Vad har du på dig?

Jag hade uppfattat dig som en äkta människa utan krusiduller, själv kan jag dyka upp i vinteroverall, dra av den i hallen och slira in hos folk i tjock underställströja och kompressionstights som jag har som långfillingar eller mjukisbrallor och sweatshirt utan en tanke på hur dom tar min outfit. :angel:

I söndags hade iallafall grannarna, deras barn och jag samma outfit när vi käkade middag ihop dvs. tights/ridbyxor och tjocka underställströjor och det är HELT normalt här. :p
Fast det är på din fritid?
Inte tex anställningsintervju?
 
Fast det är på din fritid?
Inte tex anställningsintervju?
På första anställningsintervjun när jag var 16 slirade jag in hos blivande chefen i träningsoverall och t-shirt, jag har aldrig brytt mig om klädstil, andra har heller inte brytt sig om MIN klädstil (eller snarare brist på "stil") eftersom prio ett alltid varit att leverera. Jag har träffat kunder som varit ännu "värre" klädda än mig och som heller inte brytt sig, så jag är inte ensam om avsaknaden av stil. :p

Fö. har jag aldrig ägt kostym eller slips och skulle aldrig ta på mig sånt ens under pistolhot. :cool:
 
Jag är fritidsledare med ca 25 kollegor som alla jobbar på fritidsgårdar med målgrupp 13-25 år. Vi har mycket olika klädstilar. Kostymbyxor och skjorta, klänning, hårdrockstshirts, fashionistas, pierciade med svarta hoodies, fulltatuerademed varseljacka, träningsfreaks med turkos hoodie, "kulturtanter" med Gudrun Sjöden outfits, fotbollspelaren i adidas, dansaren med "haremsbyxor" som byter hårfärg varje vecka. Till vardags på jobbet har jag oftast jeans, tunika eller snygg t-shirt i någon glad färg och en långkofta. Ska jag upp till stadshuset kan det bli lite smink och jag byter ut varseljackan mot snyggkappan. Får så frågande blickar annars när jag rör mig i korridorerna, är verkligen inte vad som förväntas i scarflandet bland tjänstemännen. Så då anpassar jag mig lite grann.
 
Ni som har klänningar på jobbet? Vilken modell kör ni och vart köper ni dem från? Tycker alltid det är så svårt att hitta "lagom fina" klänningar. Älskar klänningar men de flesta jag äger är antingen gulliga sommarklänningar eller festklänningar.
Jag blir väldigt lätt enormt flickig och omogen i en utsvängd klänning, så jag kör mycket med tighta klänningar. Vissa sitter dock lösare än andra, men poängen är att en klänning kan verkligen kännas som myskläder, men det ser ändå propert och fint ut.

Såhär kan jag se ut en vanlig dag (dock inte jag på bilderna):
hmprod


2015914150437460923422_sbig.jpg


Jag har gärna svarta strumpbyxor i ett någorlunda glansigt material också. Inga stickade strumpbyxor, det är för tantigt.

Jag är snart 39 år gammal.
 
Jag blir väldigt lätt enormt flickig och omogen i en utsvängd klänning, så jag kör mycket med tighta klänningar. Vissa sitter dock lösare än andra, men poängen är att en klänning kan verkligen kännas som myskläder, men det ser ändå propert och fint ut.

Såhär kan jag se ut en vanlig dag (dock inte jag på bilderna):
hmprod


2015914150437460923422_sbig.jpg


Jag har gärna svarta strumpbyxor i ett någorlunda glansigt material också. Inga stickade strumpbyxor, det är för tantigt.

Jag är snart 39 år gammal.
Exakt något sådant jag har på mig. Det är skönt som mjukiskläder men ändå ser man proper och välklädd ut.
 
Vad har folk på sig på underkroppen? Jeans är ju så jäkla obekvämt, jeansleggings ser ut som man bajsat på sig. Strumpbyxor kräver ju klänning/kjol :arghh:.
Jag håller med @tornblomma i att ett par svarta basbyxor är ett givet plagg i garderoben. Nu är ju jag och tornblomma heeeelt olika i stilen och jag är mer sportig i min stil, vilket innebär att jag har mängder med chinos i min garderob. En vanlig dag kan jag sätta på mig ett par marinblå chinos, en vit skjorta och en slipover ovanpå det om det är kallt annars bara skjortan och så går jag till kontoret. Jag har extremt lätt för att se präktig ut så det försöker jag unvika genom att inte knäppa skjortan hela vägen upp, sätta på mig roligare örhängen etc.
 
Kanske lite OT, men att hitta sin stil är verkligen inte det lättaste! Jag hade en tråd om det för rätt länge sedan och fick jättebra hjälp av @Aliche :)

Min stil som jag gillar privat (haremsbyxor, långa ärmlösa klänningar, barfota/sandaler slitna jeans och linne med urringning), munkjacka, passar sig inte att bära på jobbet där jag behöver vara mer presentabel och inte visa hud eller ha för tighta kläder, eller vara FÖR uppstyrd. Jag har inre konflikter när jag letar efter lite prydligare kläder som ska se lite ordentliga och snygga ut, och som passar kroppsformen också. På jobbet blir det numera ofta hela jeans/jeansleggins, skjorta eller t-shirttop med kofta/tunnare kavaj över.
 
Jag har leggings och kjol och en lite snyggare kofta på jobbet. Det måste vara bekvämt då jag har en sjukdom som gör att min hud är känslig för tryck. Jag arbetar inom sjukvården.
 
Kan berätta om en kollega till mig som har en snygg stil. Alltid samma stil, så hon vet alltid vad hon ska leta efter. Dr Martens, svarta leggings/tights, tunika (mönstrade/randiga/blommiga) och över det någon form av kavaj i olika färg, men alltid enfärgad. Skitsnyggt och enkelt och ser avslappnat men ändå proffsigt ut!
 
Kan berätta om en kollega till mig som har en snygg stil. Alltid samma stil, så hon vet alltid vad hon ska leta efter. Dr Martens, svarta leggings/tights, tunika (mönstrade/randiga/blommiga) och över det någon form av kavaj i olika färg, men alltid enfärgad. Skitsnyggt och enkelt och ser avslappnat men ändå proffsigt ut!
Känner du min chef? :D Fast hon har ofta svarta toppar. Alltid ledigt snygg.
 
detta är sort set de jag har i kombinations möjligheter. Behöver handla kläder.
17098259_10154604926342762_7329347278878255104_n.jpg

Har en svart vinterjacka men den är ej med i bild. har flera tröjor men det är ungefär samma som finns på bild.
 
Jag blir väldigt lätt enormt flickig och omogen i en utsvängd klänning, så jag kör mycket med tighta klänningar. Vissa sitter dock lösare än andra, men poängen är att en klänning kan verkligen kännas som myskläder, men det ser ändå propert och fint ut.

Såhär kan jag se ut en vanlig dag (dock inte jag på bilderna):
hmprod


2015914150437460923422_sbig.jpg


Jag har gärna svarta strumpbyxor i ett någorlunda glansigt material också. Inga stickade strumpbyxor, det är för tantigt.

Jag är snart 39 år gammal.
Snyggt!
 
En vanlig dag när jag på min höjd ska storhandla eller åka till föräldrarna på landet har jag jeans/jeansleggins, linne och hoodie. Annars har jag jeans och finare tröja eller leggins och tunika.

Skulle aldrig gå på möte med chefen i hoodie. :p
 
Tycker inte riktigt hoodie passar på jobbet.
Annars har jag ingen direkt erfarenhet av kontorsjobb, mer än när jag hängde med pappa till sitt jobb som yngre för några år sedan (han jobbade som IT-konsult/projektledare/civ.ing. på ett stort IT-företag). Där hade kvinnorna typ blus, skjorta, "prydligare" T-shirt eller dylikt med en nättare cardigan alt. kavaj över, och kjol eller jeans på benen. Typ så tänker jag mig också att klä mig när jag kommer ut "i kontorslivet" också.
 
Jag jobbar som mediekommunikatör och träffar både kunder/säljare och en mängd olika kollegor i jobbet.
Idag har jag primeboots, svarta jeans och en stickad tröja på mig.
Brukar ha jeans, hela och rena skor efter väder och årstid (kan vara converse eller stövletter) och någon tunnare typ av tröja eller skjorta.

Säljarna klär sig i våra jobb-tröjor, alltså V-ringade tröjor. Valfria hela och rena byxor av jeans eller chinos-typ och hela och rena valfria skor utan skaft. (Höga converse är ok, men inte kängor) Överlag tycker jag att det är ert sunt sätt att klä sig på där man passar in i de allra flesta sammanhang och arbetsmiljöer. :-)
 
Tillhör de som har kombon hoodie och känguruficka på jobbet. ;) Det sköna på min arbetsplats är att ingen bryr sig om vad man har på sig...allt är accepterat. Det går att vara den man är.
 
Jag ansluter mig till de som älskar jeans-leggins för att de passar min kroppsform väldigt bra. Stoppar aldrig ned klädesplaggen jag har på överkroppen i byxorna så det finns ingen chans att man ser om jag har en knapp och dragkedja eller ej. Nu har jag dock hittat en modell på DeaAxelsson som passar så de har jag tre byxor i olika färger och sen ett par från Lindex som sitter åt bra. Annars är mitt problem med jeans det som många beskriver som problemet med leggins, att man får "blöjbak", benen är alldeles för långa och midjan alldeles för låg.

De hoodtröjorna jag har är alla utom en kopplade till studentkåren (styrelse, sektion osv) samt att jag har en tight lite "snyggare" modell, alla utom en med dragkedja. Dessa används allt som oftast på kåren eller campus för att visa upp att man kan fråga mig om saker.

Jag är 25 och anpassar min outfit efter vad jag ska göra den dagen. När jag jobbade som guide i somras vägrade jag använda den outfiten som arbetsgivaren ansåg att jag skulle ha utan gjorde min egna variant av det manliga alternativet (jag tänker fan inte springa runt bland raukar i pennkjol och blus) och när jag jobbade som kyrkvaktmästare använde jag nästan allt utom byxorna då de hade så konstiga storlekar att jag var tvungen att vika typ fem varv för att inte snubbla på byxorna så de körde jag privata :D
 
Jag är 27 år, jobbar som USK i hemtjänsten och har på mig svarta treggings och stor trikåtopp/klänning för det mesta. kängor med grov sula på vintern och sneakers på sommaren. Jag går 6-7 km i snitt varje arbetspass, bara mellan mina vårdtagare. Hade jättegärna haft leggings och trikåklänning pga att jag behöver rörligheten men ett par leggings går sönder på en kvart på jobbet... Jag hoppar upp och ner på golvet, på huk, sträcker mig i alla möjliga konstiga positioner hela dagarna så endless stretch är det mest funktionella. Jag tycker faktiskt inte trikå är så fult, tycker det materialet har oförtjänt dåligt rykte. Det finns massor av fina vardagsklänningar och toppar i trikå eller mjuk bomull och matchat med ett par strumpbyxor/fina byxor tycker jag att det ofta är jättefint. Men smaken är ju som baken :). Jag skulle inte ha trikåplagg på finare tillställningar eller om jag jobbade på kontor, bank eller liknande kanske med till vardags eller jobb som typ lärare, förskolepedagog, tycker jag det är fine. Det är mina mjukisplagg också som jag har hemma istället för munkjacka antar jag, som inte är min stil riktigt. Och stickade cardigans, skjortor och luftiga blusar.

När jag kom på arbetsintervju i hemtjänsten hade jag jeans (treggings också men det syntes inte), converse och en vit blus med spetsdetaljer. Min blivande chef sa "Och tänk på att ha bekväma och oömma kläder som du inte är rädd om" och synade mig från topp till tå. :D. Det som anses underklätt i ett sammanhang kan vara överklätt i ett annat.

Många gånger kan jag vara avundsjuk på människor som får klä upp sig till jobbet eftersom jag älskar det, skulle gärna ha ett jobb där jag får ha kostymbyxor och blus, jeans och skjorta, klänning och strumpbyxor och fina boots tex. Och lite smycken och accessoarer. Så som jag klär mig när jag ska vara fin på fritiden. Däremot känner jag inte alls att det är nödvändigt att köpa dyra plagg för att de ska vara snygga och hållbara. Det går utmärkt att hitta bra alternativ på HM, Zara, mango, lindex, ASOS, nelly, vero moda etc.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 673
Senast: Lillefrun
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: Mia_R
·
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 365
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp