Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 140
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är osams med min rygg som inte vill att jag sitta ner, åtminstone inte längre än typ 2 min, inte stå för länge, inte ligga ner annat än i vissa ställningar (och sambon som inte är hemma haha :angel::p) eller göra någonting överhuvudtaget. Har arbetsintervju i morgon, känns tajmat.

Sova! Glöm det gubbe. Hjärnan skenar med idéer och har en fin korskopling. Jag ser ljudet av mina andetag som lilia fält på ytterkant av ögonen. Irriterande!

Känner mig som en blivande hemmafru. Sitter här och jämför dammsugare. Min gamla la av igår kväll så behöver en ny ganska omgående. Det är en större djungel än jag trodde med dammsugare. Tänkte först att jag bara skulle köpa någon billig variant men ju mer jag kollar desto mer börjar det luta åt en något dyrare variant. Den ska ändå hålla några år och klara lite av varje.

Köp en som är tyst. Jag unnade mig det innan jul och nu undrar jag varför jag inte köpte en sådan tidigare, det är underbart att inte få ont i öronen när man dammsuger. Min var inte så dyr heller, extrapris på ICA Maxi och så hade jag lite diverse rabattkuponger.

Kommer på tåget och hittar mystiska lappar :confused: har ej hjärnkapacitet för detta så här tidigt :arghh:

Bifogade filer

• IMG_8587.webp
    IMG_8587.webp
    223,4 KB · Visningar: 81
Herregud vilken igår/idag. Åkte till ögonläkaren bara för att få veta att jag har glaskroppsavlossning i båda ögonen, därav suddet i vänster. Jo visst kan man operera men det är onödigt om jag fortfarande har obehag efter sommaren.... :arghh: :arghh: Jag käkar ipren och alvedon i mängder. Måste försöka hitta någon som vill skriva remiss för op.

Mitt NIC (nätverkskort) har bråkat mer och mer och tappat anslutningen har suttit och fipplat med det i några dagar. Köpte ett nytt på webhallen idag. Kom hem och försökte fippla lite mer med kortet i datorn, uninstall i device manager, reinstall, blablabla. Slutar med att drivers försvinner, dyker upp igen, försvinner för gott i Device Manager. Naturligtvis passar inte kortet jag köpt eftersom mitt moderkort är från stenåldern och har bara PCI. Yay. Kom på att jag hade en gammal dator och som tur var så hade det ett extra NCI där. Så kannibaliserade det. Rengjorde samtidigt vilket borde gjorts för mycket länge sedan och la på ny kylpasta på cpu. Urrk. :yuck: Satte in kortet och bad en stilla bön att det skulle fungera.

Victory! Det gjorde det, förutom då att datorn överhettas. tog isär den igen, kollade att cpu fläkten fungerade, den hade hakat upp sig men snurrade bra när jag petade lite på den. Skruvade ihop datorn. Satte på den, har en liten app som kollar temperaturen, överhettning igen... Tog isär den igen och just nu är den öppen så jag kan kolla om fläkten faktiskt går som den ska. Annars blir det väl rengöring och ny kylpasta igen.

Ska vara hos tandis om två timmar, mår illa som satan. Och tycker just nu mycket synd om mig själv! :arghh:

Enda pluset, snö! Så mycket ljuvlig snö! :love:

Är osams med min rygg som inte vill att jag sitta ner, åtminstone inte längre än typ 2 min, inte stå för länge, inte ligga ner annat än i vissa ställningar (och sambon som inte är hemma haha :angel::p) eller göra någonting överhuvudtaget. Har arbetsintervju i morgon, känns tajmat.
Lycka till på intervjun!

Japp. Annars kommer Barnavårdanämnen har jag hört.

Nix, inte kollat. Då skulle jag byta vårdcentral, så grinig är jag. Har han återkommande magont är det ju något som är fel.
Nackdelen med att bo på landet är att det inte finns så många alternativ på vårdcentraler. Det finns en till i lilla stan men de har inte en enda läkare anställd. :cautious: Bara stafettläkare, och de ställen som är bra i stora stan har köer för att få komma dit. :down: Men jag får göra ett nytt försök med VC, risken/chansen att få träffa en ny läkare är stor!
Anledningen till att jag frågade om Vete kontra gluten är för att jag har nu har hört flera som har trott sig vara glutenallergiker har visat sig vara veteallergiker. Inte för att det är jättemycket enklare, men det ger lite mer alternativ. :D

Precis krigat mig till jobbet i snön (?!). Regnade när jag åkte hemifrån men började snöa halvvägs till jobbet -och jag tror aldrig jag sett så stora flingor, det lät tom när de träffade rutan. Blä!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 026
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 891
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
932
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 716
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka