Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det slutat regna o vi har varit ute,jag har ovanpå det utfört mitt favorit jobb :yuck::down: not! 1.det är äckligt,2 det läcker alltid när jag vvs:at men nu är handfatsavloppet städat,som det har varit nästa stopp i,ska aldrig mera borsta mitt långa hår på toa :idea:
Och nej det läcker inte :banana::banana: än :nailbiting: så det står en skål under för säkerhets skull.

Har verkligen haft en skitdag idag! Haft gråten i halsen mest hela dagen, så nu önskar jag bara att jag kunde gråta mig till sömns.. brukar bli så utmattad och jag skulle verkligen behöva sova ordentligt!
:heart

Ligger i sängen och snorar. Ihållande förkylning som trycks tillbaka pga mycket att göra tror jag. Jag kommer säkert bli vrålsjuk lagom till jul när jag tar "ledigt". På tal om jul klarade jag av årets första julbord idag. Jobbet bjussade :)
Krya på dig och med tur kanske det tidiga julbordet skrämmer bort det helt.

Regn i Stockholm. Jag vill sova men kan inte. Har varit vaken sen halv fem, så nu ger jag upp att försöka mer.
Vi funderar på att åka hem en sväng idag. Vore fantastiskt trevligt att få klappa katterna, men det hänger lite på när dagens viktiga läkare har tid att prata med oss

Den fina snön som kom igår, typ en dm eller nått, är nu blask :meh: 5 grader varmt när jag åkte till jobbet.

Det där lät inte bra. Är ni fler i stallet som kan gå ihop tills dess så att hästarna får det de behöver?
Ja. Ska fixa med elen asap ( jag har hingstar....) och så ska vi gå över staketen i stora hagen i helgen. Lunchgrind ska upp där, det går ju att göra tidigare, så ska jag fixa så hingstarna får sitt med.
Blir arg, men det är ingen ide att diskutera. Bara lösa problemen sista veckan nu

Sitter och funderar på att köpa en ny micro. Jag saknar verkligen att ha en, men min nuvarande gör att säkringen går varje gång jag sätter på den. Iofs är den nästan tio år gammal och var inte direkt den bästa på marknaden när jag köpte den, men det har aldrig varit några problem innan. Nu är frågan om även en ny micro gör att strömmen går vilket skulle vara helt värdelöst. :idea: :cautious:
Har du provat den i olika stickkontakter?

Edit: Såg att du redan beställt en ny, så då är det ju inte aktuellt längre.... :)

Senast ändrad:
Vinden viner rätt ordentligt ute, det låter som att övervåningen håller på att blåsa bort.

Tittar på Zumbo's Just Desserts och förstår inte hans desserter. Det låter inte ens lite gott att göra ett bakverk som består av lager av cheesecake, sorbet och panna cotta :confused:
Beroende på smak på cheesecaken, sorbeten och pannacottan så tror jag att jag skulle kunna tycka att det VAR gott faktiskt :) ! En frisk sorbet mot en krämig cheesecake och pannacotta - tja varför inte?

I dag har varit en besvarlig dag. Sonen, hans sambo och ettariga dotter har flyttat in i var (28+ kvadratmeter har jag for mig nar vi raknade efter) husvagn tillfalligt for att spara pengar till kontantinsats till eget hus. De har full tillgang till vara nya tvatt och torktulare, kok, och ett badrum med badkar (som de har for sig sjalva) i vart hus da husvagnen inte ar uppkopplad till avlopp har pa var tomt.
Husvagnen ar ocksa uppkopplad till vart TV system och de har alla kanaler vi har dar ute ... en King size bed, ett vardagsrum/kok och allt man kan onska for att leva som familj.
Anda spenderas WAY mer tid i vart hus an jag skulle vilja ... men ... jag kan inte saga det. Jag VILL att de ska vara bekvama har i vart hus. Men jag kanner mig upprord nar mitt horn i TV soffan ar upptaget. Eller ettaringen ar grinig och ingen avleder ... eller nar jag plotsligt star dar ensam med deras hund eller barn.:arghh:

I morgon ar det Thanksgiving och den andra sonen och hans familj har det ... men, banne mig, Fredag sa kommer jag att kalla till "familje rad" och vi far diskutera vissa regler i mitt hus. Bland annat hur man stadar och vilka medel som anvands. Jag blir galen pa deras hogar med grejor (mina "piles" ar en helt annan sak ... de ar mina:angel:) och att aldrig kunna vara privat.

Sa ... nu har jag avreagerat mig ... I morgon bitti ska jag gora en "cranberry sauce" (med cognac och apelsin) till kalkonen och brussel sprouts med pomegranate ... jag tanker dricka MASSOR av vin till maltiden och ha en fantastisk Thanksgiving. So there! :sneaky:
OH, och de Svenska gasterna som skulle komma i dag fick aka hem igen da SAS stallde in flighten:meh: Forhoppningsvis kommer de i morgon ... jetlagged och trotta klockan 17 :arghh: Happy Thanksgiving :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 317
Senast: corzette
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
3 013
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 58 59 60
Svar
1 194
· Visningar
41 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3