Vad göra med rabarber? Snabba svar tack!

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 6 321

MM

Trådstartare
Min man står och gör rabarbersaft precis just nu och det blev ju en röra av rabarberna kvar. Känns onödigt att slänga om man kan göra något med det. Vad isf? :)

Sylt/kräm? :) Ha i någon rabarberpaj? (fast det vet jag inte hur det blir, vi brukar ha hela rabarberbitar i den)

• Gilla
Reactions: MM
Kräm? :)
Gjorde alltid vi hemma, med äpple i så blir den lite sötare (eller mindre sur :p)

Så det går att göra med resterna? :)
Han skulle göra kräm med nämligen med nya rabarber men då slänger han i den där röran med :up:
(Tänkte mest så röran inte är smaklös efter man tagit all saft?)

Så det går att göra med resterna? :)
Han skulle göra kräm med nämligen med nya rabarber men då slänger han i den där röran med :up:
(Tänkte mest så röran inte är smaklös efter man tagit all saft?)

Oklart. Har ni inga osaftade att blanda med? :)

Edit: haha, tvåa på bollen.. berätta hur det blev sen!

Marmelad, chutney, kräm, paj. Prova att blanda i lite socker till att börja med för att testa att det finns smak kvar, om ingen smak så kasta annars kan du göra något av det jag föreslagit.

Liknande trådar

Fritid Jag känner mig synnerligen osmart just nu. Trots uppesittarkvällens kaos tänkte jag köpa mig en digital nyårslott. Jag har 150 kr i...
Svar
7
· Visningar
909
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 003
Senast: Kirre
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 158
Senast: Majjijann
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 558
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka