Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig?

Höll på att sätta kakan i hakan här.
Munkjacka!? :eek:

Varning! Här avfyras den här fördomskanonen:
De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom psyk- och kriminalvården (?) och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o

Jag är 31 i år och har på mig huvtröja när jag tränar hund (och det är den enda tröjan som är ren) eller när jag sjuk (och alltså inte går utanför dörren). Har en arbetsplats med hög tolerans och "fri klädsel", men ser inga andra kollegor med munkjacka. Eller jo, en. För mig är det typ som att gå till jobbet i pyjamas. :o

Jag har däremot inga som helst problem med treggings eller leggings, är gärna klädd från topp till tå i trikå ;)

:rofl:

Våran VD är ALLTID klädd i munkjacka, sneakers, trasiga jeans och keps. :laugh::rofl:
 
Kanske ska säga att min man är enhetschef - och har munkjacka, militärbyxor och bomberjacka :D Är så van vid hur han är klädd att jag inte ens tänkte på det förrän nu :D
 
Jag har väldigt ofta munkjacka och jeans på jobbet, men så jobbar jag på en gruppbostad inom LSS. Inte en chans i världen att jag sätter på mig mina bästa kläder. Och inte heller skjorta/blus. Kläderna måste vara bekväma och lätta att tvätta (ofta). Vi har efterlyst arbetskläder, men än så länge inget gehör så tills dess har jag munkjacka, även på möten med chefen/APT eftersom det sker på min arbetsplats/i samband med mina arbetspass. Någon gång tar jag på mig snyggare kläder när jag endast ska till jobbet för APT/möte. Det är kul att klä sig lite snyggare än munkjacka. ;)

Jag skulle vilja säga att klädvalet beror på vad man arbetar med. Jag är så tråkig så jag skiter rent ut sagt i vad andra människor har på sig så länge de inte luktar illa. :D
 
Lägger in lite bilder på vardagsklänningar som jag tycker är fina under 500 kr :)

hmprod

HM 179 kr

hmprod

HM 299 kr

919231-3245_1

Nelly 349 kr

321482-0056_1

Nelly 399 kr

352880-8257_1

Nelly/topshop 449 kr

040059-0082_1

Nelly/Only 299 kr

file:///C:/Users/Therese/Pictures/Boohoo%20_%20Boohoo%20Ruffle%20Hem%20Smock%20Dress.html
ASOS/boohoo 15 pund

http://www.asos.com/asos/asos-cotto...tyles=2730&gridsize=3&gridrow=10&gridcolumn=3
ASOS 25 pund

http://www.asos.com/vila/vila-peplu...styles=2712&gridsize=3&gridrow=1&gridcolumn=3
ASOS/VILA 40 pund

83065590_50-99999999_01.jpg

MANGO 349 kr

0450558001_22_1.jpg

MONKI 300 kr

36-0363_M0014298_Fu.jpg

Ellos 349 kr

S0000007580180_F_W40_20170206120444.png

Lindex 349 kr.


Blev väldigt shoppingsugen nu... bäst jag går ut på en promenad :D
Är det meningen att man inte ska ha byxor till? Skulle man kunna ha svarta tights till alla de där? Jag gillade den gröna översta och den blå understa, men vad har man till liksom? Den gröna skulle jag kunna tänka mig att det skulle vara fin till jeansleggins?
 
Är det meningen att man inte ska ha byxor till? Skulle man kunna ha svarta tights till alla de där? Jag gillade den gröna översta och den blå understa, men vad har man till liksom? Den gröna skulle jag kunna tänka mig att det skulle vara fin till jeansleggins?
Jag tänker att man får ha vad man vill. :D Det är det som är det fina med kläder, man får kombinera dem lite hur man själv behagar.

Jag hade haft strumpbyxor eller bara ben till de där klänningarna. Vissa klänningar hade jag inte satt på mig dock eftersom jag tyckte att de var skitfula, men de jag hade valt hade jag haft strumpbyxor till. Eller bara ben vid sånt väder.
 
Jag skulle vilja säga att jag går i leggings men ärligt talat går jag omkring i långkalsonger. Dom är köpta som "base layer" för skid/snowboardåkning men nu för tiden ser ju allt så jäkla bra ut! När jag var liten så var långkallingar stickade och hängde i röven liksom :p

Till dessa.... byxor... (som jag använder hemma, ute, hos kompisar, lunch med min gamla chef, på gymet osv. har flera par) har jag.... trumvirvel: MUNKTRÖJA!

:laugh: Jag fyller 31 om en månad O_o
 
Såhär är inte ovanligt att jag ser ut på jobbet. Kurator på högstadieskola. Ofta mörka jeans/byxor med skjorta, stickad tröja/kofta eller liknande.
Är jag riktigt "slapp" eller trött så kan det bli svarta leggings + klänning/tunika eller kjol och tröja
jobb.jpg
 
Hoppar in eftersom @Monkie taggade mig :) F.ö. tyckte jag att det var superroligt att se på bilderna du skickade vilken skillnad det blev för dig med väldigt små förändringar och knep! Om du vill ha mer inspo eller feedback så säg bara till :)

Men det var inte det jag skulle säga!
Jag hade en period på mitt "nya" jobb, på ett mindre kontor där jag numera jobbar med HR och kommunikation, när jag tappade sugen att klä mig så jag bara tog det som låg närmast. Och efter tag märkte jag vilken skillnad det gjorde för mig, jag kände mig inte snygg eller representabel och mest bara tråkig och oinspirerad så jag satte i system att bestämma outfiten kvällen innan. Jag har en provdocka men det går ju lika bra med en galge och då tänker jag såhär:
Steg 1: Jag bestämmer mig för om jag vill ha byxor eller klänning - sätter på den på dockan.
Steg 2: Om jag valde ett ar byxor/jeans i steg 1 så går jag vidare och väljer en topp. Är byxorna enkla så väljer jag en topp med mönster eller iögonfallande detaljer men har byxorna detaljer eller är i en mer speciell färg så väljer jag en mer bastopp. Valde jag en klänning i steg 1 så väljer jag en kofta eller kavaj efter samma princip; enfärgad klänning så blir det en kofta/kavaj med mönster eller detaljer. Är den mönstrad eller i en väldigt speciell färg så väljer jag en enfärgad mer stilren kofta/kavaj. - Jag sätter det över klänningen/till byxorna på dockan och ser om jag gillar det tillsammans.
Steg 3: Har jag byxor så väljer jag nu en kofta eller kavaj, är toppen mönstrad föredrar jag enfärgad kofta/kavaj men är det en bastopp så kan den vara mer mönstrad eller detaljrik. Färgen får gärna matcha byxorna för en mer genomtänkt känsla.
Steg 4: Accessoarer! Skillnaden mellan kläder och outfit för mig är hur man sätter ihop helheten. Nu när jag har alla kläderna på dockan och jag gillar stilen så väljer jag smycken. Jag gillar more is more så jag kör gärna både örhängen halsband och ring men jag ser till att de passar ihop; silver med silver, färg med samma färg, har jag en stor ring får de andra gärna vara lite mindre, stora örhängen eller halsband samma princip.
Steg 5: Skor, väska och sjal. Hela och rena skor gör skillnad. Försök skapa en stil även med skorna så de inte bara blir nåt man måste ha på sig utomhus. Väska har jag själv bara en just nu men ska snart investera i en ljusgrå och en svart då är man garderad för de flesta stilarna :) Sätt skorna under dockan/galgen med väskan på eller bredvid. Ta ett steg tillbaka och känn in hur du uppfattar den byt ut saker som inte känns 100% men var heller inte rätt för att testa nya saker även om det känns ovant! Prova olika kombinationer och stilar.
Steg 6: Jag är så otroligt lat med mitt hår så det är löjligt men jag har tack vara Pinterest insett att det finns frisyrer som inte kräver en massa tid eller kunskap och att lägga 5 min extra på en genomtänkt frisyr snarare än bara dra ihop det det sista man gör innan man går utanför dörren, blir stor skillnad!

Att ha outfiten klar kvällen innan gör att jag bara kan gå upp fixa håret (10 min max!) och sen bara plocka ner plaggen från dockan och sätta det på mig, inget tänka, ingen stress, inga problem :)
 
Munkjacka, är inte det luvtröjor/hoodie med dragkedja? Det är typ mina dyraste och finaste tröjor :laugh:. Har en del billiga tröjor som folk i den här tråden säkert skulle tycka var "finare" och mer passande att ha till många jobb, jag tycker dom är obekväma och fula.
 
Är det meningen att man inte ska ha byxor till? Skulle man kunna ha svarta tights till alla de där? Jag gillade den gröna översta och den blå understa, men vad har man till liksom? Den gröna skulle jag kunna tänka mig att det skulle vara fin till jeansleggins?

Den översta gröna skulle jag kunna tänka mig att ha till strumpbyxor, tighta svarta byxor eller barbent. Men tighta jeans kanske är jättefint också!

Den understa blå skulle jag nog ha svarta strumpbyxor eller bara ben till tror jag :)
 
Jo! Hittar jag nåt jag gillar inom rimliga summor köper jag gärna 5 likadana:D
man kan aldrig få gör många svarta klänningar med vit krage, det är min bas i garderoben.
 
Nu arbetar ju inte jag men går på en hel del möten.
Brukar ha typ något sånt här med en skjorta under
hmprod
2016-New-Woman-Fashion-Sweet-DOUBLE-layer-collar-font-b-SHIRT-b-font-WITH-Black-BOW.jpg


Typ så med oftast en fin hästsvans.

Nu får jag gömma mig innan @tornblomma halshugger mig för så kan man inte gå klädd :angel:
Önskar jag hade ditt fashion sense :heart
 
Jag blir alltid lika förvånad över kläder-på-jobbettrådar. Hur långt är ett snöre? Vad som passar på jobbet beror ju helt på yrke och arbetsplats.

Med det sagt: @kolblakkur om jag mötte dig i hoodie på jobbet hade jag nog inte reagerat. Jag minns för några år sedan när du la upp egobilder. Du var ruskigt snyggt stajlad med hår, smink och tatueringar. Ser du fortfarande likadan ut så hade du fått hoodien att verka glamorös.

Om du däremot haft otvättat slitet hår och suttit och hängt i största allmänhet - då hade hoodien bidragit till det trista intrycket.
 
När jag jobbade inom hemtjänst/bostöd så hade vi enklare regler kring klädseln. Inga minishorts med tubtoppar, inga långa flaxiga tunikor. Regler i betydelsen rekommendation.

På jobb som tjänsteman har jag haft enklare kavaj/cardigan, skjorta. Raka byxor, jeans ok. Lite mer stramt.

Idag när jag är pedagog - jeans/byxor/knälång kjol med linne/skjorta och något stickat. Väldigt sällan kavaj. Jag har typ fyra klädset som jag varierar mellan, av bekvämlighet.

Munkjacka är hemmakläder för mig, men jag hade inte reagerat om en kollega kom med en. Det beror på jackan, om den är fräsch och sitter bra - eller urtvättad och hänger som ett tält. Samma med alla kläder såklart.
 
Hoppar in eftersom @Monkie taggade mig :) F.ö. tyckte jag att det var superroligt att se på bilderna du skickade vilken skillnad det blev för dig med väldigt små förändringar och knep! Om du vill ha mer inspo eller feedback så säg bara till :)

Men det var inte det jag skulle säga!
Jag hade en period på mitt "nya" jobb, på ett mindre kontor där jag numera jobbar med HR och kommunikation, när jag tappade sugen att klä mig så jag bara tog det som låg närmast. Och efter tag märkte jag vilken skillnad det gjorde för mig, jag kände mig inte snygg eller representabel och mest bara tråkig och oinspirerad så jag satte i system att bestämma outfiten kvällen innan. Jag har en provdocka men det går ju lika bra med en galge och då tänker jag såhär:
Steg 1: Jag bestämmer mig för om jag vill ha byxor eller klänning - sätter på den på dockan.
Steg 2: Om jag valde ett ar byxor/jeans i steg 1 så går jag vidare och väljer en topp. Är byxorna enkla så väljer jag en topp med mönster eller iögonfallande detaljer men har byxorna detaljer eller är i en mer speciell färg så väljer jag en mer bastopp. Valde jag en klänning i steg 1 så väljer jag en kofta eller kavaj efter samma princip; enfärgad klänning så blir det en kofta/kavaj med mönster eller detaljer. Är den mönstrad eller i en väldigt speciell färg så väljer jag en enfärgad mer stilren kofta/kavaj. - Jag sätter det över klänningen/till byxorna på dockan och ser om jag gillar det tillsammans.
Steg 3: Har jag byxor så väljer jag nu en kofta eller kavaj, är toppen mönstrad föredrar jag enfärgad kofta/kavaj men är det en bastopp så kan den vara mer mönstrad eller detaljrik. Färgen får gärna matcha byxorna för en mer genomtänkt känsla.
Steg 4: Accessoarer! Skillnaden mellan kläder och outfit för mig är hur man sätter ihop helheten. Nu när jag har alla kläderna på dockan och jag gillar stilen så väljer jag smycken. Jag gillar more is more så jag kör gärna både örhängen halsband och ring men jag ser till att de passar ihop; silver med silver, färg med samma färg, har jag en stor ring får de andra gärna vara lite mindre, stora örhängen eller halsband samma princip.
Steg 5: Skor, väska och sjal. Hela och rena skor gör skillnad. Försök skapa en stil även med skorna så de inte bara blir nåt man måste ha på sig utomhus. Väska har jag själv bara en just nu men ska snart investera i en ljusgrå och en svart då är man garderad för de flesta stilarna :) Sätt skorna under dockan/galgen med väskan på eller bredvid. Ta ett steg tillbaka och känn in hur du uppfattar den byt ut saker som inte känns 100% men var heller inte rätt för att testa nya saker även om det känns ovant! Prova olika kombinationer och stilar.
Steg 6: Jag är så otroligt lat med mitt hår så det är löjligt men jag har tack vara Pinterest insett att det finns frisyrer som inte kräver en massa tid eller kunskap och att lägga 5 min extra på en genomtänkt frisyr snarare än bara dra ihop det det sista man gör innan man går utanför dörren, blir stor skillnad!

Att ha outfiten klar kvällen innan gör att jag bara kan gå upp fixa håret (10 min max!) och sen bara plocka ner plaggen från dockan och sätta det på mig, inget tänka, ingen stress, inga problem :)

Det där erbjudandet kommer jag nog hoppa på nån gång, tack! :)

Kul med en provdocka! Har man en sån kan jag tänka mig att det varit lättare att verkligen se hur accessoarer och sjalar passar/inte passar ihop!

Jättebra övriga tips också! Kanske inget just jag pallar med en vardag, men när jag ska bort hade det varit till stor hjälp!
 
Det där erbjudandet kommer jag nog hoppa på nån gång, tack! :)

Kul med en provdocka! Har man en sån kan jag tänka mig att det varit lättare att verkligen se hur accessoarer och sjalar passar/inte passar ihop!

Jättebra övriga tips också! Kanske inget just jag pallar med en vardag, men när jag ska bort hade det varit till stor hjälp!
Det låter mer omfattande än vad det är :) Det brukar ta mig mellan 5-15 min att sätta ihop en outfit på kvällen
 
Jag brukar oftast också lägga fram vad jag ska ha på mig kvällen innan! Iallafall om jag har planer före lunchtid dagen efter ;) :angel:
Håret är enormt viktigt tucker jag. Är jag ful i håret så spelar det ingen roll vad jag tar på mig. Samma sak, utan accessoarer känner jag mig mjäääh. Har nästan alltid nån typ av huvudbonad också. Brukar inte sminka mig så mkt men läppstift har jag svårt att undvika ;)

En standard dag kan jag se ut typ såhär. Standard för mig är färg och mönster och att blanda högt med lågt, vintage/secondhand med designers.

lila1_1.jpg

lila7_0.jpg
 
Sådana här trådar gör alltid att jag uppskattar att vi har arbetskläder på jobbet. Alla ser likadana ut.
Det gör det mycket mer intressant när man träffas utanför jobbet på fest eller AW. Alla blir så snygga :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 548
Senast: Lillefrun
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Mia_R
·
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 227
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp