Vad gör vi? Del XCV

Pust! Nu är alla kläder i garderoben nerpackade. Var inte så mycket jag ville göra mig av med, två tröjor och en klänning bara. Varit på Dollarstore och köpt såna där stora zebrarandiga förvaringspåsar som hela garderoben gick ner i. Perfekt! Hunnit med en sväng till stallet också, hälsa på den gamle mannen lite.
Nu dricker jag kaffe och eldar i pannan (är bara 15 grader här inne nu, kallt!). Ska ge mig på köket så fort kaffet är slut.
Ska erkännas att jag dricker lite extra långsamt :angel:
 
Tänker gå från jobbet om en kvart. Tycker jag behöver det!
Kroppen är inte alls nöjd med vintervädret. Funderar på ett elunderställ
 
Usch, pappa fick reda på att han har prostatacancer idag. Det verkar som att det är upptäckt i ett tidigt skede och allt det där, så det kanske inte är helt nattsvart. Men jag känner mig hemsk, för jag har så svårt att hantera det. Det var en annan sak när mamma blev sjuk och gick bort för flera år sedan, men då var jag inte ensam anhörig på samma vis eftersom att pappa fanns och andra närmare släktingar. Pappa är för den delen inte ensam, han har en parter, men hon och jag har tyvärr en väldigt frostig relation och en jobbig historik, så jag får panik av tanken på att finnas där för någon tillsammans med just henne. Sedan så har det varit så mycket sedan mamma dog, men flera dödsfall, cancerdiagnoser och min egen MS så jag vill bara bort och känner att jag inte orkar mer. Inte helt sympatiskt :(
 
Läst lite här på buke och går in på en ny tråd om Jerringpriset. Ja inget konstigt med det men trycker sedan upp ”allmänt” igen och då står det fortfarande bara 1 visning. Men wtf räknades det inte att jag gick in där och läste :confused:

Edit: visste att jag startat en tråd om detta tidigare. Nu blev det ännu mer skumt :nailbiting: https://www.bukefalos.se/threads/ursakta-tontig-fraga.1002023/

Ja ja det är väl egentligen skitsamma. Men ologiskt och som sagt skumt!
 
Senast ändrad:
I dag ar det "dagen fore dagen" :D Jag ska hamta upp husbussen och se till att den ar packad och klar, att all maten ar fardig sa jag inte behover direkt laga mat pa Thanksgiving (jag riktigt gillar den Amerikanska traditionen att alla har med sig och samordnar mat till Thanksgiving). Jag ska ocksa forsoka mig pa konststycket att baka saffransbullar, med mandelmassa igen. :cautious:
I morgon ar det Thanksgiving och familjen ar samlad tillsammans med nagra goda vanner. Jag ser verkligen fram emot det. :cool:
 
Jag tankte ju baka saffransbullar i dag och behover lite rad. Harom dagen nar jag forsokte stod de nog inne lite for lange men hade valdigt dalig farg ... ar det bara att satta upp ungns temperaturen for att losa det problemet och ha dem inne en minut mindre?
 
Eldat sen halv två och får knappt upp nån värme i huset :mad: Det känns fortfarande kallt, men är 21 grader enligt termometern i fönstret. Det känns ruggigt ändå. Har tänt lite ljus för att åtminstone få lite mysstämning.
Nu ska jag sätta mig och sy lite igen. Har några projekt jag borde göra klart. Eller så startar jag nya, det är mycket roligare :D
 
Chefen hade den goda smaken att skicka ett mail idag. För att berätta att min tjänst inte förlängs. Kort och koncist.
Alltså - vi sitter i samma hus. Hur svårt hade det varit att komma förbi och säga det ansikte mot ansikte? :meh:

Jag antar att det är pga arbetsbrist.

Nåväl. Jag följer min tradition. Mitt arbetsliv har kantats av borttagna tjänster. Exet påstod att det var först när jag anställdes som folk insåg hur lite det var att göra på tjänsten.

Känns dåligt tajmat att bli arbetslös när jag nyligen löst ut bilen för 16 papp och kommer att behöva lägga 4 till om ett par veckor. Suck.
 
Jahapp. Den här arbetsdagen blev inte alls som planerat. Dessutom har jag lyckats klanta mig rejält. Antingen kommer någon vilja strypa mig, eller (vilket egentligen är mer troligt) så kommer en av favoritkollegorna retas helt hysteriskt mycket. Om det bara blir så att han retas, då blir det ju kul, men just nu känner jag mig bara fruktansvärt dum.
 
Igentligen (egentligen) behöver jag ingen tv. Blir mest irriterad över de flesta program, reklamer och diverse avbrott. Haft den på i bakgrunden nu för att höra på nyheterna men det går lika bra att läsa om dem istället.
 
Usch, pappa fick reda på att han har prostatacancer idag. Det verkar som att det är upptäckt i ett tidigt skede och allt det där, så det kanske inte är helt nattsvart. Men jag känner mig hemsk, för jag har så svårt att hantera det. Det var en annan sak när mamma blev sjuk och gick bort för flera år sedan, men då var jag inte ensam anhörig på samma vis eftersom att pappa fanns och andra närmare släktingar. Pappa är för den delen inte ensam, han har en parter, men hon och jag har tyvärr en väldigt frostig relation och en jobbig historik, så jag får panik av tanken på att finnas där för någon tillsammans med just henne. Sedan så har det varit så mycket sedan mamma dog, men flera dödsfall, cancerdiagnoser och min egen MS så jag vill bara bort och känner att jag inte orkar mer. Inte helt sympatiskt :(

Men usch så tungt!
Jag känner flera som blivit friska efter prostatacancer om det kan ge mer hopp.
Kram till dig!❤️
 

Liknande trådar

Svar
680
· Visningar
35 691
Senast: Mia_R
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 723
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 735
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp