Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter jobbet och stallet. Försöker bli kompis med stallets ankor men vi är inte bästisar än. Jag jobbar vidare :D
Nu ska jag duscha och sen sova.

1000031480.webp

Måndag med besked...

Insåg att jag enbart tagit med väskan och datorsladden i fredags när jag skulle börja jobba hemifrån imorses. Fick ta mötet över telefon sen hade jag glömt bort tid på VC vilken dag jga skulle lämna bilen osv.. osv..

Nu är jag på jobbet där datorn är men tror ni jag fick med datorsladden? Nope den ligger kvar hemma.

Undrar om jag vågar knapra några ordrar/offerter idag :D

Ja ja bara hugga tag i dagen. det är iallafall sol ute och jag har hunnit med att rasta hundarna ordentligt

Jag hade fått tid för en arbetsintervju hos kund till ett rekryteringsföretag. Deltidsjobb inom området jag utbildar mig i och hemifrån - drömmigt ju!

Men nu fick jag precis ett mail om att intervjun ställdes in för att kunden anställt kandidater hos ett annat rekryteringsföretag :cry:

Det är vidrigt att behöva leva i denna limbo

Försöker mitt bästa för att slippa belasta mina tår så mycket som möjligt, men det är ganska svårt när man förväntas göra vaktmästarsysslor 😅

• Gilla
Reactions: Sel
I fredags morse upptäckte jag att jag var svullen mellan två tår, och i går och i dag har det vara lila/rött mellan tårna och svullet. Har inte sparkat på något eller tappat något på foten så jag fattar ingenting.
Därför skippade jag gymmet i dag och har inte rört mig så mycket, bara vilat foten. Den får gärna sluta med dumheterna eftersom det inte finns någon anledning att bete sig så här mot mig :meh:

Exakt det här hade jag i somras! Rejält svullet mellan "långtån" och "ringtån" på höger fot, kliade lite och när jag kliade så svullnade det ytterligare. Rejält rött som övergick i blått, ingen ömhet. Nu är det ca 8 veckor sen det uppkom och först nu syns det inte längre, det röda/blåa höll i sig länge medan svullnaden la sig efter ett par veckor. Så skumt! Hade inte heller slagit i och kunde inte se att där fanns något insektsstick eller liknande.

Exakt det här hade jag i somras! Rejält svullet mellan "långtån" och "ringtån" på höger fot, kliade lite och när jag kliade så svullnade det ytterligare. Rejält rött som övergick i blått, ingen ömhet. Nu är det ca 8 veckor sen det uppkom och först nu syns det inte längre, det röda/blåa höll i sig länge medan svullnaden la sig efter ett par veckor. Så skumt! Hade inte heller slagit i och kunde inte se att där fanns något insektsstick eller liknande.
Vad märkligt! Då är det dessutom samma fot och samma tår...
Mitt gör ont främst om jag suttit ner och avlastat för länge och sedan börjar röra på mig. När jag har rört på mig ett tag försvinner ömheten.
Gjorde du något särskilt för att få bort eländet? 😅 Eller är det vara att vänta och ha tålamod?

Målat där där jag missade det tidigare av någon anledning. Det blev extremt fult men jag orkar inte bry mig. Någon gång i framtiden kanske jag tvättar och skrapar och målar om allt så det blir slätt och fint. Brr, kallt när fönstret är öppet för att vädra. Steg två är att få upp duschstången. Imorgon ska jag åka och hämta upp adventskalender #5 till Megara 🙈

Passat på att köpa en massa kattmat idag, den de har vill de inte äta och stackars Wilma tomkräktes två gånger, så det blir antagligen vov som får äta upp det som är kvar av den gamla. 😼

Vi har varit en sväng till stallet, Timmy fått springa lite lös och gödsla markerna, tittat ikapp lite film, mamma lagt sig att vila och jag ska ta ett bad, sen blir det rökta räkor, rostat bröd och varsitt glas vin till middag. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund