Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det överDet finns ett idiotsäkert sätt att koka ris. Basmatiris föredrar jag. Mät upp den mängd ris du vill koka, ta en stor kastrull och häll på mycket vatten. Du behöver inte mäta vattnet utan du häller på typ 3 gånger mer än riset. Låt koka i 12-13 minuter och häll sedan över riset i ett durkslag så överblivet vatten rinner av. Häll tillbaka riset i kastrullen och lägg på locket så det får vila i några minuter. Lätt som en plätt!
Testat att ha i lite olja?Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det över![]()
Testat att ha i lite olja?
Läst med att man kan lägga en slev tvärsöver kastrullen för att slippa att det kokar över. Jag har inte testat det själv men finns säkert någon Bukare som provat?
För mig kokar det inte över, kokar upp ordentligt och stänger av helt och låter riset sköta sig själv.
Alltså vita medelålders män är ju en sort för sig ibland. Jaja jag vet "INTE ALLA MÄN"Men iaf, två från kontoret (en kvinna å en man) har fika nu samtidigt som mig. Dom pratar om om Nordkorea bomber osv och hon säger nått stil med "karlar att dom ska hålla på" varpå han direkt "kvinnor är inte mycket bättre!" hon: "men det finns ju inga kvinnor som bestämmer i världen" han "jo se på hon i Sydkorea, gav en massa miljoner till nån vän"
Ja för att ge en vän några miljoner är ju samma sak som att bygga bomber
Nu har dom avverkat ämnen om dom strejkande afghanerna, att flyktingbarnen bara rymmer från sina fosterhem och vill vara ute på gatan och sälja rökheroin
Suck.
Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det över![]()
Det är just det där med kokningen som skiter sig, då pöser det över![]()
Perfekt att ha en så bra anledning att ligga kvar i sängenVäntar på att barnet ska vakna så jag kan duscha (lämnar jag sängen vaknar han men föredrar en utvilad bebis...) sedan ska vi åka till stan och shoppa lite![]()
Perfekt att ha en så bra anledning att ligga kvar i sängen![]()
Trist att det blir jobbigt med sömnen för dig.Både ja och nej, skulle vilja få lite mer gjort hemma och till skolan men barnet behöver ju sova, så jag lyssnar på massor av P3 dokumentär. Kan tydligen inte plugga utan att sitta upp och anteckna.
Han kan sova själv kanske totalt en timme per vecka i snitt. Det är en intressant upplevelse för mig som behöver vara _själv_ för att må braEn gång sov han tre timmar själv och jag fick inget gjort för jag trodde han skulle vakna hela tiden
(Jag smyger ifrån sängen varje dag för att vänja honom men inte när vi ska iväg.)
Trist att det blir jobbigt med sömnen för dig.
Men det går över dock, hux flux har du en tonåring som vill att du går minst 3 meter ifrån dig för mamma är så piiiinsam![]()