Bukefalos 28 år!

Vad händer!?!?

Shark

Trådstartare
Min häst blir skallig!
Någon som vet vad det kan vara?
Dålig bild men fläckarna syns tydligt.

 
Sv: Vad händer!?!?

ungefär så blev min häst, fast bara på några ställen, men det slutade. Ingen vet vad det var.

har du kontaktat vet?
 
Sv: Vad händer!?!?

Jag försökte i morse men det var upptaget varje gång. Ska försöka imorgon med, annars får jag ringa jouren.
 
Sv: Vad händer!?!?

Jag tror du har fått pälslöss. Har fått samma på min unghäst och det verkar vara ett lössår i år. Massor av människor...öh...hästar menar jag är drabbade.
Switch lär fungera men annars finns det inte så mycket mer at göra än att raka.
Kolla uppe vid manen, där brukar de lägga sina gula ägg som sedan kläcks och de börjar käka päls. Man kan raka bort pälsen närmast manen så har de ingenstans att ta vägen sedan.
Lycka till, ett helsike att bli av med är de iallafall.

PS. Kolla för säkerhets skull att det inte är ringorm bara. Men det tror jag inte...
 
Sv: Vad händer!?!?

Nejnejnej, det är trivselfläckar! Det innebär att hästen gillar sin omgivning och stortrivs! :D Min ponny ser lika dan ut ^^
 
Sv: Vad händer!?!?

Stallägaren frågade på ett lite fint sätt om jag var dum i huvudet idag :o Det är som du säger, trivselfläckar. Hennes förra häst var likadan. Så nu slipper jag oroa mig för det :p
 
Sv: Vad händer!?!?

Är det hårlösa fläckar? "Trivselfläckar" är ju bara fläckar av olika nyanser i pälsen väl. Apelkastad.
 
Sv: Vad händer!?!?

trodde jag också , för hur kan hästen trivas när den tappar päls och får nakna fläckar ? :eek:
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 221
Senast: Livi
·
Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: tanten
·
  • Artikel
Hästnyheter Din häst är till synes fullt frisk, men vid en besiktning upptäcker veterinären plötsligt ett blåsljud på hjärtat. Hur orolig bör du bli...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 004
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp