Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 140
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen, bedövad upp över öronen - bokstavligt - och ett antal tusenlappar fattigare. Men förhoppningsvis var det här slutet, iallafall tillfälligt :meh:

Datorn fungerar!!! cpu temp är runt 40C :banana:Och, peppar, peppar, så verkar nygamla nätverkskortet fungera. Inga mer 'default gateway is not available' eller 'Ethernet doesn't have a valid IP configuration.'

Massa snö och blåser hårt, men tyvärr tråkig blötsnö och slask på marken. Ska tydligen bli -8 imorgon. Blir intressant. Tandis sa att skolorna runt Hudiksvall har stängt? Någon som vet mer?

Kisse har ätit och skött magen :up:
Enligt han själv är han frisk nu och vill gå ut, jag hävdar att han inte är riktigt hundra och får vänta ett tag till men nu känns det som att värsta faran är över :bow:
Intar kaffe och försöker vakna till liv. Är trött som få fastän jag sovit som en stock. Solen lyser ute och fåglarna kvittrat om vår. Snön smälter men tydligen ska det bli vinter i morgon eftermiddag och framåt enligt SMHI. Är så himla besviken på vintern i år att jag hellre vill ha vår nu. ;)

Eftersom jag ska på hörselkoll (och det är absurt att jag hoppas på dålig hörsel framför alternativet :crazy: Men håller givetvis tummarna ändå för henne. Ambivalenta känslor minst sagt..) så är hon inte på förskolan idag (tid vid 11, hon går 9-14 så kändes inte lönt) och därför kunde jag lägga mig en stund till efter dom stora åkt till skolan. Mini sov till kvart i nio så en timma extra :up:
Dricker kaffe nu och fick till kaffemängden riktigt bra idag så vaniljlatten smakar perfekt :d Moccamastern kräver något mått mindre vid motsvarande koppantal vatten mot förra bryggaren.

När jag låg och drog mig innan jag klev upp första gången idag så kom katten och la sig bredvid mig så jag drog henne intill mig under täcket och sen kurrade hon som ett sågverk tätt intill i 20 min innan jag var tvungen att resa mig. Medicin för själen :love:

Tog mig lite över en timme att komma upp ur sängen och få på mig kläder.

Idag fick jag på mig en BH så då kände jag att jag kunde ta mig till jobbet. Bara 2h senare än vanligt.

Kommer dock inte bli långvarig. Känner mig ruggigt vek men jag har riktigt ont.

Finns det några skojjiga värktabletter man kan ta mot revbenen? Ångrar att jag slängde min starka tabletter sen förra operationen. Nu får jag nöja mig med Alvedon 665 och smörja med zon (ska bara komma iväg till apoteket först)

Japp jag är gnällig!

Idag fick jag på mig en BH så då kände jag att jag kunde ta mig till jobbet. Bara 2h senare än vanligt.

Finns det några skojjiga värktabletter man kan ta mot revbenen? Ångrar att jag slängde min starka tabletter sen förra operationen. Nu får jag nöja mig med Alvedon 665 och smörja med zon (ska bara komma iväg till apoteket först)

Japp jag är gnällig!

Det får man vara när man har ont! :) Hmm, klassikerna citodon/tradolan? Oxycodon? Var bara försiktig med att äta riktig mat och om du inte kan det glöm inte att reglera insulin - säger hon som inte tänkte på att ta mindre långverkande på kvällen efter att ha ätit tidig sallad till lunch :meh: Mycket roligt att vakna halv tre på natten...

Japp jag är gnällig!

Man får vara gnällig med brutna revben! Krya på dig :heart

Mod och styrka. Mod och styrka.

det har snöat inatt. Plogbilen har kört förbi. Min postlåda är instängd bakom en rejäl vall av blötsnö.

Så jag ska försöka ta mig in i uthuset för att få fram en skyffel. Min vanliga snöskyffel coh snövaggan förslår inte mot det där vidundret. Bara det att det är en rejäl vall där blötsnö från taket blockerat dörren.

Måste ta tag i det på förmiddagen för det ska bli minus senare idag och jag vill inte ge mig på eländet när det frusit till is.

Så. Uthusdörr. Väg till postlådan. Plogvall över infarten.
Suck.

Ringde nyss till Actavis, som saluför Xerodent, det är något problem med produktionen och kommer vara så hela året. :arghh:
Kan de inte bara lösa problemet? Det gick ju att producera förut! :mad:
Nåja jag kanske hittar någon annan favorit.

För övrigt är det tur att vi ska provköra bil imorgon eftersom min kära far skulle vara snäll och sopa min bil idag, och lyckades då bryta av bakrutetorkararmen :arghh: :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 026
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 891
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
932
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 715
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka