Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hyresvärden ringde precis. Jag tänkte först att det var katastofläge, för han har aldrig ringt förut. Men nä, han undrade bara om jag ville gå ut och kolla till fåren någon gång under dagen eftersom det fötts ett lamm i förrgår kväll! Jag gick ut direkt :D

Titta så liten och söt :love: :love:
Visa bifogad fil 182703
Låter som ett jättejobbigt jobb. Säg till om du behöver avlastning. 😇😇😇

Fick ett surt meddelande från min hyresvärd i morse om att trädgården ser stökig ut och att jag måste städa den. Och jag fattar verkligen inte, det finns inget löst bråte, EN fotboll på gräsmattan är liksom det enda.
I övrigt en vanlig, vårtrist, vattensjuk trädgård liksom.
Tog bilder och skickade till en kompis och frågade om hon kunde se något. ”Eh va? Nej, det finns ju ingenting att städa upp?! Är han full?”

Det är inte första gången han skriver liknande saker, och när jag frågar om han kan precisera vad exakt som är stökigt så har det alltid kommit svävande oklara svar. Eller typ ”det ligger däck i paviljongen”. (Ja, fyra stycken, nämligen mina sommardäck. Vilka kan inte kunde se utan att spatsera in på tomten och faktiskt gå in i nämna paviljong, eftersom det inte syns från vägen).

Och det känns så riktat mot mig, för andra hyresgäster i hans andra fastigheter runt omkring har det liksom jättemycket rörigare, fordon som står, en miljon prydnadsprylar överallt och det verkar vara helt okej?
Får sån enorm ångest över hela grejen. 😔

(Och ja. Jag vill flytta men det är otroligt svårt att hitta något att hyra häromkring som jag som ensamstående har råd med.. )

Stallet, biblioteket, PW avklarat.
Har dessutom städat kattlådan, packat till morgondagens jobb och avslutat mitt Viaplay total-paket. Ingen vits att ha det nu när det bara är någon vecka kvar på vintersportsäsongen 💔

Jag bor också i praktiken själv... men jag är ju samlare och njuter av att ha vackra saker omkring mig. Sedan kanske det blir lite väl mycket ibland men då får en rensa lite och sälja :laugh:
Ja, jag vet ju att det är ett stort intresse för dig. Jag har för mycket krukväxter och spindlar istället, de är också vackra. :D
Sedan trivs jag med porslinet jag har, de är blåa och handgjorda tror jag, men de samlar ju ändå bara damm!

Har varit riktigt kass i magen (mens är alltid roligt) så jag ställde in första huset idag, får ta det på lördag istället. Jag gillar verkligen inte att behöva använda toaletten där jag är och städar.
Kisse är mycket nöjd. :)

Mina kollegor blir ibland lite provocerade att jag gör så mycket innan jobbet men när bakar åt dem låter det annorlunda 😁
Sjukt god kaka!
20260319_130713.webp

På dagens PW var det många hundar ute i liknande ärende. Eftersom jag i kombination med djur förvandlas till ungefär 4,5 år gammal så hälsar jag på alla :D
Bästa var när en matte sa att hunden inte brukar vara så förtjust i främlingar. Då var den halvvägs uppe i knät och pussades massor.

Nu har jag dammsugit. Ska göra mat till matlådor och sen duscha innan jag ska baka.

Tiilbaks på kontoret och redigt trött i huvudet men på glatt humör så det jämna ut sig :)

Försöker få till hyrbil men det går supertrögt- Varenda jäkel verkar hyra bil under tiden jag vill ha den :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund