Vad gör vi? Del CCXIII

Långvarigt regn idag, välbehövligt men ändå lite trist när det regnar nästan alla ljusa timmar. Men växtligheten behöver det och det var ändå friskt på nåt sätt i hagen under de 4 timmarnas hagreparationer tillsammans med nyfikna hästar under förmiddagen.

Lite trist ändå för de som är på Riddarspelen en bit bort, men det är i alla fall drag i PA-systemet.

Långvarigt regn idag, välbehövligt men ändå lite trist när det regnar nästan alla ljusa timmar. Men växtligheten behöver det och det var ändå friskt på nåt sätt i hagen under de 4 timmarnas hagreparationer tillsammans med nyfikna hästar under förmiddagen.

Lite trist ändå för de som är på Riddarspelen en bit bort, men det är i alla fall drag i PA-systemet.
Vi har lekt låtsasbönder idag. Varit på 4H lagat staket skottat lösdriften 10 får har (skjuter, fåren går där alltid). När det regnade som mest skottade jag dynga som bäst de andra lagade staket jag hade tak. Men bra för grödorna att få gräs.

Imorgon skall vi till dina trakter på orientering.

Behövs verkligen, såååå skönt! Lite kontraster mot förra året när riddarspelen var- vart ju nästan grillad i hettan när vi var där 😅

Det blev att besöka lantbruksmuseeumet i Ljusfallshammar med sambon och brorsan med barn 😃. På marknadsdelen hittade brorsonen en såndär papegoja som härmar som typ alla hade när vi var barn, saknade bågen men han ville absolut ha den, nostalgi 🤩. Småkyligt men barnen envisades med varsin isglass och pojken vara utan jacka 😅. Mysigt hursomhelst 🥰.

En del djur med; hundar som gjorde spårsök (missade tyvärr), får, höns och tre fina äldre hästar- alla 20+ år ☺️. Jisses asså ardennerns stora huvud; min fjordhäst känns ju som rena ponnyn i jämförelse 🤪🥰.
En nordis å ardenner till barnridning, brorsonen vågade inte, flickan hade nog velat men en 2 åring på så stora hästar är lite väl 😅. Den äldsta nordisen (pratade lite med hästarnas två ägare) drog miniremmalag så pojken, jag och sambon åkte ett varv 😃.

Gick långsamt till ICA och köpte lite sånt som jag trodde att jag skulle få ner.
Ätit lite då illamåendet har lugna sig men känner att magen undrade vad det skulle vara bra för.
Så irriterande att bli så klen när det äntligen blev helg.
IMG_4472.webp

Fick skrivet litegrann förut. Är mest nöjd med att jag kom på en fantastisk vändpunkt till bok nummer två i serien som jag börjat skissa på. Som sen kan vändas tillbaka mot slutet av boken.Kommer att bli minst en triologi i denna serien.

Deppar som bara den sen jag kom upp igen. Saknar mitt hus, så less på att höra ungar skrika och springa runt på golvet ovanför, så ledsen när jag åker till hästarna och min lille gutt fyller år idag och möter mig med kärlek. Jag har ett stort shettisformat hål i hjärtat, lite tagel som inte ens räcker till en råttsvans, hennes skor som jag bad om är försvunna. Min älskade varulv deppar över att ha lämnat huset och det känns som jag går i tusen bitar. 😭

Jag är så glad att jag bytte jobb, jag tycker så mycket om mina kollegor och min chef, men jag saknar allt annat och min ponny så fruktansvärt mycket och från att ha 50 mil till mamma, att kunna köra ner över dan om det hade behövts, så har jag så väldigt långt nu. 😥

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 178
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
629
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 993
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka