Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är Yo-Yos?
Kolla bilden där jag visar några av de 840 jag ska göra, strecken på kartongen är min nedräkning.
Yo-Yos är en quiltteknik att göra av med spillbitar och i mittfall ska det tillverkas ett överkast.
Jag har redan gjort 420 stycken som bara täckte en tredjedel av täcket så det var antingen ge upp eller ta tag i det och fixa resten. Nu är 374 av 840 klara den ska de pressas för att sedan sys ihop och därefter på täcker

Underbart väder idag med 😍. Två livsnjutare (ponnysar) vilade en stund och ja min har också varit livsnjutare; hade rullat sig både igår och idag 😅.
Idag blev det promenad med pållarna, fixade åt min och hennes hagkompis och sen liten skrittsväng och en liten, liten galopp ute barbacka och myste och njöt av min ledighet 😍. Pållan skyggade plötsligt vid transporterna bakom stallet så blev en liten balanstest check 😅.
Härliga timmar stallet, underbart 😍❤️.

Nehej klockan går och jag ska bestämma mig för vad jag ska äta till kvällsmat...

kvällspromenaden avklarad och nu har vi lagt oss. Katterna fick dela på en påse och hundarna fick varsin morot som kvällssnack. Katterna ska som vanligt ligga under täcket, blir lite väl varmt med två små kaminer.

Höll på att få ett mindre psykbryt. Min e-läsare som jag inte kan leva utan var plötsligt försvunnen. Det är den jag köpte för att ersätta min första försvunna e-läsare. Letade verkligen överallt. Hittade den tillslut bakom datorskärmen. Eftersom fodralet är svart och jag har ett svart underlägg på bordet så såg jag den inte förrän jag kikade under bordet och den stack ut lite, tack och lov.

Nu ligger den på laddning iaf för att medtas när jag åker till Göteborg imorgon. Blessed be att vi tar ett tåg som går klockan nio från centralen så jag slipper släpa mig upp kvart i fyra.

Surfar på Buke för första gången på några dagar i försök att varva ner inför kvällen. Div teknikstrul under dagen innebar att det fick bli lite jobb såhär på kvällskvisten, jag hade kunnat säga nej egentligen men eftersom det kändes som att jag på riktigt räddade dagen för två av mina kollegor genom att rycka in så kändes det värt det. Men jag hann med en tur till gymmet och lite middag först, så jag har inte suttit hela tiden sedan kl 17 alltså!

Imorgon står heldagsmöte med hela företaget på schemat, ska bli skönt att "komma ut" lite, umgås med trevliga människor och få en paus från datorn. Och så ska vi få tårta! Hoppas bara att jag håller mig frisk, mina föräldrar som var här på besök över helgen blev så otroligt vrålförkylda på vägen hit så vårt hem har känts som ett smärre sanitorium sedan i fredags 😷

Jag köpte en sådan där Enorm mutantkalkonklubba på reduced idag. Kanske var det lite sent påtänkt men den ligger nu i ugnen kryddad med senap, lite Gyros dry rub och salt och annat.
Jag undrar hur länge man bör laga till en sådan mastodont? 🤔

Det går fortare om du har möjlighet att snitta den lite
Det gjorde jag, så att smakerna gick att gnugga ned ordentligt! :)

Den har varit inne just över en halvtimme på hög värme nu, jag täckte den med folie för typ en kvart sedan. Tänker att det kan vara dags att stänga av värmen och bara låta den eftersteka om en liten stund.

Det gjorde jag, så att smakerna gick att gnugga ned ordentligt! :)

Den har varit inne just över en halvtimme på hög värme nu, jag täckte den med folie för typ en kvart sedan. Tänker att det kan vara dags att stänga av värmen och bara låta den eftersteka om en liten stund.
Nääää, jag hade nog låtit den stanna där en tid till , antar att det är ett ben i mitten o då tar det längre tid

Nääää, jag hade nog låtit den stanna där en tid till , antar att det är ett ben i mitten o då tar det längre tid
Jadå den ska få sitta, men den är inslagen i folie nu och kan gott få vänta till imorgon egentligen. Ugnen håller ju värme ett par timmar till, jag har bara slagit av lågan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund