Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vad kroppen mår skit nu efter vårt ytterst korta äventyr. Yrsel, kallsvettig, svag, såret gör ont och mår typ illa. Men jag sitter i en stadig stol i kuvösrummet och här finns fullt med personal så om jag skulle tuppa av är det i alla fall bästa stället att göra det på

:heart

Har julpyntat lite:

23734173_300434997118963_8926635761441177600_n.jpg

Sytt en mössa, packat två paket, skrivit ut ett gäng följesedlar. Nu ska jag ut och frysa lite för att posta dom där två paketen.
Blev inte så mycket gjort i huset, färgen som jag trodde var svart visade sig vara dalablå :cool: men men, vi får avvakta med den målningen (golvet i garderoberna), eventuellt blir det att lägga in rester av klickgolvet från sovrummet istället, det visar sig :)
Imorgon ska jag och I dit, får se om mamma dyker upp. Jag önskade att hon kunde komma med mat åt oss :angel:

23794772_10159560441320114_4647629985699241282_n.jpg

Sytt en mössa, packat två paket, skrivit ut ett gäng följesedlar. Nu ska jag ut och frysa lite för att posta dom där två paketen.
Blev inte så mycket gjort i huset, färgen som jag trodde var svart visade sig vara dalablå :cool: men men, vi får avvakta med den målningen (golvet i garderoberna), eventuellt blir det att lägga in rester av klickgolvet från sovrummet istället, det visar sig :)
Imorgon ska jag och I dit, får se om mamma dyker upp. Jag önskade att hon kunde komma med mat åt oss :angel:

Jag gillar printet :D

Jag menade att de inte ska ge dig mer uppgifter/du ska inte jobba mer än just 25% (det kändes lite på dina tidigare inlägg att din chef kanske haft lite svårt att utföra allt hen krävt). Det är ju liksom inte så att du ska göra samma arbetsuppgifter/lika mycket fast på bara 25% av tiden.
Tolkar jag dig rätt med att du ska vara kontaktbar utöver dessa 25%? Då skulle jag räkna det som arbetstid!
Nej, det är inte meningen att jag ska göra samma jobb som förut fast på bara 25%. Men en del tenderar att glida åt mitt håll i alla fall och som inte var överenskommet att jag skulle göra.

Kontaktbar och kontaktbar. Jag får jobb-sms utanför jobbtid och borde inte svara på dem när jag inte jobbar. Sen jobbar jag lite hur som helst då jag inte behöver ha en fast arbetstid just nu. Vikarien vet inte när jag behagar jobba och ringer då hon behöver min hjälp. Om jag står i mataffären eller skogen (d.v.s. inte jobbar) när hon ringer ber jag henne att återkomma.

Nej, det är inte meningen att jag ska göra samma jobb som förut fast på bara 25%. Men en del tenderar att glida åt mitt håll i alla fall och som inte var överenskommet att jag skulle göra.

Kontaktbar och kontaktbar. Jag får jobb-sms utanför jobbtid och borde inte svara på dem när jag inte jobbar. Sen jobbar jag lite hur som helst då jag inte behöver ha en fast arbetstid just nu. Vikarien vet inte när jag behagar jobba och ringer då hon behöver min hjälp. Om jag står i mataffären eller skogen (d.v.s. inte jobbar) när hon ringer ber jag henne att återkomma.

Kan du inte meddela när du jobbar så är det lättare för folk att undvika att störa dig när du är ledig?

När kommer det där mönstret ut som mössa i webb-shoppen då?? Vill ju ha... :love:

Klart jag kan. Jag dock ganska oplanerad så jag vet inte ens själv ibland. Det blir när jag vaknar/ orkar kliva upp vilket kan vara lite när som.

Ok! Så är jag också, men då får man kanske räkna med att folk kommer störa en för att de tror att en jobbar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 308
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 414
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 005
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
29 186
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser