Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju inga "närmsta grannar" utan bor ju i eget hus men här är det någon som går upp mot dörren och sätter sig i soffan på altanen, stegen hörs när jag lagt mig och på morgonen är det avtryck av nån som suttit i soffan. Kamera är meningslöst, den slocknar och brandvarnare är bara att glömma, dom jag satt upp levde sitt eget liv utan att det var fel på dom så dom skänkte jag bort, där dom sitter nu fungerar dom som dom ska.Ibland står mattan på ett sätt som kräver att någon liksom balanserat den på kanten på golvet, så jag tror inte en hund kan ha gjort det.
Jag bor näst längst bort på loftgången också och grannen längst bort har ingen hund![]()
Vi hade i stall någon som gick på uppe på logen, hästar fodrades och branddörrar öppnades och stängdes. När man var helt själv på gården eller bara jag och min vän. En vacker klar vinterdag tog ägarens son ett foto på en snöfylld äng. När fotot framkallades kunde man se konturerna av en kvinna mitt på fältet. Efter en hel del efterforskningar framkom det att det tidigare varit en ko lada där stallet stod och vid ett åskoväder skickades pigan ner för lugna korna. Blixten slog ner och hon brann inne med korna. Ibland på nätterna när vi sov på skullen kunde man vakna av att man hörde en kvinna skrika och nej ingen räv eller annat vilt djur utan en kvinna.Jag har ju inga "närmsta grannar" utan bor ju i eget hus men här är det någon som går upp mot dörren och sätter sig i soffan på altanen, stegen hörs när jag lagt mig och på morgonen är det avtryck av nån som suttit i soffan. Kamera är meningslöst, den slocknar och brandvarnare är bara att glömma, dom jag satt upp levde sitt eget liv utan att det var fel på dom så dom skänkte jag bort, där dom sitter nu fungerar dom som dom ska.
Jag är rätt säker på att jag vet vem som är här, ja eller vilka, dels en gammal smed jag fick med mig för många år sen från ett annat ställe och den kopplingen var att vi båda håller-höll på med metallbearbetning, den andra är nog en av tidigare ägarna, han blev sinnessjuk och slutade sina dagar på Sundby mentalsjukhus.Vi hade i stall någon som gick på uppe på logen, hästar fodrades och branddörrar öppnades och stängdes. När man var helt själv på gården eller bara jag och min vän. En vacker klar vinterdag tog ägarens son ett foto på en snöfylld äng. När fotot framkallades kunde man se konturerna av en kvinna mitt på fältet. Efter en hel del efterforskningar framkom det att det tidigare varit en ko lada där stallet stod och vid ett åskoväder skickades pigan ner för lugna korna. Blixten slog ner och hon brann inne med korna. Ibland på nätterna när vi sov på skullen kunde man vakna av att man hörde en kvinna skrika och nej ingen räv eller annat vilt djur utan en kvinna.
Folk är idioter. Jag hade absolut satt ut en liten kamera vinklad mot dörren för att få sinnesro.Det känns lite olustigt att någon vänder, vrider och flyttar på min dörrmatta ute på loftgången varje gång jag gått ut från eller gått in i min lägenhetGrannarnas ligger kvar.
Igår hörde jag skrapande när jag låg i sängen (men vågade inte kika genom persiennerna i sovrummet utan byxor på) och imorse stod dörrmattan på högkant och det var flottigt på fönstret.
Varför?
Har varit hos terapeuten i dag. Bytte korkar på hans pennor, så nu stämmer inte färgen på pennan med korken....![]()
Tur han såg när jag gjorde det, frågan är bara om han kommer ihåg det när de ska användas.
Riktigt så långt skulle jag aldrig gå med honom, här gör han bara sitt jobb. Brukar skämta med honom om att han får betalt för att vara asjobbig. Kan dock tycka att det hade varit kul att göra hos en arbetsgivare jag hade... tyvärr hade de inte kaffemaskin
När arbetsgivaren beter sig som ett äkta rövhål och man jobbar sista dan kan dan avslutas med att man tar en mugg när man passerar kaffemaskinen, ställer den upponer och trycker på full kanna och sen går ut genom dörren. Detta gjorde en av mina bekanta för en vecka sen.![]()
Det är dom där speciella med mycket egna idèer man har som roligast med, Madam hatade ju träns fick jag höra efteråt och gick inte att hålla i grimma, nähä, men ett koppel lagom till liten hund i styrka funkade hur bra som helst, eller lös. Eftersom jag aldrig ägt ett träns var det ju inga problem alls att välja och gissa hur förvånad hon blev första gångerna jag bara hade halsrem och grinskaft, sticka fanns inte på kartan.Varit sååå trött efter sambo varit i DK en v och jag fått sköta allt här och sedan haft folk här. Somnade på köksgolvet tidigare och vaknade av att en hund försökte klättra upp på mig halkandes och kravlandes.
Blev ändå uppiggad av den här roliga kompisen med alla sin idéer.![]()
Och imorgon SOVMORGON!
Hur kan man vara så söt?
Visa bifogad fil 191207
Jag ska nog försöka leta reda på en hundvakt åt rottekotten och introducera varandra i god tid tills jag behöver åka i väg till födelsedagar och dop osv. Får väl hur jag gör. Hur gjorde du, annonserade?
Jag med! Jag hade valt en kamera som inte syns till att börja med. För att få veta.Folk är idioter. Jag hade absolut satt ut en liten kamera vinklad mot dörren för att få sinnesro.