Jag har också gett bort tungan på mina älgar, är inte så förtjust i tunga![]()
Filéerna behöll han dock...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också gett bort tungan på mina älgar, är inte så förtjust i tunga![]()
Filéerna behöll han dock...![]()
Det är ett litet lag så en filé tillfaller alltid skytten och sedan har de dragit lott och gjort en filélista. När alla fått enligt lottningen gör de en ny lottdragning och börjar om (den som sist fick en lottad filé enligt den tidigare listan hamnar automatiskt längst ner på nya listan). Jag tycker det känns rättvist.
Hos oss brukar filéerna lottas mellan de som är med och styckarBrukar bli på en vardag så långt ifrån alla kan vara med och då lottas dom mellan de eldsjälar som styckar.
Man fan!
Vaknade och det sved på örat. Pillade, och insåg att det satt en fästig där på brosket. Rev loss den och har nu sprittvättat. Men det kliar nåt alldeles förfärligt. Gissar att det kommer att bli rött och svullet...
Var försiktigBörjar bli kissnödig. Kommer inte ner från sängen.
Sitter och masserar lätt och hoppas det ska hjälpa.
Funderar på om jag kan hänga från kanten med armarna och försöka landa med det icke onda knäet. Men då måste jag kunna böja det lite till.![]()
Kände mig inte krasslig så jag är på väg till jobbet. Får dock hålla koll under dagen om jag börjar snora eller hosta![]()
Hos oss brukar filéerna lottas mellan de som är med och styckarBrukar bli på en vardag så långt ifrån alla kan vara med och då lottas dom mellan de eldsjälar som styckar.
Här styckas det alltid på lördagen efter älgjakten, även om vi är några som försöker förändra lite rutiner.Här styrs det rätt hårt styrt vilka som FÅR stycka... alla är inte intresserade av enbart färs![]()
Sedan är som sagt laget litet, under 10 personer.
Jag är så ledsen att pappa aldrig lärde mig stycka ordentligtIofs kanske jag ska vara glad, jag vet vem som hade fått stå och stycka här om jag var ordentligt upplärd (jag och särbon)!
![]()
Här styrs det rätt hårt styrt vilka som FÅR stycka... alla är inte intresserade av enbart färs![]()
Sedan är som sagt laget litet, under 10 personer.
Jag är så ledsen att pappa aldrig lärde mig stycka ordentligtIofs kanske jag ska vara glad, jag vet vem som hade fått stå och stycka här om jag var ordentligt upplärd (jag och särbon)!
![]()
Jag lyckades komma ner!
Inte graciöst över huvud taget, och var tvungen att sätta mig ner och hyperventilera en stund.
Mot smärtstillande och toan! Funderar på om jag ska ta ipren + Alvedon eller ta den staka Alvedonen från när jag bröt armen, eller diklofenak.