Bukefalos 28 år!

Vad händer? (MacBook Pro)

Devils_Girl

Trådstartare
Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig.

Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och har blivit totalt Applefrälst efter alla sega och krånglande PCar som tar 10 min att starta och sedan hänger sig stup i minuten. Men, nu till problemet...
Sedan ca två månader tillbaka har det börjat krångla, främst med två saker:

Utskrift:
Från att ha kunnat koppla in mina föräldrars Brothers skrivare, trycka print och sedan fått utskrifterna på momangen, så kommer det nu bara upp felmeddelanden och att jag måste installera skrivaren?
Har nu fått suttit och mejlat de dokument som ska skrivas ut till mig själv, öppnat dem i en av föräldrarnas PCs och då kunnat printa hur bra som helst. Blir lite omständigt när det tex är fakturor som ska skrivas ut. Skulle väl iof kunna använda ett USB, men det allra smidigaste vore om det bara fungerade som det gjort förut!

iMovie:
Har gjort en del filmer från tex löshoppning i iMovie. Filmat med min lilla SE xperia 10mini, lagt in dom i datorn och kopierat in dem i IMovie när jag gör projekt där. Har inte varit något problem alls.
Filmade förra helgen när det var kvalitetstävlan och skulle sen göra en liten film med fotokollage och filmklipp till hästägaren. Och nu går det inte! Filmerna ligger i datorn, men det GÅR bara inte att få in dem i iMovie! :mad:
Bilder funkar hur bra som helst.
Kan det ha varit min mobil som helt plötsligt har ändrat någon inställning? Mobilen krånglar extremt mycket för övrigt, så det kanske inte är helt omöjligt...:cool:

Någon som har någon idé vad som har hänt? Virus? Har försökt googla mig till svar, men hittar inget vettigt.
 
Sv: Vad händer? (MacBook Pro)

Vad har du för version av OS X?
Vad händer om du ominstallerar drivrutinerna till din skrivare?
När det gäller iMovie låter det som att din mobil filmar i något konstigt format som inte kan importeras. Börja med att kika där.

Och nej, du har inte fått virus...
 
Sv: Vad händer? (MacBook Pro)

Enligt lilla handboken är det Snow Leopard.

Hur gör man för att ominstallera dem? (Ja, jag kan inget om datorer... :o )

Säkert min mobil som fått ännu mer spel då... Borde vara den perfekta ursäkten att byta till en iPhone! :angel:

Vet att Macs ska vara "immuna" mot virus, men man blir ju osäker när det helt plötsligt inte funkar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
547
Senast: Bison
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 445
Senast: vtok
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 732
Senast: Zaria
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 893
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp