits ner som missades, helt fel beslut fattades om allt möjligt och bara en allmän soppa av allt. Yay.

Den nya sköterskan blev i alla fall fast besluten att reda ut det här, följa upp allt noga och vi bokade redan nu en ny tid så att det blir så att jag kommer till henne och får en tid som jag faktiskt kan också. På det stora hela väldigt bra och det kändes så mycket bättre när jag cyklade hem jämfört med när jag cyklade dit. Äntligen(!) får jag träffa någon vettig. Det behövs.

Min krislåda innehåller kokkaffe (från Rekyl). Helt perfekt när man är hänvisad till att laga kaffe över gaslåga. Men jag inser förstås att den också måste innehålla bryggkaffe. Om jag (och mina kolleger) överlever dagen kommer den att göra det från och med ikväll.

Jag tror största risken idag är att dina kollegor inte överlever, snarare än att du inte överlever... :angel:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 626
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 925
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 783
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 081
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka