Vad gör vi? Del CCXXXVI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos veterinären med katten. Han har fått vaccin och lämnat blodprov. Stackaren var helt förstenad av skräck :heart Men det gjorde också undersökningen väldigt enkel, han rörde inte en fena när blod togs.

Nu är vi hemma sedan en stund och ordningen är återställd :) och jag får fortsätta häcka framför min dator. I morse var för övrigt första morgonen med frost på bilen, känns alldelse förtidigt :cautious:

Sitter på hemmakontoret och försöker få lite jobb gjort. Samtidigt står det en lastbil precis utanför fönstret med en stor kran och sågar ner träd. Inte för att jag klagar. Det är jag som beställt bilen och träden står på min tomt. Men lite mycket väsen att jobba i.

Det är dom där speciella med mycket egna idèer man har som roligast med, Madam hatade ju träns fick jag höra efteråt och gick inte att hålla i grimma, nähä, men ett koppel lagom till liten hund i styrka funkade hur bra som helst, eller lös. Eftersom jag aldrig ägt ett träns var det ju inga problem alls att välja och gissa hur förvånad hon blev första gångerna jag bara hade halsrem och grinskaft, sticka fanns inte på kartan.:)
Mitt första halvblod promenerade jag lös. Hund och häst och kom vi till en väg eller mötte nån kopplade jag båda.

Hon gick lös i trädgården också. Vintettid bet hon av stängseltråden när den inte hade ström. Tyckte det var dags att gå in. Ställde sig utanför köksfönstret tills vi gick ut och öpnnade stalldörren. Sommartid gick hon själv in när hon behagade.
Sådana djur har man bara en av under sitt liv.

Mitt första halvblod promenerade jag lös. Hund och häst och kom vi till en väg eller mötte nån kopplade jag båda.

Hon gick lös i trädgården också. Vintettid bet hon av stängseltråden när den inte hade ström. Tyckte det var dags att gå in. Ställde sig utanför köksfönstret tills vi gick ut och öpnnade stalldörren. Sommartid gick hon själv in när hon behagade.
Sådana djur har man bara en av under sitt liv.
Jag kopplade inte ens när vi mötte allt från crossar till timmerbilar, hon ställde sig i diket bara och väntade tills dom passerat. Struntade jag i att stänga grinden kom hon och påminde mig om att den inte var stängd och stalldörren öppnades på morgonen och stängdes på kvällen och dessutom hade hon ingen box utan bodde i hela stallet där det hängde sadel, täcken, grimma och allt annat och när hon blev nödig backade hon upp mot skottkärran som var spånad, också en one-in-the-lifetime-häst.:heart

Varit på universitet och gästföreläst, nu hemma och ska packa om väskan och möta upp en kollega för lunch och sen jobba på kontoret i eftermiddag. Ikväll blir det hockey! Ser fram emot det.
Fick tyvärr också besked om att en släkting ligger för döden. Vi är inte nära men min ena förälder är. Dock svårt att bara släppa allt och hjälpa till med något som jag egentligen kanske hade velat...

Fullt upp hittills denna tisdag! Började dagen med att träna och efter jag ätit frukost och gjort mig klar skulle jag med yngsta dottern för vaccin. Sen har det gått i ett med jobb! Haft mina favorityoutubers på ena skärmen och jobbat på andra 😅 Ska snart ta rast och ta ett ridpass på banan. Sen ska hästarna få gå över till "betet" vilket är det bästa dom vet just nu 😂

Konstaterar att jag gjorde bort mig gruvligt igårkväll; dricka te på kvällen på vägen hem från jobbet är INTE att rekommendera, iaf inte för mig. Somnade inte ordentligt förrän på efternatten....funkar INTE.
Konstaterar också att den krämiga overnight oatsen på hälften havregryn och hälften havremjöl med mango, passionsfrukt och riven kokos som topping blev såå god frukost 😍👌.

Skulle plugga. Men eftersom det är evighetersevigheter till deadline sååå.. gjorde jag inte det.
Istället gick jag en promenad på 1,5h och lyssnade på min nya dopaminlåt typ tjugo gånger. 😆

Bara för att klargöra, hon har inte gått upp dessa kg hos mig utan hos tidigare ägare. Hon har legat stadigt på samma vikt hela tiden sen hon kom hit men behöver helt klart gå ner i vinter.
Säker på att hon inte har "Volvo" som mellannamn? Volvo betyder ju "jag rullar".:D

För väldigt många år sen hade en grannes dotter en shettis av köttbullemodell, den satte vinterpäls så det stod härliga till och dom skulle ut på nåt evenemang så dottern hade duschat och champonerat hästen och blåst henne torr med hårfön. Samma dag detta hände hade dom veterinärbesök (kobönder) och när veterinären klev in i ladugården möttes han av shettisen, han tvärstannade och bara gapade, pekade och fick inte fram ett ljud för hästen såg ut som nåt hårigt onämnbart på fyra ben istället för en shettis.:rofl:

Duktig häst på lunchpasset 🥰 Släppte ut en störig fluga från kontoret när jag kom in igen och samtidigt kommer en geting så försöker fösa ut den också och slår till en hängande ljuslykta som lossnar och landar på en av dom som står på fönsterbrädan och den krossas givetvis...plocka och dammsuga glas var ju precis vad jag tänkt göra efter rasten.

Haft migrän sedan i natt, alltid lika trist och jobbigt. Nu när det börjar lätta lite känner jag mig slö och hängig, utmattad, tror det är läge att lägga sig under filt i soffan kanske. Det är sådan lättnad när migränen släpper taget och den där slöhetskänslan drabbar mig! Äntligen på väg över med andra ord.

Allmänt trött. På allt typ. Jobb som krånglar och alla dessa jäkla måsten *morr*

Känner mig lite överkörd av min chef. Tycker han tar den lätta vägen och inmorgon när jag pratar med honom IRL kommer jag ta ett snack med honom.

Bara lite allmänt sur helt enkelt idag. Trots sovmorgon och inte startade jobbet tidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur länge luktar ett dött djur?
  • Överjävligt ont i ryggen
  • Vad gör vi? CCXXX
  • Vad gör vi? CCXXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund