Vad hade ni gjort? Leveransfråga...

Seabaz

Trådstartare
Om man får en offert på att man ska få varan på 4-5 veckor men det inte blir så....

Varan kommer först efter 6-11 veckor (11 veckor väntade vi sist, nu har det "bara" hunnit gå 7 veckor än men det lär ta ett par veckor till.... lära av sina misstag - vad är det?)

Vad skulle ni ha gjort?

Det är alltså ett hästsläp jag väntar på.....

Sv: Vad hade ni gjort? Leveransfråga...

Jag skulle kräva att få den billigare.

Återförsäljaren är snål som fan och jag är för mesig känns det som....

Jag tänkte att man kunde ju "kräva" på lite extratillbehör kanske... men jag vet inte... Jag skulle behöva 2 långa+2korta bommar tex... kostar annars ca 600kr

kräv de där extratillbehören.
lovar han att varan ska komma inom 4-5 veckor men det tar betydligt längre tid så har han ju brutit ert avtal.

Är det i Sverige som det gäller? (tänker på N-town)

För om man skall gå efter vad du som konsument (enl sv rätt) har rätt till så har du rätt till ersättning vid säljarens dröjsmål för den SKADA som du lidit. Det innebär att du på något vis blivit ekonomiskt drabbad av förseningen, tex att du varit tvungen att hyra en transport under perioden etc. Men för att säljaren skall bli tvungen att ersätta dig så får inte förseningen bero på något utanför hans kontroll som han inte kunde räkna med.

Ersättning enbart för "sveda och värk" i stil med att man längtat efter sin vara är alltså inte något som säljaren enligt lag måste ersätta (däremot kan du ha rätt att häva köpet i vissa fall men det antar jag att du i det här fallet inte är intresserad av).

Däremot tycker jag också att man gott kan vara lite tuff och kräva någon typ av kompensation för att man fått vänta (även om ingen laglig skyldighet föreligger). Varor för 600 kr tycker jag mkt väl kan vara rimligt om dröjsmålet blir långt. Hota med att du är tvungen att ha din transport inom det snaraste för att inte bli tvungen att hyra en transport (vilket han säkert är medveten om att han kan bli tvungen att ersätta) så kanske det blir lite fart på det hela ;) .

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 261
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
13 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka