Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar nog nastan vaken :cautious: men det ar tur att jag inte behover dra igang dagen forran om ett par timmar. Det har dock slutat regna, solen ar pa vag upp och jag drar ut och sparar med mina hundar senare i dag. Trots att det blaser ganska mycket lar det bli en perfect dag att trana hundar. Sol, "crisp" luft och runt 18*C lar bli perfekt for hundarna att jobba i. :D

alarms.jpg
 
Sambon åkte till DK i morse. Jag har bestämt mig för att ha ledigt och vila och pyssla runt hemma lite, bla måla etc.
Går runt i sambons tröja, pyjamasbyxor, håret är rufsigare än Ronja Rövardotters typ. Ser ut som en panda runt ögonen och är likblek utan smink. Tänkte ju vara hemma ensam liksom. Så kom en bekant och knackar på. "Oj, låg du och sov? Är du sjuk?"
Känner mig het!:laugh:
 
Jag har snickrat ihop två vedlådor. Sen har jag kapat upp ett antal pinnar till ved. Nu är båda lådorna fulla med ved, men de får stå på verandan så länge. Nu skulle jag egentligen behöva fixa lite tändved för det har jag ont om. Undrar om det finns lite lagom fnas i vedboden?
 
Jag har varit och hämtat ett paket med varor från apotea. Det är inte första gången jag handlar därifrån och det brukar alltid komma i en trevlig kartong. Denna gång var paketet helt knöggligt och omlindat med tejp kors och tvärs. Och på tejpen stod det Schenker. Konstigt. Jag öppnade och hittade mina varor. Men chokladen jag beställt fanns inte med. Däremot låg det chokladsmulor i botten. Va f-n! :mad:. Och rabattkupongen och reklamen de stoppat med var knölig.

Det är väl nån jävla lågintelligent typ på Schenker som har öppnat och snott chokladen och sen dragit ihop kartongen med tejp.
Någon stackars anställd kanske lackade ur på jobbet. Apotea är inget nice företag för de som jobbar där....
 
Är supertrött, kan man sova nu ? :confused: Inte nog med att minstingen vaknar på nätterna flera gånger om, i natt skrek ena katten oavbrutet. Jäkla katt tänkte jag flera gånger, och svor för att jag lärt henne att matskålen alltid är full här. Men någon av barnen hade stängt in henne i vår skänk. Jag förstår att hon skrek tills hon fick komma ut :o:mad:
 
Hade tänkt ha en totalt innehållslös och slapp dag.
Så ringer avkomman som blivt dumpad av sambon för hen skulle jobba istället för att ha kvalitetstid hemma.

Jag snabbvaskade mig, borstade tänderna och så for vi på shoppingrunda. Jag har ju ändå inga pengar den här månaden så det var lika bra att göra av med det lilla som fanns :D

Smink, två par byxor, några tekoppar och lite annats som jag villhövde. Och en kontorsstol. Den jag haft har efter 20 års trogen tjänst gone to it's makers. Summa summarum runt ett par tusenlappar.

Varken ved eller svampplockning blev det. Imorgon ska jag jobba.

Skål!
 
Dricker rödvin på kvarterets sunkhak med lite löst folk.
Funderar på detta med det rosa håret. Verkar attrahera främst gifta män. Är det kanske slampigt? Lite... horigt? En äldre man blinkade just åt mig medan han åt middag med sin fru
 
Senast ändrad:
Något sådant var min tanke först också, eller att det var någon nybörjare som slagit in paketet. Men tejpen med texten Schenker, motsäger det. Jag har nyss mejlat till Apotea. Det återstår att se vad de svarar.
Det KAN ju faktiskt också vara så att paketet har gått sönder, chokladen har trillat ut, och schenker har tejpat ihop paketet för att det inte ska falla isär helt. Våra paket som kommer från t.ex. amazon är ofta mosade på ett eller annat sätt och nu i veckan hade postnord tejpat ena kanten med blå tejp som det stod postnord på. Det fattades inget i paketet.
 
Det KAN ju faktiskt också vara så att paketet har gått sönder, chokladen har trillat ut, och schenker har tejpat ihop paketet för att det inte ska falla isär helt. Våra paket som kommer från t.ex. amazon är ofta mosade på ett eller annat sätt och nu i veckan hade postnord tejpat ena kanten med blå tejp som det stod postnord på. Det fattades inget i paketet.
Så kan det ju vara. Svårt att veta.
 
Dricker rödvin på kvarterets sunkhak med lite löst folk.
Funderar på detta med det rosa håret. Verkar attrahera främst gifta män. Är det kanske slampigt? Lite... horigt? En äldre man blinkade just åt mig medan han åt middag med sin fru
Äh. Bara attraktivt.
Såpass att gifta män öppet attraheras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp