Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slöar i solen på altanen, med labben intill mig. Mamma och sambon har åkt, sambon ska till jobbet och passar då på att skjutsa hem mamma.
Skickade iväg grannen till jobbet tidigare idag då deras ena katt var dålig, stark misstanke om förgiftning hade veterinären sagt. Hoppas så det går bra. Vi har ingen aning om vad han kan ha fått i sig, bara hoppas han klarar sig och att deras andra katt och min katt inte får i sig vaddetnuär.

Det kliar i hals och näsa.
Förbaskat om jag är på väg att bli förkyld. Orkar inte!!
Jag är trött nog ändå. Sitter mest på en stol och tittar dumt rakt fram. Fast jag borde yra omkring och göra massor av saker.

Imorgon börjar jag på ett nytt kontor. Lite scary fast det är samma företag. Jag känner bara två av dem som jobbar där och har hört halvkväden visa om deras arbetssätt.
Men allt är bättre än den malande olust jag har inför att kollegan ska komma tillbaka efter sjukskrivningen.

Det är ett danskt auktionsprogram på tv och jag funderar på om jag ska lära mig räkna på danska … men nej O_o :nailbiting:Förstod iallafall "tusen" :up:

Det kliar i hals och näsa.
Förbaskat om jag är på väg att bli förkyld. Orkar inte!!
Jag är trött nog ändå. Sitter mest på en stol och tittar dumt rakt fram. Fast jag borde yra omkring och göra massor av saker.

Imorgon börjar jag på ett nytt kontor. Lite scary fast det är samma företag. Jag känner bara två av dem som jobbar där och har hört halvkväden visa om deras arbetssätt.
Men allt är bättre än den malande olust jag har inför att kollegan ska komma tillbaka efter sjukskrivningen.

Pollen? Jag mår inte alls bra nu :down:

Barnet ska bada. Jag ligger på hallgolvet. Ryggen är mycket bättre, även om den inte är bra än. Hoppas en stund på hårt underlag hjälper ännu mer!

Jag nyser o nyser,måste vara björkpollen i luften. :turd:
Jag har spenderat hela dagen utomhus,målat lite,suttit i solen,klippt lite gräs,suttit i solen,krafsat runt i rabatter, suttit i solen,fikat.................i solen :D
Ätit inne,nu kaffe ute,sen hundpromenad.

Jag har varit i stallet och hängt i solen och grillat. Hade med mig vovvi. Hon blev poppis.
Känner mig så jävla trött idag. Så hästen får vila och kvällens aktiviteter ställdes in.
Vet inte om det är pollen eller förkylning på g.

Har precis pratat med mormor som ligger inlagd på sjukhus igen. Den här gången i Simrishamn eftersom det tydligen var fullt i Ystad.
Nu ska jag plocka fram en ny uniform till imorgon så att jag kan kassera dagens. Kemtvätt orkar jag inte riktigt med.

Valp fick något väldigt störande i halsen idag som tog hela förmiddagen att hosta upp!
Blev orolig ett tag, men han fick antagligen ut det.

Räkna på danska är skitsvårt,först vänder dom på siffrorna o så halvtres o fjärs.....:crazy:
Det är lika på norska åxo då vänder dom på siffrorna då dom pratar men förstår norska bra så det är inga problem för mig men för en vanlig svensk låter det som grekiska .Då ska vi inte tala om Thailändskan Har lärt mig en del siffror men det är skitsvårt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
656
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 614
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 220
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka