Vad gör vi? Del CCXIII

Härligt väder och underbar häst att rida 😍. Åh vad jag vill uppfylla drömmen om en avkomma till mitt sto men vågar jag ta risken som varje stoägare måste vara medveten om att man tar? Sambon tycker inte jag ska måla fan på väggen men det KAN ju gå käpprätt åt helvete och man kan mista sitt älskade sto...! ❤️.
Nåja lägga grubblerierna åt sidan en stund, dags att ta med en paprikaplanta istället för blommor och lite andra fina presenter och åka och fira mammas sambo som fyller pensionär idag 🥳.

Tar en paus. Har storstädning i sovrummet. Det är trångt och blir väldigt dammigt flyttar ut alla möbler utom säng och garderob för att dammsuga och tvätta golv. Våttorkat alla andra ytor först.

Skrev just under en namninsamling mot en negativ förändring hyresvärden gjorde för ett tag sedan, tja eller kan ha skrivit under vad sjutton som helst men damen verkade genuin:D Brukar egentligen undvika namninsamlingar men avskyr förändringen och hyresvärdens horribla bemötande i samband med det så tänkte att det får vara undantaget!

Sitter och funderar på hur lågt bud man kan ge på en bostad utan att det uppfattas som otrevligt skambud :p Utropspris preciiis under 2 miljoner, men slutpriset på likadana bostäder senaste året har ofta legat på 1,7-1,8 miljoner. Och den här är knappast i något bättre skick då den absolut behöver renoveras bitvis (bland annat kök). Får nog kolla lite med mäklaren imorgon eller så. Den där bostaden hade absolut potential att bli en drömbostad.

Sitter och funderar på hur lågt bud man kan ge på en bostad utan att det uppfattas som otrevligt skambud :p Utropspris preciiis under 2 miljoner, men slutpriset på likadana bostäder senaste året har ofta legat på 1,7-1,8 miljoner. Och den här är knappast i något bättre skick då den absolut behöver renoveras bitvis (bland annat kök). Får nog kolla lite med mäklaren imorgon eller så. Den där bostaden hade absolut potential att bli en drömbostad.
Prova 1.7 då. Du kan ju bara få ett nej.

Varit i stallet och släppt ut den skadade hästen.
Ätit frukost.
Funderar på vad jag ska baka med rabarber.

Rabarber muffins (med mycket rabarber) ar super gott

Instämmer, plus att det är det enda jag kan använda (jag blir illamående av omeprazol).

Jag tar ofta "pepcid complete" I forebyggande syfte ... Om Jag vet att Jag atit/ater nagot som ofta ger reflux sa tar Jag pepcid. Ofta fungerar det aven om Jag ibland maste ta mer lite senare.

Sitter och fnittrar och skrattar när jag ser några avsnitt av Seniorsurfarna i SVTPlay.
Skrattar med deltagarna, inte åt dem. Programmen är gjorda med värme och deltagarna verkar ha väldigt roligt.
Ett lätt sätt att lära sig finesser på mobilen.
Ska nog se fler säsonger.

Krupit ner i sängen. Ont i magen efter ett halvt sandwich.
Ska läsa och hoppas att det lugnar sig.
Jag hoppas att jag kan gå till jobbet i morgon. Det kommer bli tufft men jag får väl se hur det är när jag vaknar. Då är det dag tre och det brukar bli bättre.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 179
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
633
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 012
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka