Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Valpen har varit så fiiiin med syskonbarnen idag!:love: Han är helt slut nu efter en heldag hos mina päron.
Blev så glad när en granne till mig beundrade mig och min hund när vi är ute och leker på gräsmattan!:D "Det är ett skådespel att betrakta" sa hon:D

Kan inte äta :meh:. Jo, lite grann går, men absolut inte en vanlig portion. Får ont, blir svullen, blir kallsvettig och känns som jag får svårt andas. Blir ett samtal till magläkaren om det inte går över nästa vecka, rädd att det är ett skov på g.

Less blir jag, vi hade grillat och det smakade så gott och så blir det såhär :(.
Får bli många minimala portioner över helgen.

I dagens sommarvärme passade jag på att bada båda hästarna utomhus :up:
Välbehövligt! På isisen följde det med en attans massa päls, så det var nog skönt. Den andra är klar med sin fällning hon och är sommar-vacker :love:
Trodde att jag skulle hinna med lite mer i trädgården också, men ett glas vin kom emellan :d

Jag blev ju klöst av min katt igår. Idag ser det ut såhär :nailbiting::eek:
201705051552143795_sbig.jpg

Du det där såg inte alltför grant ut :nailbiting:

Kom hem rent svart från stallet, fine pållen hade nån svart, flyktig jord över hela sig. Stallkompisarna undrade vad jag gjort, "borstat min skitta häst" svarar jag med ett flin :D
Fick rotat fram fetvadd så dottern kunde få duschat ur det äckligt klibbiga penicillinet ur håret.
Sitter med min tremånaders son i famnen och väntar på att han ska sova tillräckligt djupt för att kunna läggas ner så jag kan äta av tacosen som sambon lagat. Jag är extremt hungrig!

Fortfarande lång-dag-på-jobbet-trött. Ska nog räkna detta som en vilsam kväll och lägga mig med en bok trots värmen och solen.

Känner mig som mentalt överkörd av tåget-.

Min läkare ringde vid lunchtid. Berättade att benmärgsprovet var så uselt att det inte gick att bedöma. De måste ta ett nytt. Hon hade konfererat med hematologen och de skulle ta emot mig där och passa på att ta en massa andra prover också. Väntar på en kallelse.

Och hon frågade om jag orkade jobba. och det gör jag ju inte egentligen. Så hon sjukskrev mig på 25% i sex veckor. Känns som världens nederlag. Orkar jag inget annat så orkar jag i alla fall jobba....

Ska försöka förlika mig med tanken på att vara så sjuk att jag behöver vara sjukskriven. Känns för djävligt.

Känner mig som mentalt överkörd av tåget-.

Min läkare ringde vid lunchtid. Berättade att benmärgsprovet var så uselt att det inte gick att bedöma. De måste ta ett nytt. Hon hade konfererat med hematologen och de skulle ta emot mig där och passa på att ta en massa andra prover också. Väntar på en kallelse.

Och hon frågade om jag orkade jobba. och det gör jag ju inte egentligen. Så hon sjukskrev mig på 25% i sex veckor. Känns som världens nederlag. Orkar jag inget annat så orkar jag i alla fall jobba....

Ska försöka förlika mig med tanken på att vara så sjuk att jag behöver vara sjukskriven. Känns för djävligt.
:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
643
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 555
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 219
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet