Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt trött men bara att hugga tag i arbetsdagen.
Förvirrad delux om vad vi ska göra under dagen men det löser sig bara kollegorna dyker upp

Vaknde nyss, sovit som en stock hela natten :up: :bow: säkerligen pga av smärtstillande men det gör inte så mycket :p
Ska ägna dagen åt att beta av lite administrativt på "att göra listan" och sen funderar jag på att åka iväg med hundarna någonstans och låta själen andas lite.

Sovit som en stock och har nu några minuter kvar tills kaffet är klart.
Träffade på grannen (min gamla bästis som barns föräldrar) och mannen tyckte jag skulle komma till dom på fika idag och det tackar jag inte nej till speciellt som jag vet att det brukar vara flera sorters kakor och välfyllda fat.

Det finns ett idiotsäkert sätt att koka ris. Basmatiris föredrar jag. Mät upp den mängd ris du vill koka, ta en stor kastrull och häll på mycket vatten. Du behöver inte mäta vattnet utan du häller på typ 3 gånger mer än riset. Låt koka i 12-13 minuter och häll sedan över riset i ett durkslag så överblivet vatten rinner av. Häll tillbaka riset i kastrullen och lägg på locket så det får vila i några minuter. Lätt som en plätt!
Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det över :cautious:

Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det över :cautious:
Testat att ha i lite olja?
Läst med att man kan lägga en slev tvärsöver kastrullen för att slippa att det kokar över. Jag har inte testat det själv men finns säkert någon Bukare som provat?

För mig kokar det inte över, kokar upp ordentligt och stänger av helt och låter riset sköta sig själv.

Testat att ha i lite olja?
Läst med att man kan lägga en slev tvärsöver kastrullen för att slippa att det kokar över. Jag har inte testat det själv men finns säkert någon Bukare som provat?

För mig kokar det inte över, kokar upp ordentligt och stänger av helt och låter riset sköta sig själv.

Tillägg:
Ska jag bara göra lite använder jag en lösning från Tupperware men oftast gör jag så frysen får någon låda med.

Alltså vita medelålders män är ju en sort för sig ibland. Jaja jag vet "INTE ALLA MÄN" :meh: Men iaf, två från kontoret (en kvinna å en man) har fika nu samtidigt som mig. Dom pratar om om Nordkorea bomber osv och hon säger nått stil med "karlar att dom ska hålla på" varpå han direkt "kvinnor är inte mycket bättre!" hon: "men det finns ju inga kvinnor som bestämmer i världen" han "jo se på hon i Sydkorea, gav en massa miljoner till nån vän" :banghead: Ja för att ge en vän några miljoner är ju samma sak som att bygga bomber :meh:
Nu har dom avverkat ämnen om dom strejkande afghanerna, att flyktingbarnen bara rymmer från sina fosterhem och vill vara ute på gatan och sälja rökheroin :meh:
Suck.

Alltså vita medelålders män är ju en sort för sig ibland. Jaja jag vet "INTE ALLA MÄN" :meh: Men iaf, två från kontoret (en kvinna å en man) har fika nu samtidigt som mig. Dom pratar om om Nordkorea bomber osv och hon säger nått stil med "karlar att dom ska hålla på" varpå han direkt "kvinnor är inte mycket bättre!" hon: "men det finns ju inga kvinnor som bestämmer i världen" han "jo se på hon i Sydkorea, gav en massa miljoner till nån vän" :banghead: Ja för att ge en vän några miljoner är ju samma sak som att bygga bomber :meh:
Nu har dom avverkat ämnen om dom strejkande afghanerna, att flyktingbarnen bara rymmer från sina fosterhem och vill vara ute på gatan och sälja rökheroin :meh:
Suck.

Dagens tips:
Stäng öronen och andas djupa lugna andetag.
:crazy:

Väntar på att barnet ska vakna så jag kan duscha (lämnar jag sängen vaknar han men föredrar en utvilad bebis...) sedan ska vi åka till stan och shoppa lite :D

Perfekt att ha en så bra anledning att ligga kvar i sängen :up:

Både ja och nej, skulle vilja få lite mer gjort hemma och till skolan men barnet behöver ju sova, så jag lyssnar på massor av P3 dokumentär. Kan tydligen inte plugga utan att sitta upp och anteckna.

Han kan sova själv kanske totalt en timme per vecka i snitt. Det är en intressant upplevelse för mig som behöver vara _själv_ för att må bra :eek: En gång sov han tre timmar själv och jag fick inget gjort för jag trodde han skulle vakna hela tiden :rofl:

(Jag smyger ifrån sängen varje dag för att vänja honom men inte när vi ska iväg.)

Både ja och nej, skulle vilja få lite mer gjort hemma och till skolan men barnet behöver ju sova, så jag lyssnar på massor av P3 dokumentär. Kan tydligen inte plugga utan att sitta upp och anteckna.

Han kan sova själv kanske totalt en timme per vecka i snitt. Det är en intressant upplevelse för mig som behöver vara _själv_ för att må bra :eek: En gång sov han tre timmar själv och jag fick inget gjort för jag trodde han skulle vakna hela tiden :rofl:

(Jag smyger ifrån sängen varje dag för att vänja honom men inte när vi ska iväg.)
Trist att det blir jobbigt med sömnen för dig.
Men det går över dock, hux flux har du en tonåring som vill att du går minst 3 meter ifrån dig för mamma är så piiiinsam ;)

Någon som vill ha en kattunge? :rage: Vaknade av att hon använde min bröstkorg som en språngbräda när hon hade race! Jag må ha hög smärttröskel men det var inte skönt! Kanske ska sluta ge henne rå föda.. det verkar vara rena raketbränslet :cautious: Har aldrig varit med om en kattunge som har så mycket energi och så lite självbevarelsedrift.

Jag har samvetskval för att städerskan är här på jobbet.

Hon skäller på mig för jag vill hjälpa till.. Jag tycker det är genant att hon städar efter mig på mitt egna skrivbord. (resterande har jag inga problem med) så idag är det fight.

Men hon vägrar komma heme till mig och städa trots bra betalt. Hon säger att hon bara kommer få hjälpa till att renovera och jag tror hon har rätt :D

Och ja vi känner varandra gillar fortfarande inte att hon ska gå loss på mitt skrivbord,,,

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 112
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka