Vad görs? Del LXXVII

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare iNHALE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 003
  • Visningar Visningar 60 138
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tackade nej till det nya jobbet ändå... Det kändes som ungefär samma situation jag redan har, men med färre semesterveckor och inte en löneförhöjning som gjorde det värt bytet.

Var på utbildning om pensioner och ekonomi igår i alla fall. Lite lagom förvirrande. Tänk på fondavgifterna alla ni därute - det verkar vara nyckelordet.

Lyssnar på musik. Kissekatt kliar klorna på soffan. Skönt att slippa gå ut i kylan.

Nu har det slutat att snöa och solen skiner .Det skulle inte komma något idag men tydligen tänker vädergudarna varför bryta ett vinnande koncept och är -14 och snålblåser lite .Är inte helt sugen på att åka och skotta taket hos mamma men brorsan hade lånat en ny manick som skulle göra skottandet enkelt .Talar om senare hur manicken har fungerat men tydligen så skottade man av ett tak på 1 timme som tidigare tog 6

Nu har det slutat att snöa och solen skiner .Det skulle inte komma något idag men tydligen tänker vädergudarna varför bryta ett vinnande koncept och är -14 och snålblåser lite .Är inte helt sugen på att åka och skotta taket hos mamma men brorsan hade lånat en ny manick som skulle göra skottandet enkelt .Talar om senare hur manicken har fungerat men tydligen så skottade man av ett tak på 1 timme som tidigare tog 6
Låter som en spännande manick, ska bli kul och höra vad du tycker om den.

Usch, känner mig så deppig angående att djur skadar sig/rädslan för att ens djur ska skada sig. Jag undrar om jag någonsin kommer kunna slappna av eller om jag alltid kommer vara så sjukt övernervös. Skulle behöva gå nån terapi för det.

Så tråkigt med gråbrungrönt! IMG_20180203_114601.webp

Det snöar igen med lätta virvlande snökorn. Enligt temp är det nästan -9 men det känns inte så kallt. Haft balkongdörren öppen i nästan 20 minuter för att vädra. Har datorn mycket nära till dörren. Ska gå och hämta sushi om en timme eller så. Sitt och skjuter viktiga saker framför mig :meh: Surfar på buke och har roligt åt deprimerande Habs fans @sjoberga på HFBoards

Diskuterar ev framtida bilköp med sambon och läser en diskussion på fb angående omkörningsförbud för lastbilar på E18/E20 mot Örebro.

Kyligt i lägenheten
Vet hur kattens luftrör fixar om jag tänder ljus heller för jag har bara doftljus.
Ont i kroppen.
Längtar efter att börja träna lite, men måste in och hämta en tagg i Linde till gymmet

Jag och grannen har varit ute på en underbar ridtur. Det är stenhårt i backen så det blev bara lite trav, annars har vi skrittat genom skogen och pratat skit. Välbehövligt :love:
På vägen hem började det snöa och blåsa som bara den. Mindre skönt men mysigt ändå.

Idag har jag planerat in en softadag. Mensen är på g så det blir ett bad, tända en brasa och sen ska jag ligga i soffan och äta onyttigheter resten av dagen.

Men hörrö. Du är vuxen. Barnen är normalintelligenta. Du har ansvar för ditt liv.
Prata med barnen - lägg det inte på exet.
De kan gott byta kläder. :up:
Jag men det räcker med att de kommer in med ytterklädena. de duschar ganska direkt för det sitter över allt. men hon ger de inte tillräckligt med ombyten. Med min csn inkomst är det lite dyrt att hålla de med kläder här också. betalar redan 1750:- till henne genom föräkingskassan och hon får en hel del pengar därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 024
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min... 2
Svar
21
· Visningar
1 888
Senast: Mirre
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
915
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 657
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka