Vad gör vi? Del CCXIII

athena_arabians

Trådstartare
_20250512_233508.webp

Viktigt att stretcha när en jobbat hårt!

Jag vill med ha regn! Det vi fick i förra veckan var bara en bråkdel av vad som behövs..

Nu sitter jag och dricker kaffe och njuter av att vara ifred en stund. De andra sover. Inte Maja, ungkatten, men de andra. Maja far runt som en raket och är helt tokig. Som vanligt.

Jag sov uselt i natt pga väldigt uppe i varv. På fredag är det roadtrip för att hämta valpen 😍, så jag har försökt att beta av så mycket jobb som möjligt både på jobbet och hemma. Bara för det så råkade jag även påbörja ett litet trädgårdsprojekt som raskt blev större än tänkt (varför är det alltid så?) och det måste ju slutföras innan vi åker.

Annars ska vi strax masa oss iväg på morgonpromenaden så vi hinner en ordentlig tur innan jag ska till jobbet.

Vaken sen före 04 och haft en dålig natt. Har ett läkarbesök idag men annars försöka köra bort lite sopor och plocka ihop det jag ska ta med mig när jag kör norrut igen.

Vill stanna kvar, nu börjar alla fruktträden blomma och det är så mycket jag vill fixa i huset och trädgården. 😥

Blir grillat idag igen. Tar nog jordgubbarna som lunch och senare en sista fika med grannen i em. I morgon skjutsa mamma till tåget och sedan packa ihop mig och djuren i bilen och skynda oss iväg. 😟

Kanske vi också haft åska? Regnat har det i alla fall gjort och jag kunde INTE somna igår. Skyller på väderomslag 😅
Katten var inget bra moraliskt stöd i det hela :cautious:

Katten kom just in... jag vaknade till av en åsksmäll så jag klev upp och kollade om hon ville in. Det betyder att jag har en dyngvåt katt som torkar sig på mitt duntäcke nu :cautious:
Vovve har haft diarre inatt. Vi har varit ut många gånger. Efter varje gång har jag duschat honom i rumpan. Efter en snabb avtorkning la jag mig igen och han ville vara i sängen, helst under täcket.

Charmen med långhårig vovve :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 636
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 377
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka