Vad gör vi? Del CCXXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttnade på min stalljacka i går som dels alltid har varit för liten, med en mängd andra grejer jag ogillat med den och dels börjar ramla isär lite diskret så jag beställde just en ny. Hoppas den är bra, jag orkar inte genomlida 15 år till med en medioker jacka jag inte är nöjd med :cautious:
Kläder ska sitta bra och vara funktionella, är dom sen snygga också så är det en bonus men illasittande kläder, blää.:wtf:
Jag skapade ju jobbartights med ordentliga fickor på rätt ställen och använder inga andra än dom längre så dom brallorna jag haft tidigare och suttit som hej kom och hjälp mig med utanpåfickor som fastnade i allt :rage: är för länge sen historia, först blev dom torktrasor och sen värme.:D

Säker på att hon inte har "Volvo" som mellannamn? Volvo betyder ju "jag rullar".:D

För väldigt många år sen hade en grannes dotter en shettis av köttbullemodell, den satte vinterpäls så det stod härliga till och dom skulle ut på nåt evenemang så dottern hade duschat och champonerat hästen och blåst henne torr med hårfön. Samma dag detta hände hade dom veterinärbesök (kobönder) och när veterinären klev in i ladugården möttes han av shettisen, han tvärstannade och bara gapade, pekade och fick inte fram ett ljud för hästen såg ut som nåt hårigt onämnbart på fyra ben istället för en shettis.:rofl:
Jag är faktiskt väldigt noga med att mina djur inte ska bli feta för med fetman kommer så mycket sjukdomar och skador. Just nu går Apelsinen runt med en hel mig plus 10 kg på sig dygnet om. Jag skulle inte drömma om att sätta mig på henne så hon skulle bli tvungen att bära upp vikten av två ryttare som i det här fallet skulle bli hela 130 kg extra vikt för henne att bära i så fall. Jag tycker aldrig fetma på djur är något roligt alls ärligt talat utan bara tragiskt att man låtit det gå så långt. Lite, med betoning på lite sommarrunda efter betessäsongen är helt okej för min del, det ligger i hästarnas natur men på vintern ska dom ner i vikt igen.

Så jag har nu overgett min nya karriär som pyroman, den är inte mig given den här gången heller och tro mig då har jag testat det mesta i dag. Jag höll på att bli både flintskallig och utan ögonbryn några gånger men...Det brinner inte :meh:
Så i stället för att minska rishögen så tog jag fram den nya batteridrivna motorsågen och gick lös på träden i hagarna.
Fint blev det men högen är kvar och den måste bort. Förövrig så kommer örnbräken överleva oss allihopa och går inte ens att elda om dom är torra som fnöske:cautious:. Så nu har jag gått lös på dom med lien :angel:

Kläder ska sitta bra och vara funktionella, är dom sen snygga också så är det en bonus men illasittande kläder, blää.:wtf:
Jag skapade ju jobbartights med ordentliga fickor på rätt ställen och använder inga andra än dom längre så dom brallorna jag haft tidigare och suttit som hej kom och hjälp mig med utanpåfickor som fastnade i allt :rage: är för länge sen historia, först blev dom torktrasor och sen värme.:D
Ja jag har varit vansinnig på den här jackan sedan jag köpte den, fattar inte varför jag inte bara gjorde en retur på den när jag kände att den var kass.
För tight i höften, för stor längre upp, så man får hålla på och dra ner den kostant. Muddarna för tighta runt vristerna. Fickor utan dragkedja eller knapp :cautious: Fickorna är dessutom för små enligt mig. För kall när det är kallt, för varm när det är varmt :arghh: Fastnar konstant i håret. Man blir tokig.

Tröttnade på min stalljacka i går som dels alltid har varit för liten, med en mängd andra grejer jag ogillat med den och dels börjar ramla isär lite diskret så jag beställde just en ny. Hoppas den är bra, jag orkar inte genomlida 15 år till med en medioker jacka jag inte är nöjd med
Vad blev det?

Ja jag har varit vansinnig på den här jackan sedan jag köpte den, fattar inte varför jag inte bara gjorde en retur på den när jag kände att den var kass.
För tight i höften, för stor längre upp, så man får hålla på och dra ner den kostant. Muddarna för tighta runt vristerna. Fickor utan dragkedja eller knapp :cautious: Fickorna är dessutom för små enligt mig. För kall när det är kallt, för varm när det är varmt :arghh: Fastnar konstant i håret. Man blir tokig.
Det är illa om jackan är för tight om VRISTERNA :D

Säker på att hon inte har "Volvo" som mellannamn? Volvo betyder ju "jag rullar".:D

För väldigt många år sen hade en grannes dotter en shettis av köttbullemodell, den satte vinterpäls så det stod härliga till och dom skulle ut på nåt evenemang så dottern hade duschat och champonerat hästen och blåst henne torr med hårfön. Samma dag detta hände hade dom veterinärbesök (kobönder) och när veterinären klev in i ladugården möttes han av shettisen, han tvärstannade och bara gapade, pekade och fick inte fram ett ljud för hästen såg ut som nåt hårigt onämnbart på fyra ben istället för en shettis.:rofl:
Jag klippte vår svarta dartmoor. Kroppen men inte benen.
Han såg ut som om han hade moonboots. Som de här fast svarta. Han var dessutom rejält uttåad så det såg rätt udda ut när han rörde sig
1790093245041.webp

Usch, jag skulle bli rätt nojig och sätta upp en kamera i fönstret där.

Kan du sätta upp någon skylt om bevakning på dörren eller en skylt om varning för hund? En vän till mig var med om något liknande och gjorde så och då slutade det direkt. Sånt där är obehagligt :cautious:

Folk är idioter. Jag hade absolut satt ut en liten kamera vinklad mot dörren för att få sinnesro.
Funderar lite på "laglighet" och om jag får lov att filma ut på loftgången inifrån min lägenhet? Räknas min dörr som min egendom?

Det kanske räcker att skrämmas lite. Mattan var flyttad på sedan imorse igen :(

Funderar lite på "laglighet" och om jag får lov att filma ut på loftgången inifrån min lägenhet? Räknas min dörr som min egendom?

Om andra människor behöver passera din dörr för att komma till sina egna så får du nog inte filma där. Man får ju, t.ex., inte filma allmänna vägar.

Jag tänkte mer att du kanske kunde rikta kameran enbart mot din egen dörr utifrån så att säga. Till och med på golvnivå så ser du ju om någon är där och fipplar.
Med förebheåll för att jag faktiskt inte vet hur en loftgång ser ut.

Vad har ni för regler i loftgången? Får ni ha saker i den? Vi får inte ha saker utanför våra dörrar på grund av brandrisk så det kan ju vara någon som tyst protesterar.
Det är tillåtet att filma vid din egen ytterdörr så länge kameran enbart täcker din egen privata tomt eller bostad, men det är i regel otillåtet om du bor i lägenhet och kameran filmar ut i det gemensamma trapphuset

Skit i regler och lagar, kamerabevaka men håll bara tyst om det, huvudsaken är ju att du vet vad som händer och kan ta det därifrån. Vet ingen om att nåt filmas så finns det ju ingen kamera där och det handlar ju om din egen trygghet.

Vad har ni för regler i loftgången? Får ni ha saker i den? Vi får inte ha saker utanför våra dörrar på grund av brandrisk så det kan ju vara någon som tyst protesterar.
Det är tillåtet att filma vid din egen ytterdörr så länge kameran enbart täcker din egen privata tomt eller bostad, men det är i regel otillåtet om du bor i lägenhet och kameran filmar ut i det gemensamma trapphuset
Alla har dörrmattor som hyresvärden står för. Några har slängt/lagt undan dem men majoriteten använder dem. Känns märkligt att bara jag ska straffas 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Överjävligt ont i ryggen
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Vad gör vi? CCXXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund