Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har betalat räkningarna. Denna månad och nästa är typ katastrof :crazy:
Men jag ser en ljusning i horisonten ;)

Lagar mat, for once. Och undviker att läsa ett meddelande från kollega/house mate som tycker det är sjukt lämpligt att be om skjuts till matbutiken när jag har fullt upp med pack och planering inför kommande stortävling.

Jag red ut på hästen, hade tänkt rida en sväng uppe på skogsvägen men där vände vi då de körde crossar som de gasade på utav bara fan, för det lät så högt överallt...Så blev lite repris från igår; vi tog en snabb galopp genom skogsdungen och red ett stycke längs kantzonen och vände tillbaka och så fick mamma komma och skritta en stund också (hon har tränat upp sin balans på gymmet och hästens rörelser hjälper henne också, har MS) så tack vare min spruckna plan fick hon extra ridning ;):). Kom hem till sambon som hade tänt grillen; så nu är jag mätt av härlig högrevsburgare från gården, lite klyftpotatis samt cider och alkoläsk :d.

Jag har 25 semesterdagar att ta ut och jag tvekar inför att ta ut dom. Det känns så bra att ha dom där, om dom behövs.... kan inte riktigt förlika mig med känslan av att gå hemma och vara ledig och få betalt. Känns jätteskumt efter alla år som timmis. Verksamheten säger minst 2 veckors sammanhängande semester och jag har ingen aning om hur var och när jag ska ta det .....

Haha va?! :p:confused:. Jag hade varit timmis och pluggat och jobbat när andra haft semester....Så när jag hade mina 4 första veckor semester förra sommaren toknjöööt jag! 28,5 fick jag min första semester ;):D. Så olika man kan vara :)

Har precis hämtat mina matkassar. Borde egentligen ha avbeställt denna gång men missade det. Har lite tidsbrist så vi får Sen är jag hinner laga allt. Blir första rätten ikväll dock! Samtidigt måste jag tvätta minst två maskiner med kläder för imorgon kommer de och ska åtgärda den omfattande vattenskadan i tvättstugan... vem vet hur länge jag kommer stå utan tvättmaskin. Kommer jag ens ha vatten? Spännande.. aja, om max två månader har jag flyttat till ny lägenhet. Det är snart över, snart över, snart över..

Det halsonda har tilltagit. Är lite ansträngd i rösten men inte mycket. Känner mig skinnflådd i halsen.

Strålande bra när jag ska börja ny arbetsplats imorgon med nya arbetskamrater och nya elever. Inte.
Plus att jag måste kliva upp en kvart tidigare eftersom det är ett par mil längre till jobbet och jag itne riktigt hittar.

Det går bra nu.

Hemma igen efter händlserik uteritt, allt gick jättebra tills vi skulle hem och trava lite, den andra hästen får lite bråttom och travar iväg snabbt varpå den hästen jag sitter på får lite att den halkat efter, så han skulle trava ifatt, bråkade lite med mig också men gick jättefint på tygeln en stund, sen började han galoppera och han hann nog ta ett galoppsprång, sen bockade han, jag satt kvar första bocksprånget, men jag har inte ridit på ett bra tag, så min balans var inte den bästa, han bockade en gång till och då hamnade jag på halsen och gjorde en tarzan vi hans hals och landade på rygg framför hästen. Kan säga att jag inte rider den hästen mer på uteritt i alla fall, inte värt det, han hade bråkat tidigare med och stegrat...

Efter avtrillningen gick jag hem, fick sån kramp i mina vader och väl tillbaka satt jag upp på min häst och skrittade bara lite på gårdsplanen. Jag älskar min häst, trots att hon haft vila länge var hon inte pigg utan skrittade precis som om hon inte vilat.:heart:heart:heart

Det halsonda har tilltagit. Är lite ansträngd i rösten men inte mycket. Känner mig skinnflådd i halsen.

Strålande bra när jag ska börja ny arbetsplats imorgon med nya arbetskamrater och nya elever. Inte.
Plus att jag måste kliva upp en kvart tidigare eftersom det är ett par mil längre till jobbet och jag itne riktigt hittar.

Det går bra nu.

Usch, hoppas det ger sig så det inte blir värre :(

Tittar på Världens kväll för alla barn och gråter framför tv:n :cry:
Stackars alla barn! Vi har det så oförskämt jäkla bra här, sådan fruktansvärd kontrast mot så stor del av världen

Vad händer?

Råkade ut för migränkänning istället för att kunna åka till @Magiana :(
Måste varit allt som hänt det sista som gav utslag.
Har fortfarande rejäl huvudvärk men är lite piggare
Jättetråkigt att du inte kunde komma. Och tyvärr lite tajt med tid framöver till nytt försök så det finns inte så mycket att välja på. Men kan du när det är möjligt är du välkommen då.

kollat till hästarna då vi har en som är lite orolig .och nu ligger jag i sängen och myser med min katt som bara spinner

Hungrig och skulle helst behöva något i magen riktigt snabbt, havregrynsgröt är ju en lösning men inte en chans att jag äter mig mätt på det så funderar på om havreflarn kan vara en lösning istället? :angel:
Allvarligt talat så vet i tusan vad jag ska hitta på finns ju alltid lösningen att strunta i det tills hungern ger sig och strunta i det helt ikväll.
Ta fram en påse Nutrilett eller Allevo känns inte ett dugg intressant smakmässigt men fort går det ju garanterat.
Blääää för mat ibland, bläää och suck!

/hallonsaft tycker livet vore så mycket enklare med en personlig kock tillgänglig 24/7.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
655
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 614
Senast: Vastgota
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 220
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka