Vad har du för sadel?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har du för sadel?

en zaldi atlanta som både jag och hästen älskar. lagomt stöd utan att bli låst!

Jag rider i en omärkt sadel. Den är alltså inte godkänd av sadeltillverkaren av det märket.
Men egentligen skulle det ha varit en: county modell: competitior

Här är bild på det.. på hästen då ;) Synd bara att jag råkar ha både rumpvärmare OCH ländtäcke.. hela sadeln syns ju inte.. kan lägga upp en annan bild senare.

BajazzoJag1.jpg

(Ursäkta storleken)

Jag fick ett "psykbryt" och köpte på vinst och förlust en Passier Antares på öppet köp. Den kommer med lite tur idag, skickade min HdR söderut i går och jag hoppas att den får ett fortsatt bra liv på ngt varmare breddgrader :)

Har 2 dressyrsadlar: 1 Childeric dac, 1 Prestige venus D
+ en billig syntethoppsadel.

Childericen är favoriten :love: men prestigen kommer inte långt efter

Jag har en Jacson santa cruz:love: Älskar den mjuk o ligger perfekt på ponnyn.Tävlings sadel ska vi köpa nästa fredag.Nån som vet nån bra till arab?:D

Jag provsatt en sådan igår, alltså en Santa Cruz Arthur de Lux, hette den visst. Blev himla överraskad över att den kändes så bra. Fler som har provat att rida i den, kanske på en riktig häst ;)?(jag fick bara prova den på det magra strället som står i sadelhörnan i ridsportsavdelningen..)
U

Jag provsatt en sådan igår, alltså en Santa Cruz Arthur de Lux, hette den visst. Blev himla överraskad över att den kändes så bra. Fler som har provat att rida i den, kanske på en riktig häst ;)?(jag fick bara prova den på det magra strället som står i sadelhörnan i ridsportsavdelningen..)
U

Ooo den är underbar o rida i:love:
Den är som en soffa:D oså på nått sätt blir sittsen assa bra i den me:D
Tycker nästan lika mk om den som om ponnyn:p
Haha nej då skojja bara men den är underbar:D

Jag fick ett "psykbryt" och köpte på vinst och förlust en Passier Antares på öppet köp. Den kommer med lite tur idag, skickade min HdR söderut i går och jag hoppas att den får ett fortsatt bra liv på ngt varmare breddgrader :)

Japp! Nu kan jag svara i denna tråd att jag har en Passier Antares :)

*kl*

Rider just nu i en märkeslös, som jag löpt begagnad för 2500...

Men den är jätteskön att rida i och ligger bra på hästen!

Jag har en prestige Hippo. Tyckte inte om den från början, men börjar vänja mig nu. Saknar dock min förra (en Wellington Elite.) Den låg tyvärr inte bra på hästen :cry:
Bild på min Prestige:
7737168.jpg

Jag har en Hubertus och en County. Vet ej vilka modeller det är eftersom jag inte köpte någon av dem ny... :/
Båda är oerhört sköna och bekväma att rida i och ger mig en bra dressyrsits :)

Ja men det var ju inte illa ;). Hur länge har du haft den?
U

fyra månader lite drygt:p
Den är värkligen super bra o min ponny hade ont i ryggen av den gamla sadeln men den här funkade ändå;)
Värkligen en kanosadel:love:

Vad roligt! Nu är jag inte så märkesfixerad av mig, men hon i affären bad mig sitta i den och höll för märket.. Vilket hon inte behövt, bryr mig som sagt inte så mycket om vad sadeln heter så länge den är bra :)
Ulrika

Har en KenTaur Artemis som är utprovad till ponnyn.
Stooora stöd som jag trivs jättebra med. :D

Vad roligt! Nu är jag inte så märkesfixerad av mig, men hon i affären bad mig sitta i den och höll för märket.. Vilket hon inte behövt, bryr mig som sagt inte så mycket om vad sadeln heter så länge den är bra :)
Ulrika

Varför höll hon för märke?:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: Lady_S
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka