Läser rapporten "Sveriges språk - vem talar vad och var?". Mycket intressant. Men den är 175 sidor lång och jag är på sida 8.
Det var ett bra beslut att börja pluggandet idag
Det var ett bra beslut att börja pluggandet idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så bra att ni ska flyttaSå jävla less på vårt avlopp, stopp igen för tredje gången på kort tid, nu får vi nog ringa ut spolbil som har kamera så vi kan titta om det är något som har gått sönder eller om det är något annat som är fel. Vi får ju upp stoppet själva men det ska inte bli stopp så lätt.![]()
Fick nyss 10 flyttlådor med grejer på halsen. Ska skickas till USA.
Personen som ska få dessa skickade till sig slutade på jobbet för 7 månader sedan.
Vi använder en firma som behöver att jag skriver detta i tulldeklarationen, per föremål i lådorna: vad det är, varukod (som man bara får genom att ringa), antal, vikt, tillverkningsland, storlek, värde. För att skicka behövs namn, adress, telefonnummer, mail.Jag har fått namn och adress. Inget annat.
Jag förväntas alltså inventera lådorna (öppnade en och såg böcker, sprayflaskor, färg, en träpinne, en staty, en plåtlåda från hundra år sedan, löshår... mm) Ta reda på varukoder, antal, väga föremålen, leta upp var föremålen är tillverkade, mäta dem, och försöka magiskt förstå värdet på föremålen.
Det är ju genomförbart - men kommer kräva minst 4-5 arbetsdagar där jag bara fokuserar på dessa flyttlådor.
Nu har motvallskärringen kommit igång dock, funderar på att maila och fråga exakt hur de vill att jag ska förhålla mig till den här arbetsuppgiften.
Nope, men har haft den arbetsuppgiften förut och personen som skulle gjort det är borta i 3 veckor - så jag fick den.Ingår det verkligen i dina arbetsuppgifter?
![]()
Jag skulle fråga chefen hur hen tänker sig att jag skulle hinna med detNope, men har haft den arbetsuppgiften förut och personen som skulle gjort det är borta i 3 veckor - så jag fick den.
Fråga inte hur de tänkte att jag ska jonglera den arbetsuppgiften med att sitta i reception. De är inte så bra på att tänka de där chefspersonerna.![]()
Så bra att ni ska flytta![]()
Du jobbar alltså på en skola, där alla leker skola?Och där kom ett nytt mail i chefskrigstråden. Får plocka med mig en popcorn påse i morgon
Orkar inte att den här arbetsplatsen är som ett konstigt vuxendagis där alla leker skola, och problem lappas och lagas med sån där kass genomskinlig tejp som aldrig håller
Det är 100% euro dollar no chill.
Helt ok. För det är exakt så det kännsDu jobbar alltså på en skola, där alla leker skola?
Förlåt, kände mig bara tvungen![]()