Vad gör vi egentligen? Del LV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag orkar dammsuga.
Ingen idé att städa nästa helg så behöver göra det idag.
Ska nog ta en promenad först
Allra först blir det dock kaffe!!

Idag blev det en 2-timmars uteritt. Hästen hade nog kunnat gå 2 timmar till. När han kom ut i hagen drog han en repa i galopp och sen kom han tillbaka till mig som stod kvar vid grindhålet :love:. Sötnöten! Klart han fick godis. Sen gick han en vända igen men kom tillbaka en gång till. Godiset var slut men vi kelade lite. Han har blivit ganska kelig på sistone men det har aldrig förr hänt att han kommit tillbaka till mig när jag släppt honom i hagen. :love: Kanske för att jag tog ut honom i tränset och vi har en klia-ansiktet-rutin när tränset tagits av och han glömde den först.

20170507_105155_zpsz5mnzqhw.jpg

Sitter och försöker att inte peta på min enorma hård som sten djupa svarta skorpa vid knät. Funderar på hur jag ska få bort den, om man kan mjuka upp den på något sätt :idea: frågade på apoteket men de hade inga förslag.

Jag är nervös och stressad över veckan. Tre sjukhusbesök. Planering/uppföljning med en neurolog imorgon, uppföljning med ögonläkare på torsdag och förmodligen dropp på fredag. Samtidigt så måste jag skriva massor på en uppsats och en tenta till en annan kurs :( Det är jag är mest nervös för är imorgon. Ännu en stafett till att börja med, det kan ju vara en jättetrevlig och tillmötesgående men det kan vara precis tvärt om. Sedan är jag nervös för vad plåtarna visar, i och med att jag hade en synnervsinflammation har det ju förekommit inflammatorisk aktivitet. Livrädd för att jag ska ha haft tysta skov också, så att jag kanske får byta medicin eller att det föreslår blodstamcellstransplantation. Det senare vet jag är ganska otroligt, men på ett MS-forum där jag är medlem så har jag läst mig till en person som haft nästintill samma sjukdomshistorik som jag fått göra det. Sen vill jag försöka tjata mig till att få något mot tröttheten, men det tror jag är omöjligt :(

Sitter och biter mig i underläppen och försöker sysselsätta händerna för att inte skriva ett elakt meddelande till en person som ev./kanske/ifall att/möjligtvis/beror på ska hit och köpa en sak idag.
Mellanåt djupandas jag med för säkerhetsskull.

:yuck::banghead::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: tanten
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 194
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
7 197
Senast: bumpo
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka