Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på väg mot jobbet, får jobba lite gratis idag alternativt sitta och glo innan mitt pass börjar. Livet utan körkort är förbannat kul :banghead:
 
Oj vad duktig hon var som provred! Det såg jättefint ut. Tyvärr krånglade ponny när hon skulle ut i hagen igen, men jag hoppas de vill ha henne ändå. Hoppas hoppas hoppas!
Jag fick en väldigt bra känsla av dem, duktiga och hästvana.
 
Hope” is the thing with feathers -
That perches in the soul -
And sings the tune without the words -
And never stops - at all -

And sweetest - in the Gale - is heard -
And sore must be the storm -
That could abash the little Bird
That kept so many warm -

I’ve heard it in the chillest land -
And on the strangest Sea -
Yet - never - in Extremity,
It asked a crumb - of me.
 
Har varit ute och plåtat lite snabbt. Därefter försökte jag hitta perfekta blommor till min vas. Ville verkligen ha höga prärieklockor men gick bet.
Sen ringde tjejerna från butiken och sa att de saknade mig (sen kom det fram att de hade strulat till ngt i kassasystemet ;) ) men jag är på väg dit nu iaf. Tant Törnis fixar ;)
 
Sådär. Maken är ute och slänger in ved, men jag konstaterade att det nog är bäst att jag får igång lite mat innan jag går ut och hjälper till. Lasagne i crock-pot, ska det bli, och jag håller som bäst på att förbereda köttfärssåsen och ostsåsen. Sedan ska allt varvas med plattorna i crock-potten och stå och tillagas sakta i ca 2,5 timme. Det blir MYCKET gott :d !!
 
Jag har varit och hämtat ett paket med varor från apotea. Det är inte första gången jag handlar därifrån och det brukar alltid komma i en trevlig kartong. Denna gång var paketet helt knöggligt och omlindat med tejp kors och tvärs. Och på tejpen stod det Schenker. Konstigt. Jag öppnade och hittade mina varor. Men chokladen jag beställt fanns inte med. Däremot låg det chokladsmulor i botten. Va f-n! :mad:. Och rabattkupongen och reklamen de stoppat med var knölig.

Det är väl nån jävla lågintelligent typ på Schenker som har öppnat och snott chokladen och sen dragit ihop kartongen med tejp.
 
Jag har varit och hämtat ett paket med varor från apotea. Det är inte första gången jag handlar därifrån och det brukar alltid komma i en trevlig kartong. Denna gång var paketet helt knöggligt och omlindat med tejp kors och tvärs. Och på tejpen stod det Schenker. Konstigt. Jag öppnade och hittade mina varor. Men chokladen jag beställt fanns inte med. Däremot låg det chokladsmulor i botten. Va f-n! :mad:. Och rabattkupongen och reklamen de stoppat med var knölig.

Det är väl nån jävla lågintelligent typ på Schenker som har öppnat och snott chokladen och sen dragit ihop kartongen med tejp.
Ta en bild på paketet och mejla till apoteas kundtjänst. Du får säkert ersättning från dem.
 
@Magiana Men fy! Jag hade blivit flyförbannad!
Jo, jag blev irriterad. Först tänkte jag att det bara var någon ny personal som slagit in varorna, men nu ser det inte ut så. Jag ska meddela apotea om detta så får de kontakta leverantören.

Men så lågt att stjäla en chokladkaka liksom. Denne trodde väl att paketet innehöll något mer värdefullt då det var ganska tungt. Men det var 3 flaskor duschtvål.
 
Äsch, de ville inte ha ponny :( Får leta vidare. Funderar på en säljesannons också, kanske får man mer exponering så. Men jag vet inte om jag vill sälja.. Fast å andra sidan har jag ingen nytta av henne heller. Åååh så jobbigt det blev!
 
Hemma efter en långpromenad med familjen. Bonusdottern var ute och åkte inlines tidigare idag, som tur var åkte hon en annan väg än hon tänkt från början. Samtidigt som hon var ute så hade en annan flicka blivit indragen i ett buskage av en man, på den vägen bonusen först tänkte ta. :eek:
Flickan lyckades ta sig därifrån och springa hem när mannen försökte pussa henne
 
Var hem till en kompis med lite soil till våran räkodling.
Ska äta middag snart - minutbiff, pommes, tzazikki (fel stavning) och sallad
Sedan packa det sista innan resan i morgon. Ska åka till Spånga och deras storauktion där. Tar med lite prylar att sälja
 
Har panikannonserat lite överallt nu. Jag har egentligen inte bråttom att bli av med ponny, det är bara bäst att lägga ut annons innan jag ångrar mig igen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 511
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp