Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?Punkt 4/12 check!
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Finns det plats för spontanitet också?
Jag undrar seriöst alltså, för jag själv skulle bli hyperstressad av det
Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt![]()
Blir det inte jobbigt och stressande för dig att ha dagarna bestämda i punktform så där?
Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven
Det är nämligen det värsta jag vet och i samband med regnigt väder och två stora vovvar som springer in och ut hela tiden så... ja ni vet själv om ni har hund
Jag har bestämt mig för att dammsuga EN ggr/dag, det får jag vara nöjd med, men det är svårt![]()
Själv sitter jag och övar på att ha lite smuts på golven![]()
Jag blir stressad bara av att läsa dina avcheckningarHaha, nä inte alls. Har jag inga punkter får jag inget gjort vilket kan göra mig stressad och uttråkad. Jag hatar uttrycket "ta dagen som den kommer"... örk.
Men alltså det finns absolut utrymme för spontanitet och det är inga måste-punkter alls, blir det punkter kvar till imorrn eller nästa dag gör det inget![]()
. Så det är liksom bara för jag tycker det är tillfredställande att pricka av
.
6 av tolv punkter check!![]()
Haha, nä inte alls. Har jag inga punkter får jag inget gjort vilket kan göra mig stressad och uttråkad. Jag hatar uttrycket "ta dagen som den kommer"... örk.
Men alltså det finns absolut utrymme för spontanitet och det är inga måste-punkter alls, blir det punkter kvar till imorrn eller nästa dag gör det inget![]()
. Så det är liksom bara för jag tycker det är tillfredställande att pricka av
.
6 av tolv punkter check!![]()
Aha, då förstår jagSvarar inte för @strawberrysylt såklart, men jag har också alltid dagen planerad i punktform. För mig är det en trygghet som ger ett lugn, blir mycket mer stressad av att inte ha koll![]()
Hahaha, här torkas nitiskt både katt och hundar. Alla vet rutinen och sätter sig innanför dörren och väntar, men inte är det uppskattat inteHär dammsugas det oftast en gång i veckan, dock har vi två katter och inga hundar men när de kommer utifrån torkas de av, inte särskilt uppskattat haha.
Jag blir stressad bara av att läsa dina avcheckningar![]()
Aha, då förstår jag
Jag kan inte heller "ta dagen som den kommer", vilket känns som motsatsen till ditt sätt.
Jag är nog något mer mittemellan, dagarna är ofta mer grovplanerade typ idag ska jag ägna mig åt trädgårdsarbete eller ut och jaga en stund eller idag ska jag bygga på xxx eller röja i förråden osv, medans tvätta, diska, dammsuga är sådant som görs när det behövs (oftast varje dag) men då kläms det in i pausar av annat arbete under dagen. Sen ska ju vovvar få sitt, promenader och/eller träning.
Vi har kanske lite olika livsstil. Att inte få saker gjorda under en dag existerar inte hos mig...![]()
Är ju också roligare för oss andra att läsa vad du faktiskt gjort, inte bara siffrorHaha sorry! Men då slutar jag checka av dem här.