Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag klantade mig och slarvrensade lingonen. Så sedan fick jag stå och plocka, plocka, plocka "pinnar" :meh: Några blev säkert kvar så jag körde med stavmixern för säkerhets skull. Jag gillar slät sylt bäst ändå, så för den delen gör det igenting :) .

Jag måste boka tid till tandläkaren! 😫 Inte gått på flera år (jag vet, jag vet...) men nu går det inte undvika längre. Nervös som sjutton inför både behandlingarna och kostnaderna. Och nervös inför att behöva skämmas över att ha fula och trasiga tänder... Fy bubblan

Jag måste boka tid till tandläkaren! 😫 Inte gått på flera år (jag vet, jag vet...) men nu går det inte undvika längre. Nervös som sjutton inför både behandlingarna och kostnaderna. Och nervös inför att behöva skämmas över att ha fula och trasiga tänder... Fy bubblan
Kostnaderna är ju inte kul naturligtvis. Men i övrigt tror jag säkert inte att du behöver oroa dig så mycket. Tandläkare är vana vid att folk är rädda och drar sig för att gå dit. De är ju jättebra att du har tagit tag i det :) !!

Jag har nog aldrig provat eller sett slät lingonsylt, eller slät sylt överhuvudtaget. Intressant!
Jag tycker att den mesta lingonsylt man köper i affären - om det inte är någon typ av lyxigare sylt - är relativt slät och geleaktig faktiskt. När jag kokar jordgubbssylt brukar jag köra lite grann med mixer också så det inte blir fullt av stora jordgubbsbitar.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker att den mesta lingonsylt man köper i affären - om det inte är någon typ av lyxigare sylt - är relativt slät och geleaktig faktiskt. När jag kokar jordgubbssylt brukar jag köra lite grann med mixer också så det inte blir fullt av stora jordgubbsbitar.
Det kanske den är. 🤔 Då tänker jag mest på den som är utblandad med vinbär i och för sig, och det var hemskt längesedan jag köpte sylt får jag erkänna. :)

Släpat trasiga kläder, avgnagda sladdar (Megara) ett fungerande våffeljärn och en del hela och rena 'hoppgarderobs' kläder till grovsorteringen som kommer en gång i månaden till min förening. De som jag insett att jag aldrig kommer komma i igen. Känns befriande.

Kanske? Jag skulle gissa att det är vanligare med äpplen faktiskt.
Jag försöker googla och verkar ha fel, det är mest någonting jag minns från skoltiden. Kanske var det bara något vi antog eftersom sylten aldrig smakade lingon. :D Vanligast verkar vara att de bara ersätter bären med mer socker och stärkelse tills det smakar som någonting annat.

Jag försöker googla och verkar ha fel, det är mest någonting jag minns från skoltiden. Kanske var det bara något vi antog eftersom sylten aldrig smakade lingon. :D Vanligast verkar vara att de bara ersätter bären med mer socker och stärkelse tills det smakar som någonting annat.
Enligt tidningen Land, som jag tog receptet idag ifrån, var det vanligt på 70-talet med lika delar lingon och frukt (äpplen, päron) samt socker. Jag är inte rårörda-lingon-typen utan jag föredrar en mildare lingonsylt med mycket sötma :) .

• Gilla
Reactions: Sel
Do it!
Jag hade en enorm crush på Halle Berry och gick ensam och såg Catwoman på Bio tre (! :D ) gånger. Ingen gång kändes det som slöseri med tid eller pengar. :D Generellt är soloupplevelser både trevliga och annorlunda tycker jag.
Jag håller med om det även om jag inte gått just på bio själv. Har dock tältat och sånt. Numera är det svårare att gå på bio, i affärer, museum och allt sånt själv pga synen än vad det är att ta ett tält och sätta upp det i skogen, för tälta kan jag, det andra behöver jag hjälp med olika saker för att kunna göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund