Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tycker jag absolut att man kan!Kastar ut frågan här, jag måste verkligen få tummen ur.
Kan man skriva till chefen typ "Hej, Jag skulle vilja boka ett möte med dig, finns det någon dag och tid nästa vecka som passar dig?"?
Alltså utan att skriva ut vad mötet ska handla om![]()
Det hade jag lätt kunnat göra till min chef.
Kör på!
Tack!Det tycker jag absolut att man kan!
Det kan man absolut. Men man får naturligtvis vara förberedd på att chefen kan fråga vad det är man vill mötas om.Kastar ut frågan här, jag måste verkligen få tummen ur.
Kan man skriva till chefen typ "Hej, Jag skulle vilja boka ett möte med dig, finns det någon dag och tid nästa vecka som passar dig?"?
Alltså utan att skriva ut vad mötet ska handla om![]()
Jag såg en annan film häromdagen (ett barn som sprang utanför av misstag) där det verkligen syntes hur bra bromsarna var som på din film ovan. Jag är imponerad med tanke på hur stora maskiner det gällerJag hoppas länken funkar, här kommer dashcam filmen från älgen (är inte helt ren i mun efter det dock) :
Tur i oturen som man brukar säga.Shit det var nära! Tur det gick bra med både dig och älgen.
Kan tänka mig detta, fick själv ett jäkla adrenalinpåslag med pulsökning där en stund.Ja, tur att du kunde reagera så snabbt! Jag hade en liknande ”riktigt nära ögat”-upplevelse en gång när jag hamnade mitt emellan tre älgar som från ingenstans kom springande rakt ut över vägen där jag kom körande i min dåvarande, pyttelilla Renault (två älgar bakom bilen, en älg precis framför). Jag var lagom spak när jag körde vidare sedan.
Ja och att jag hade fäste, bilen varnade att den slirade på driven, så glad ja knappt hade någon last annars vete tusan om jag fått stopp lika kvickt.Men fy för satan! Tur att du hann bromsa.
Håller med, det är en sån där sak jag inte vill vara med om men om jag verkligen måste väljer jag helst när jag kör lastbil, mindre risk för allvarliga skador. Helst vill jag inte va med om det alls.Huuuuuuu!!!! Det där är ju en mardröm!!! Tur allt gick så bra! ❤
När jag tjuter till vet jag att hjärnan gick på högvarv och typ skriker "ÄLG PÅVÄG UPP PÅ VÄGEN!!!" sen händer allt annat på någon slags autopilot, jag tänker inte bara gör.Najs med bra reaktionsförmåga![]()
Ja, den första kameran luras med perspektivet då den inte har några dolda vinklar, den inifrån hytten visar lite mer liknande det jag själv ser (jag bakom ratten ser mindre än den kameran också, så för mig kändes det som jag kunde sträckt ut handen och klappat älgen på baken).Jäklar vad nära det såg ut att vara med den där andra kameran!
Jag har bara varit med om att krocka med mindre vilt, hjort. Jag var glad att det var i lastbil med erfaren chaufför på motorväg.
Min pappa krockade med en älg i personbil som 18-19-åring med sin pappa i passagerarsätet. Den hoppade ut rätt framför bilen och det fanns ingen tid att reagera. Både vägar och bilar var ju sämre då. Den kom in genom rutan och det blev stora skador.
Både pappa och hans pappa låg i koma på sjukan efter.
Min farfar dog pga skadorna efter att ha legat där något år. Så hemskt!
Det enda fina i det fruktansvärda var väl att min mamma var sjuksköterska och skötte om farfar. Så hon och pappa träffades så.
Är det den filmen från Norge när det är en skolbuss som släppt av barn och ett av barnen springer ut bakom bussen mån tro? Har i så fall sett den också, vet att det var en Volvo lastbil i den och Volvo själva gillar den filmen då det visar hur bra deras bromsar är. Troligtvis kickade nödbromsen in samtidigt som chauffören bromsar.Jag såg en annan film häromdagen (ett barn som sprang utanför av misstag) där det verkligen syntes hur bra bromsarna var som på din film ovan. Jag är imponerad med tanke på hur stora maskiner det gäller![]()
jag tål inte heller svamp, men älskar att plocka...Det ser ut att bli ett trattisår igen.
Tittade lite längs vägen på hundpromenaden imorse. Tur ligt nog hade jag bara en enda hundbajsåse i ficken. Det var trattkantareller överallt.
Min mage klarar numera bara begränsade mängder svamp
Messade avkomman och frågade om hen var sugen på en ny diet: "svamp-i-allt"? Jag kan ju liksom inte låta bli att plocka.
Nu ska jag på första riktiga hoppträningen på länge![]()
Verkligen, skönt å va ledig imorrn så kan ja ladda om batterierna och återhämta mig från dagens spänningar.@TheRedLightning Shit, skönt att det gick bra för både dig och älgen!