Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget avancerat alls. Bara plockar undan utemöbler, redskap, solcellsbelysning. Komposterar de krukväxter som ändå gett upp i höstkylan och ställer undan krukorna. Kanske rycker upp de värsta ogräsen eller kör trimmern en sista runda om det behövs. Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara konstigt med det? :confused:
Påminner mig om att jag behöver städa iordning hallonbusken. Gjorde det hyfsat för kanske en månad sedan men nu är den överallt igen :cautious:

Bra att ta det när bladen är kvar så kan kaniner och hästar få dem, det tycker dem om.

Ledig långhelg och nya SN med härliga höstfärger 🍂. Efter sovmorgon, stall och ridtur på härligt piggelin pålla 😍 och sambon kommit hem från jobbet for vi en sväng till hans lillebror med familj då hans brorson säljer jultidningar; blev en del beställt och bland annat årets första julklapp 😁. På vägen hem stannade vi till vid köttomaten och handlade lite lokalproducerad nötfärs och fast honung och även salladsost; två inte för stora burkar för nästan 150 spänn så hoppas de är goda 😌.
Sedan fredagsmys med älsklingen 🥰; tacos, cider och Elitstyrkans hemligheter och Sveriges Dummaste från tidigare I veckan 😊.

Inget avancerat alls. Bara plockar undan utemöbler, redskap, solcellsbelysning. Komposterar de krukväxter som ändå gett upp i höstkylan och ställer undan krukorna. Kanske rycker upp de värsta ogräsen eller kör trimmern en sista runda om det behövs. Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara konstigt med det? :confused:
Ok utemöblerna står under tak solcells belysning är som sagt vad framme. Krukorna vi har lyfter inte jag det får stå med jorden i. Rensa ogräs nja det får nog vara löven ligger kvar till maskarna.

Ok utemöblerna står under tak solcells belysning är som sagt vad framme. Krukorna vi har lyfter inte jag det får stå med jorden i. Rensa ogräs nja det får nog vara löven ligger kvar till maskarna.
Tanken är att gräva ur hönsmat rabatten aka kirskålrabatten men än har inte tiden funnits. Jaja det kommer en ny 4h sommar nästa år då blir hönsen glada.

Inget speciellt konstigt. Vi har inga utemöbler. Solcellerna får sitta kvar. Ogräs likaså eftersom det anses bra för många växter att få ha sina gamla växtdelar kvar över vintern. Plus att de tydligen blir hem åt övervintrande insekter, har jag läst någonstans :) . Jag vårstädar nog lite istället, för de är då jag rensar bort lite vissna växter, till exempel.

Uppe tidigt som vanligt. Hästarna ska ju ut :) . Igår eftermiddag var det någon som sköt några skott och nu på morgonen hörde jag vad jag tror måste ha varit en jakthund som skällde. Tydligen börjar man träna inför jakten? Idag ska det bli varmt och inget regn så tvättmaskinen är igång :) !

Uppe tidigt som vanligt. Hästarna ska ju ut :) . Igår eftermiddag var det någon som sköt några skott och nu på morgonen hörde jag vad jag tror måste ha varit en jakthund som skällde. Tydligen börjar man träna inför jakten? Idag ska det bli varmt och inget regn så tvättmaskinen är igång :) !
Trånar gör de vell på skjutbanan? Det jagas ju annat än älg. Kan vara skyddsjakt med.

Här är en annan, helt galen, idé som alternativ till att spela dum. Jag fattar, det kommer att låta helknäppt men jag vet andra som använt metoden med viss framgång. När det kommer en ny uppgift som man inte har tid med så säger man till chefen: Nej, tyvärr kan jag inte lösa det. Jag har för tillfället helt fullt.

Som sagt, knäpp idé... ;)
Jag fattar inte... Hur menar du nu?
Låter orimligt! :rage::p:rofl:

Väntar på att kaffet ska puttra färdigt och nybakade frallor ska svalna lite. Hamnade tydligen framför smurfarna på tv:n.

Helgens schema är fullspäckat!
Ska klippa mig idag, se på friidrott och lite fälttävlan, städa och tvätta samt rensa i vardagsrummet och dessutom behöver jag plugga dvs läsa igenom föregående veckas föreläsningar, räkna lite ökningstakten och titta på kommande veckas föreläsningar.

Känner mig låg.
Ska snart gå ett varv på marknaden. Men regnet hotar.
Sen hem och se på travet från grannbanan.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok